خودروی عجیب و غیرعادی یاماها با سوخت هیدروژن

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، دیجیاتو نوشت: شرکت یاماها از طرح اولیه یک خودروی مخصوص زمین گلف رونمایی نموده که با هیدروژن کار می نماید.

خودروی عجیب و غیرعادی یاماها با سوخت هیدروژن

رکت یاماها اخیرا گامی مهم در صنعت فراوری خودروهای مبتنی بر انرژی های جایگزین برداشته و طرح اولیه Drive H2 را معرفی نموده است. این نخستین طرح اولیه شرکت است که با هیدروژن کار می نماید. این درحالی است که شرکت از چند سال قبل کوشش برای آنالیز گزینه های مختلف سوخت های حافظ محیط زیست را شروع نموده است.

یاماها در نمایشگاه 2024PGA در فلوریدا آمریکا از طرح اولیه مذکور رونمایی کرد. این خودرو نسخه اصلاح شده از خودروی مخصوص زمین گلف Drive2 Concierge 4 به شمار میرود که 2 مخزن هیدروژن به آن اضافه شده است. هریک از مخزن ها می توانند تا 25 لیتر هیدروژن را ذخیره نمایند.

یکی از مخزن ها در عقب خودرو و دیگری زیر صندلی راننده قرار می گیرند.

استفاده از فناوری هیدروژن در خودروها کار چالش برانگیزی است. مهمترین مانع در این زمینه احتیاج به زیرساخت پشتیبان است، مشابه این چالش ها در مسیر توسعه خودروهای برقی نیز وجود دارد. در دسترس بودن ایستگاه های تامین ذخیره هیدروژن نیز برای توسعه استفاده از این وسایل نقلیه حیاتی است.

هرچند یاماها برای پروژه هیدروژنی خود روی خودروی زمین گلف تمرکز نموده، اما بخش فراوری موتورسیکلت آن همچنان پتانسیل توسعه دارد. تا به امروز شرکت های کازاواکی و سوزوکی در حوزه توسعه موتورسیکلت های هیدروژنی پیشتاز بازار بوده اند. با توجه به تاریخچه فعالیت یاماها، احتمالا شرکت در این حوزه نیز پیشرفت هایی داشته باشد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ کوجی هامی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خودروی عجیب و غیرعادی یاماها با سوخت هیدروژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی عجیب و غیرعادی یاماها با سوخت هیدروژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید