اهدای پنج هزار جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران (پانا) - محمد جوروند اطلاع داد که همزمان با بیست ونهمین دوره هفته کتاب، طرح اهدای کتاب به منطقه ها محروم اهواز با اهدای حدود پنج هزار جلد کتاب اجرا می گردد.

اهدای پنج هزار جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفت وگو با ستاد خبری بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به برنامه هایی که به مناسبت هفته کتاب سال جاری در این استان اجرا می گردد، بیان نمود: همایش تجلیل از خادمان چاپ و نشر خوزستان، تجلیل از مروجان و مربیان باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان و برگزاری کارگاه آموزش ویژه مربیان باشگاه ها بعضی از این عناوین هستند.

وی به دیگر برنامه های این هفته در استان خوزستان اشاره نمود و اضافه نمود: یک مسابقه کتابخوانی از کتاب کرونا و جامعه ایران و سویه های فرهنگی و اجتماعی نیز داریم که در این هفته در سطح استان و برای علاقه مندان کتاب برگزار می گردد. بعلاوه سال جاری نیز طرح اهدای کتاب به منطقه ها محروم اهواز را اجرا می کنیم و قرار است حدود پنج هزار جلد کتاب به این منطقه ها اهدا گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بازدید از کتابفروشی های استانی را از دیگر برنامه های هفته کتاب در خوزستان نام برد و تاکید نمود: طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی و کارگاه های داستان نویسی در اهواز و سایر شهرستان ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کوشش شده است برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که شهرستان ها نیز در این برنامه ریزی ها فعال باشند، توضیح داد: ظرفیت مطالعه کتاب در خوزستان بسیار بالا است و در سال های گذشته که نمایشگاه کتاب در استان برگزار می شد گاهی مبلغ فروش کتاب تا حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان می رسید که نشان دهنده علاقه مندی مردم خوزستان به کتابخوانی است.

محمد جوروند در سرانجام بر ضرورت برگزاری هفته کتاب تاکید نمود و گفت: در هفته کتاب بحث کتاب و کتابخوانی جهش پیدا می نماید و ارتباط نزدیک تری بین مردم و کتاب ایجاد می گردد و حتی با وجود فضای مجازی، ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی استمرار دارد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه تا یکم آذرماه 1400با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اهدای پنج هزار جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای پنج هزار جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید