خودروی مشهور تویوتا با کیت تازه آیرودینامیک و بدنه متفاوت

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تویوتا برای گرامیداشت یکصدمین سالگرد برگزاری مسابقات مشهور 24 ساعته لمان از نسخه مفهومی و کانسپت GR پریوس رونمایی کرد. این خودرو از کیت آیرودینامیک تازه سود می برد.

خودروی مشهور تویوتا با کیت تازه آیرودینامیک و بدنه متفاوت

به گزارش پدال، تیم گازو ریسینگ که مسئول توسعه این خودرو بوده از پنجمین نسل پریوس به منظور شکل دهی به آن استفاده نموده است. همان طور که دیده می گردد کیت آیرودینامیک کامل خودرو باعث شده پریوس مفهومی آماده حمله به پیست به نظر برسد! نام اصلی خودروی موردبحث پریوس 24 ساعته لمان سنتنیال GR ادیشن است و از سپر جلوی بازنگری شده با چراغ های برگرفته از موتور اسپرت سود می برد. این چراغ ها را ورودی های لانه زنبوری بزرگ احاطه نموده اند.

نمای جلوی خودرو بعلاوه تحت تأثیر اسپلیتر بزرگ، ورودی های هوای بزرگ و کاپوتی فیبر کربنی و سبک تر است. در پروفایل جانبی تویوتا GR پریوس کانسپت قوس چرخ های مشکی و رکاب های تازه به چشم می خورند و نوشته ریسینگ هیبرید نیز وجود دارد. نهایتاً به بخش عقب خودرو می رسیم که به بال عقب ثابت، دیفیوزر پهن و گلگیر عقب الهام گرفته از خودرو های مسابقه ای استقامتی مجهز شده است. این کانسپت هیبریدی از رینگ های تازه 18 اینچی و لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت 4 S استفاده می نماید. سیستم تعلیق مناسب پیست نیز باعث بهبود هندلینگ پریوس موردبحث خواهد شد. تویوتا گازو ریسینگ اشاره ای به بهبود قوای محرکه این پریوس عصبانی ننموده است هرچند می گوید کانسپت یاد شده به علت استفاده از رینگ های انحصاری و قطعات آیرودینامیک الهام گرفته از خودروی مسابقه ای تویوتا در لمان عملکرد سواری بسیار خوبی خواهد داشت.

تویوتا اعلام داشته کانسپت یاد شده ادای احترام این برند به مسابقات لمان و فدراسیون اتومبیلرانی فرانسه است. اگرچه به نظر می رسد تنها یک دستگاه از GR پریوس مفهومی فراوری شده، اما اخباری درباره توسعه GRMN از این خودروی هیبریدی به گوش می رسد، خودرویی که شاید از کیت آیرودینامیک همین کانسپت الهام گیرد و قدرت بیشتر و شاسی تیزتری داشته باشد. پریوس پیست محور یاد شده نیز در مسابقات لمان به نمایش درخواهد آمد و در کنار آن نیز مزدا MX-30 E-EV با پیشرانه روتاری بهبود دهنده شعاع حرکتی دیده خواهد شد.

نمایشگاه ویژه مسابقات لمان به وسیله موسسه گردشگری ملی ژاپن برگزار می گردد و تویوتا و مزدا نیز با این موسسه همکاری دارند. هدف از برگزاری نمایشگاه یاد شده ارائه دستاورد های صنعت خودروی ژاپن بوده و ماساهیتو سودا به عنوان یکی از هنرمندان مشهور ژاپنی نیز در رویداد یاد شده حضور خواهد داشت. یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام اهداف کربن خنثی و زیست محیطی با معرفی سوخت های هیدروژنی و پاک و بعلاوه قوای محرکه برقی است. بد نیست بدانید مزدا اولین خودروساز ژاپنی بود که در سال 1991 قهرمان مسابقات لمان شد و تویوتا گازو ریسینگ نیز بین سال های 2018 تا 2022 این عناوین را تکرار کرد. ژاپنی ها امیدوار هستند سال جاری و در یک صدمین سالگرد برگزاری لمان به پیروزی های ارزشمند خود ادامه دهند.

منبع: فرارو

به "خودروی مشهور تویوتا با کیت تازه آیرودینامیک و بدنه متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی مشهور تویوتا با کیت تازه آیرودینامیک و بدنه متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید