پیگیری مسائل و مسائل استان تهران در ملاقات با رئیس جمهور

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسائل و مسائل استان تهران در جلسه امروز مجمع نمایندگان با رئیس جمهور اطلاع داد.

پیگیری مسائل و مسائل استان تهران در ملاقات با رئیس جمهور

اقبال شاکری در گفت و گو با وبلاگ کوجی هامی، با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران با رئیس جمهور، بیان نمود: جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران با رئیس جمهور ساعت 8 صبح برگزار گردید و جلسه مفصلی با حضور استاندار تهران، معاونت پارلمانی و معاونت اجرایی رییس جمهور داشتیم. اولین جلسه ای بود که به صورت رسمی با حضور مجمع نمایندگان استان تهران و رئیس جمهور برگزار گردید.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان همه نکات و مطالب خود را مطرح و استاندار هم گزارشی ارائه کردند و رئیس جمهور هم در سرانجام هم در خصوص موضوعاتی که نمایندگان مطرح و هم در خصوص موضوعات دولت مطالبی را ارائه کردند. از جمله نکاتی که در این جلسه مطرح شد استقبال مجمع نمایندگان استان از انتخاب آقا منصوری به عنوان استاندار تهران و تقاضای نمایندگان از رئیس جمهور برای دعوت از استاندار تهران به جلسات دولت بود تا تصمیم گیری هایی در استان تهران گرفته می شود به عنوان یک الگو در کل کشور اجرایی می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: رئیس جمهور نیز با توجه به مطالبه نمایندگان استان تاکید داشتند که به شهرستان های استان تهران نیز سفر خواهند کرد و به استاندار تهران نیز این دستور را دادند تا مقدمات این سفرها را فراهم نمایند. نکته بعدی که مطرح شد این بود که این جلسات با دو محور ادامه پیدا کند. محور اول این بود که راهکارهای حل مسائل در استان تهران تحت برنامه زمان بندی شده و بودجه مربوطه دنبال شود و در جلسه بعدی ارائه شود. دومین محور برگزاری نشست های موضوعی است. مقرر شد این جلسات برای حل مسائلی از قبیل حمل و نقل عمومی تهران و حومه، آلودگی هوا، آسیب های اجتماعی، کسب و کار، توسعه و رونق صنعت در استان تهران به صورت موضوعی با حضور استاندار برگزار شود.

وی در ادامه تاکید نمود: نکته مهم دیگری که بر آن تاکید شد راه اندازی مترو حومه تهران بود که به شهرستان های پرند و ورامین می رود. استاندار تهران اعلام کردند که با شهردار نیز صحبت نموده است که این موضوع در اولویت شهرداری تهران قرار بگیرد. رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید نموده و از آن استقبال کردند. تحول در نظام بودجه بندی کشور از دیگر مطالبی بود که در این نشست بر آن تاکید شد. مقرر شد به صورت استان محوری این موضوع دنبال شود و هر استان نقش خود را در رشد مالی کشور با منابعی که در اختیار دارد ایفا نماید.

وی اضافه نمود: برای برطرف معضل آلودگی هوای تهران نیز مقرر شد تا استاندار تهران جلسات را برگزار کند و کارگروه مربوطه که دبیر آن نیز استاندار تهران است تشکیل شود و استاندار تهران به عنوان مدیر محوری این مسئله را با جدیت دنبال کند. استاندار تهران در گزارشی که ارائه دادند، اعلام کردند که سالی 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می شود. برنامه ریزی های لازم انجام شده تا این مهاجرت ها ساماندهی شود. مقرر شده با پیگیری اتمام پروژه هایی که درصد بالایی پیشرفت داشتند زمینه استقرار مردم در محل سکونت خودشان با رونق کسب و کار ها فراهم شده و زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

شاکری در ادامه با اشاره به مباحث مطروحه در خصوص اجرای قانون هوای پاک، بیان نمود: قرارگاه اجرای این قانون تسکیل شده است و اما گفتند که بیشتر موارد در قانون مذکور حالت توضیحی دارد اما رئیس جمهور تاکید داشتند تا موارد توضیحی تبدیل به اقدام و عمل شود تا قابل رصد و پیگیری باشد. استاندار اعلام کردند برای کنترل آسیب های اجتماعی قرارگاهی تشکیل دادند و ظرف 6 ماه آثار اقدامات این قرارگاه اطلاع رسانی خواهد شد. به گفته استاندار با وزارت کشور، بهزیستی، نیروی انتظامی نیز هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان نمود: موضوع دیگری که استاندار مطرح کردند این بود که رشد صنعت در تهران مطلوب نیست. علتش هم محدودیت شعاع 120 کیلومتری است که برای فعالیت صنایع وجود دارد. مقرر شد کمیسیون صنایع مجلس این موضوع را دنبال کند. بعلاوه استاندار تهران در گزارش خود به مسائل مربوط به حریم تهران پرداختند و تاکید نمود که باید تقسیمات کشور به شکل درست انجام شود و اقدامات غیر قانونی انجام شده اصلاح شود.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور نیز در این نشست بر توسعه حمل و نقل عمومی تهران تاکید نمودند و مقرر شد تا معاونت اجرایی رئیس جمهور آنالیز لازم را انجام دهد و مسئولیت ها و تعهداتی که دولت در قبال حمل و نقل عمومی دارد را با جدیت دنبال کند. مدت طولانی است که دولت تعهدات خود را در قبال حمل و نقل عمومی تهران انجام نداده است.

شاکری در ادامه بیان نمود: رییس جمهور تاکید نمودند که اقدامات دولت برای رفاه و آسایش مردم با جدیت دنبال خواهد شد. بعلاوه این جلسات با مجمع نمایندگان استان ها به ترتیب برگزار خواهد شد و مسائل مردم در همه استان ها به ویژه در حوزه راه های مواصلاتی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. رئیس جمهور تاکید نمودند که تامین کالا اساسی مردم با جدیت دنبال می شود و در این زمینه دولت اهتمام جدی دارد و منابع لازم را فراهم خواهد نمود تا کالاهای اساسی بدون کم و کسری در اختیار مردم قرار گیرد. مجلس نیز در این زمینه اعلام آمادگی برای همکاری کرد.

وی در سرانجام بیان نمود: بعلاوه در این جلسه در خصوص مشارکت کشورهای خارجی در تامین مسکن به ویژه چین بحث شد و نمایندگان تاکید نمودند که به مقدار کافی در داخل نیروی کار؛ دانش و فناوری و مصالح ساختمانی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال وجود دارد و حضور کشورهای خارجی آثار منفی در پی خواهد داشت. رییس جمهور نیز اعلام کردند که این موضوع را پیگیری خواهد نمود. نمایندگان از حضور رییس جمهوری برای سفرهای استانی و حضور در صندلی های سوخت بعد از حمله سایبری قدردانی کردند. بعلاوه خواهان حضور سایر وزرا و مسئولان دستگاه اجرایی در بین مردم برای پیگیری مسائل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیگیری مسائل و مسائل استان تهران در ملاقات با رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری مسائل و مسائل استان تهران در ملاقات با رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید