اخبار صنعت

دانشمندان چینی خاک شور را حاصل خیز کردند!

امنیت غذایی در چین با جمعیت 1.4 میلیارد نفری آن، یک اولویت برای این کشور است. با این حال، این کشور با چالش های متعددی روبرو است، زیرا از نظر اراضی شور-قلیایی در مرزهای جغرافیایی خود رتبه سوم جهانی را دارد.

9 اسفند 1402

طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به روش ترکیه ای

خوراک بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می گردد

5 اسفند 1402

عکس ، ژیان 6 میلیارد تومانی

ژیان یا 2CV، پاسخ قاطع سیتروئن به پیشروی فولکس واگن بیتل بود. خودرویی ساده از نظر نگهداری و فراوری، با مصرف کم و قیمت مناسب؛ پاس کردن همه این شرایط، به معنی مبارزه و پیروزی در برابر فولکس بیتل بود.در این مقاله قصد داریم تا با نسخه ویژه ای از این خودرو آشنا...

26 بهمن 1402

سهم ایران از گردشگری حلال چقدر است؟

یک فعال در حوزه اقتصاد گردشگری گفت: ایران با وجود اینکه یک کشور کاملا اسلامی است و تمام شرایط گردشگری حلال در آن وجود دارد اما سهم این کشور فقط 160 میلیون دلار، معادل 3 درصد کل صنعت گردشگری حلال در دنیا است.

19 بهمن 1402

خودروی عجیب و غیرعادی یاماها با سوخت هیدروژن

دیجیاتو نوشت: شرکت یاماها از طرح اولیه یک خودروی مخصوص زمین گلف رونمایی نموده که با هیدروژن کار می نماید.

9 بهمن 1402

ادعای نشریه آمریکایی: زور آمریکا به این سلاح روسی نمی رسد!

زیردریایی کلاس II روسیه یک غول تیتانیومی بود که نتیجه رقابت تجهیزاتی ایالات متحده آمریکا و شوروی برای فزونی نظامی در طول جنگ سرد بود.

30 دی 1402

هشدار قرمز هواشناسی برای 7 استان، احتمال آب گرفتگی گسترده و تخریب تأسیسات

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز بارندگی برای 7 استان از آب گرفتگی گسترده، طغیان رودخانه ها، انسداد راه های روستایی و تخریب تأسیسات اطلاع داد.

29 آبان 1402

سیر تا پیاز ماشین های خاصی که احتیاج به بنزین ندارند

برای درک نحوه عملکرد خودروهای برقی، باید شباهت های این خودروها با خودروهای معمولی بنزینی را مورد مقایسه و آنالیز قرار داد. چرا که در نهایت خودروهای برقی هم عموزاده های نسل های فعلی خودروها هستند و اتومبیل هایی که از دنیایی دیگر به کره ما آمده باشند،...

28 آبان 1402

7 نشانه عدم تحمل لاکتوز و 11 نکته برای مدیریت آن

عدم تحمل لاکتوز یک مشکل شایع است که درصد بالایی از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا می گوید که حدود 65 درصد از جمعیت بشر توانایی کاهش هضم لاکتوز را پس از نوزادی دارند.

9 آبان 1402

نخستین موزه نساجی شمال کشور در روستای قاسم آباد رودسر راه اندازی شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، نخستین موزه نساجی شمال کشور در روستای قاسم آباد رودسر راه اندازی شد.

6 آبان 1402

ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد.

27 مهر 1402

معرفی 5 مورد از برترین سقف های شیروانی

برای خرید برترین سقف شیروانی، فاکتور های زیادی وجود دارند که باید بر اساس نوع سقف و بعلاوه نیازمندی های خودتان آنها را در نظر بگیرید. با توجه به محبوبیت سقف های شیروانی، انواع مختلفی از این سقف ساخته شده که هر کدام ویژگی های خاص خود را دادند و از این رو...

27 مهر 1402

مهارت داستان گویی بصری در هنرمندان انیمیشن ساز ما کم است، ادبیات و کتاب ماده خامِ صنعت انیمیشن!

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، حامد میرزائی، دانش آموخته و پژوهشگر در حوزه مطالعات انیمیشن است. او شرایط انیمیشن کودک و نوجوان ایران را در شرایط ساکن می بیند و در عین اینکه پیشرفت هایی داشته است، خروجی اش را متناسب با امکانات و نیازهای مخاطبان...

23 شهریور 1402

آنالیز تحولات صنایع دستی از چند منظر ساختاری و مدیریتی و تعاریف و مفاهیم

خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، آنالیز تحولات صنایع دستی از چند منظر ساختاری و مدیریتی و تعاریف و مفاهیم صورت گرفت.

22 شهریور 1402

واکنش شرکت ملی نفت ایران به اظهارات دفتر روحانی

شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار مطالبی در صفحات اجتماعی رئیس جمهوری پیشین مبنی بر اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم، 17 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسیده و فراوری گاز این میدان 2.5 برابر شده است، نکاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

7 شهریور 1402

سومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل شروع شد

سومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل، دوشنبه 30 مرداد 1402، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، رسماً شروع به کار کرد.

1 شهریور 1402

پیامدهای هولناک کاهش تراز آب خزر ؛ شدیدترین پیامدها متوجه کدام کشور است؟ ، افزایش 4 درصدی تبخیر از سطح خزر ؛ افزایش یک درجه ای دمای آب

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کاهش تراز آب خزر در سواحل شمالی خزر، به ویژه روسیه و قزاقستان، تبعات بسیار شدیدتری داشته و بخش های وسیعی از سواحل آن منطقه ها خشک می گردد.

29 مرداد 1402

عکس روز ناسا: باغ وحش کیهانی در قیفاووس

این میدان دید تقریباً 12 درجه ای، سحابی های گسیلشی وسیع IC 1396 و Sh2-129 که ترکیبی از گاز های درخشان میان ستاره ای و ابر های غباری تاریک هستند را در صورت فلکی قیفاووس نشان می دهد.

27 مرداد 1402

برترین مکمل ها برای زنان بالای 50 سال

دریافت این مکمل ها باعث پیری سالم و افزایش سلامتی شما می گردد.

16 مرداد 1402

سرامیک چیست؛ خواص، انواع و کاربردهای آن

واژه سرامیک شامل گستره وسیعی از مواد می گردد که به دو دسته کلی سنتی و پیشرفته تقسیم می شوند. البته سرامیک ها بر اساس ترکیب، روش ساخت و کاربرد هم تقسیم بندی می شوند.

14 مرداد 1402
تعداد: (243)