10 مانگای معروف که اقتباس انیمه ندارند؛ از مشت آتشین تا واگاباند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، بسیاری از داستان های زیبای ژاپنی از طریق مانگا روایت می شوند و بسیاری از این مانگاها نیز در نقاط مختلف تاریخ تبدیل به انیمه های به یادماندنی شدند. لیستی بلندبالا از انیمه های محبوب مانند دفترچه مرگ، حمله به تایتان، وان پیس که تصاویر این کتاب های مصور ژاپنی را تبدیل به اثرهای هنری ماندگار در قالب تصاویر متحرک کردند. شاید مانگای بدون اقتباس انیمه اتفاقی عجیب به نظر برسد ولی هنوز بسیاری از بهترین داستان های ژاپن که در قالب مانگا تولید شده اند هنوز بعد مدت ها به صورت انیمه اقتباس نشده اند. داستان های بی نظیر که یا بخاطر سخت بودن اقتباس از آن ها و یا مدفون شدن زیر مانگاهای معروف تر، هنوز شانس خود را برای دیده شدن گسترده تر امتحان نکرده اند. خواندن این مانگاهای منحصربه فرد، فرصت خوبی برای غرق شدن در داستان های جذابی است که شاید روزی اقتباسی به صورت انیمه خواهند داشت؛ ولی تا اون روز خواندن خود مانگاها به شدت پیشنهاد می شود.

10 مانگای معروف که اقتباس انیمه ندارند؛ از مشت آتشین تا واگاباند

10- تمام کاری که باید بکنی کشتن است (All You Need is Kill)

تمام کاری که باید بکنی کشتن است یک مانگای بدون اقتباس انیمه است، ولی با این حال محبوبیت زیادی در میان عاشقان داستان گویی ژاپنی بخاطر بی نظیر بودن روایت خود دارد. این داستان علمی-تخیلی نوشته هیروشی ساکورازاکا، به قدری محبوب است که از طریق سینمای هالیوود هم اقتباسی از آن ساخته شده که با نام لبه فردا با بازی تام کروز در سال 2014 انتشار پیدا کرده است. این اثر در ابتدا به صورت رمان نوشته شده و بعد از فروش پیروز خود، به صورت مانگا اقتباس شده است که مانند بسکمک از این اقتباس ها، اقتباس هالیوودی پیروزی از مانگا نبوده است؛ ولی با این حال، هنوز اقتباسی به صورت انیمه از آن ساخته نشده است. داستان مانگا در مورد کیجی است؛ یک سرباز تازه وارد که برای وزارت دفاع آمریکا کار می کند. او یک روز در یک جنگ کشته می گردد، ولی به دلایلی عجیب، دوباره به زندگی بازمی گردد تا بارها و بارها همان یک روز جنگ را زندگی کند. این زندگی کردن در یک روز تعیین، باعث می گردد که تجریبات بیشتری به دست آورد و تلاش کند که سرنوشت خود را تغییر بدهد.

9- ماجراجویی عجیب جوجو: مسابقه توپ فولادی (JOJO Bizarre Adventure: Steel Ball Run)

ماجراجویی عجیب جوجو یکی از بهترین مانگای گروه سنی جوان است که بخاطر محبوبیت خود، یک اقتباس انیمه ای پیروز نیز داشته است. ولی قسمت هفتم از این مانگا با نام ماجراجویی عجیب جوجو: مسابقه توپ فولادی که بسکمک آن را شاهکار کل این مجموعه می دانند، هنوز به صورت انیمه اقتباس نشده است. این قسمت که برخلاف بقیه مجموعه ماجراجویی عجیب جوجو، به داستان جوجوهای قبلی متصل نیست و خود یک اثر مستقل است، در آمریکای سال 1890 می گذرد که یک مسابقه اسب سواری بزرگ به زودی اتفاق می افتد که جایزه آن پنجاه میلیون دلار است! جانی جوستار فلج شده که آرزوی دوباره راه رفتن را در فکر خود دارد، به صورت اتفاقی با شخصی مرموز به نام زپلی آشنا می گردد که تصمیم دارد در این مسابقه اسب دوانی شرکت کند. جوستار که متوجه شده زپلی ممکن است قابلیتی برای بازگرداندن پاهای او داشته باشد، برای فهمیدن راز او وارد مسابقه می گردد. بخاطر به تصویر کشیدن مسابقه اسب دوانی و همچنین انتظار بالای طرف دارها، اقتباس این مانگا کار سختی است؛ بخصوص که انیمه های زیادی پیروز به اقتباس درستی از مانگای اصلی نشدند. هنوز حرفی در مورد اقتباس این بخش از داستان گفته نشده است.

8- مشت آتشین (Fire Punch)

تاتسوکی فوجیموتو پس از اینکه انیمه مرد اره برقی به صورت انیمه اقتباس شد به شهرتی بین المللی رسید؛ ولی فوجیموتو فقط مانگای مرد اره برقی را خلق نکرده است. مشت آتشین که پیش از مرد اره برقی کار شده، بعد مدت ها هنوز یک مانگای بدون اقتباس انیمه است. با اینکه این اثر او به همان اندازه مرد اره برقی پتانسیل دارد ولی هیچ اثری از اینکه روزی شاید اقتباسی به شکل انیمه از آن ساخته بگردد اعلام نشده است. داستان در آینده ای اتفاق می افتد که زمین کاملا یخ زده و در آستانه نابودی واقع شده است. آگنی یک پسر جوان است که او و خواهرش قدرت بازسازی بافت بدن خود را به صورت مداوم دارند. او که در دهکده ای کوچک زندگی می کرده، برای اینکه مردم دهکده او از گرسنگی تلف نشوند، دست خود را مدام قطع می کرده و به مردم اهدا می کرده تا مردم دهکده بتوانند آن را بخورند. ولی یک روز یک فرد به نام دوما می آید، با تنفر تمام دهکده را می کشد و آگنی را آتش می زند. آگنی که قدرت بازسازی دارد، مدام زنده می گردد، می سوزد و در لحظه آخر دوباره خود را باسازی می کند؛ یک شکنجه ابدی که مدام درحال تکرار شدن است. او برای هشت سال تمام مدام تا لبه مرگ می رود و دوباره زنده می گردد تا بتواند بالاخره یک روز از دوما انتقام بگیرد.

7- شب بخیر پان پان (Goodnight PUNPUN)

شب بخیر پان پان روایتی است از بخش های زندگی دلخراش یک پسر جوان و اینکه چگونه او با سختی های زندگی خود کنار می آید و ادامه می دهد. با اینکه طراحی شخصیت این مانگا بچگانه و ساده به نظر می رسد، موضوعات عمیق و سنگین این مانگا شاید برای هرکسی مناسب نباشد. ولی اگر داستان هایی که مراحل رشد در زندگی را روایت می کند برای شما مجذوب کننده است، این اثر کاملا تجربه ای به یادماندنی برای شما خواهد بود. این مانگا که برنده جوایزی نیز شده، داستان اوسایومی پان پان را از کودکی تا اوایل دهه بیستم زندگی خود روایت می کند. پان پان با زجر ها و بی رحمی های زندگی روبرو می گردد؛ مانند زمانی که پدرش، مادر او را کتک می زده و ناتوانی او برای کمک به مادرش، باعث شده که او نسبت به معنی زندگی دچار پوچی بگردد.

6-آکادمی قهرمان من: مأموران خودخوانده (My Hero Academia: Vigilantes)

در حالی که آکادمی قهرمان من اقتباس انیمه ای به شدت پیروزی داشته، آکادمی قهرمان من: مأموران خودخوانده که گذشته ای از داستان اصلی را روایت می کند، هنوز یک مانگای بدون اقتباس انیمه است. این مانگا که داستان پیش از آکادمی قهرمان من را روایت می کند، اگر به صورت انیمه اقتباس گردد قطعا اثری پیروز خواهد بود. ولی با توجه به اینکه داستان اصلی هنوز به خاتمه نرسیده، معلوم نیست که چه زمانی ما یک اقتباس انیمه ای از این مانگا خواهیم دید. داستان در مورد کویچی است؛ یک قهرمان که از قدرتش برای نجات مردم استفاده می کند. ولی وقتی او و دوستش در دردسر می افتند، در آخرین لحظات از طریق قهرمانی نجات پیدا می کند که به آن ها پیشنهاد می دهد که به مأمورانی خودخوانده تبدیل شوند و مردم را نجات بدهند.

5- واقعی (Real)

مانگای واقعی که یک اثر کمتر دیده شده در ژانر داستان های ژاپنی با موضوع ورزش است از طریق یکی از بهترین نویسنده های این سبک که مانگای اسلم دانک را نیز خلق کرده نوشته شده است. این داستان که مانند اثر قبلی تاکهیکو در مورد بسکتبال است، داستانی کاملا متفاوت را بیان می کند. واقعی داستان سه نوجوان است؛ تومومی، کیوهارو و هیسانبو که پس از یک اتفاق دلخراش هر سه آن ها به نوعی فلج می شوند. ولی این موضوع باعث نمی گردد که آن ها عشق خود به بسکتبال را کنار بگذارند و با اینکه زندگی آن ها نابود شده، به مبارزه برای سرنوشت خود در این ورزش ادامه می دهند. با اینکه اسلم دانک بارها به اشکال مختلف اقتباس شده، این اثر که شاید حتی داستان پرکشش تری از اسلم دانک دارد، همچنان یک مانگای بدون اقتباس انیمه است.

4-یوتسوبا (Yotsuba&!)

شاید انیمه های پر از اکشن و قدرت های فراطبیعی برای همه مجذوب کننده نباشد. بعضی ها انیمه های ساده ای که به موضوعاتی کمدی و اتفاقات روزمره زندگی واقعی می پردازند را بیشتر می پسندند. مانگای یوتسوبا دقیقا همچین فضای دلنشینی دارد ولی حتی با توجه به پیروزیت این اثر در قالب مانگا، هنوز اقتباسی در قالب انیمه از آن نشده است؛ در حالی که یک اسپین-آف از این اثر با نام نیانبو! در سال 2016 اقتباسی انیمه ای داشته است. داستان یوتسوبا! حول محور زندگی یک دختر پنج ساله می گذرد که جهان اطراف خود را کاوش می کند. خواهر برادر های او نیز در این ماجراجویی های روزانه او را همراهی می کنند.

3-پسرهای قرن بیستم (20th Century Boys)

ناوکی اوراساوا، توانایی داستان گویی خود را در انیمه هیولا به اثبات رساند و در بستر بین المللی هم قدر دانی که سزاوارش بود را دریافت کرده است، ولی مانگای کمتر شناخته شده او با نام پسرهای قرن بیستم در مبحث دلهره و معمایی بودن حتی از هیولا نیز پیشی می گیرد. اگر برای شما سؤال است که چرا این مانگا هنوز اقتباسی ندارد، بخاطر موضوعات حساس مطرح شده و لحظات دلخراش داستان است که اقتباس این انیمه را تبدیل به کاری ریسکی کرده است. داستان این مانگا در انتهای قرن بیستم اتفاق می افتد. کنجی اندو که مدیر یک فروشگاه است، متوجه می گردد که یکی از دوستانش خودکشی کرده است. بعد از کمی تحقیق، متوجه وجود یک فرقه ای خطرناک می گردد که از طریق فردی با نام مستعار دوستان اداره می گردد. این فرقه به خودکشی دوستش مربوط است و کنجی باید قبل از اینکه این فرقه تبدیل به تهدیدی برای جهان بگردد جلوی آن ها را بگیرد.

2-واگاباند (Vagabond)

واگاباند که اقتباسی از رمان یوشیکاوا با نام موساشی است، یک داستان حماسی رزمی ژاپنی است که یکی از پرفروش ترین مانگاهای تاریخ است. این مانگا نزدیک به 82 میلیون نسخه در جهان فروخته است و با این پیروزیت چشم گیر، هنوز یک مانگای بدون اقتباس انیمه مانده است. این مانگا ماجرای موساشی میاموتو را روایت می کند که از یک جنایتکار تحت تعقیب به بزرگترین شمشیرزن تاریخ تبدیل می گردد. در این مسیر، موساشی با مفاهیم مهمی از زندگی دست و پنجه نرم می کند و بسکمک از موضوعات مانند دوستی، خودشناسی و معنی زندگی را به اشکال مختلف به چالش می کشد. از نظر نوع روایت و محبوبیت، بسکمک این مانگا را با مانگای برزرک مقایسه می کنند. اقتباس این مانگا تصمیمی چالش برانگیز خواهد بود و بخاطر انتظارهای بالا، هنوز این داستان فقط به صورت مانگا در دسترس است.

1-پسیرِن (Psyren)

مانگای پسیرن یک اثری است که هیچوقت آن طور که لیاقت آن را دارد به آن پرداخته نشده است و اگر روزی این داستان به صورت انیمه اقتباس گردد، قطعا اثری پیروز خواهد بود. اگر ترکیب ماجراجویی و ژانر علمی-تخیلی مبحثی مجذوب کننده برای شما به نظر می آید، باید در اولین فرصت پسیرن را بخوانید. این مانگا فقط 16 جلد دارد. یک داستان کوتاه ولی با کشش و مجذوب کنندهیت زیاد که تا آخرین لحظه شما را درگیر خود می کند. یوشینا آگیها یک پسر دبیرستانی است که به مردم کمک می کند؛ ولی فقط وقتی که در ازای کمک، ده هزار ین پول دریافت کند! یک روز در مسیر بازگشت از مدرسه، متوجه یک تلفن عمومی که در حال زنگ خوردن است می گردد. آگیها تلفن عمومی را جواب می دهد و یک کارت قرمز با نوشته پسیرن از تلفن عمومی خارج می گردد. از پشت تلفن صدای یک زن مرموزی که اطلاعات زیادی هم از خود آگیها دارد شروع به پرسیدن سوال های متعددی می کند و آگیها پس از مدتی متوجه می گردد که ناخواسته وارد بازی مرگ یا زندگی شده است.

منبع: DualShockers

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 مانگای معروف که اقتباس انیمه ندارند؛ از مشت آتشین تا واگاباند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مانگای معروف که اقتباس انیمه ندارند؛ از مشت آتشین تا واگاباند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید