پارک پرواز تهران؛ جاذبه ها، تصاویر و آدرس

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، به پارک پرواز بروید تا یکی از زیباترین پارک های تهران را با چشم انداز عالی و هوای پاک و سالم تجربه کنید. پارک پرواز در شمال غرب تهران و در منطقه ای قرار گرفته است که از آنجا تمام تهران را زیر پایتان احساس می کنید. اگر یک روز آفتابی به پارک پرواز رفته باشید که هوا هم خیلی آلوده نباشد، می توانید کوه های اطراف از یک طرف و برج میلاد را از طرف دیگر ببینید. با این مقاله از مجله گردشگری علی بابا همراه باشید تا با همه جاذبه های پارک پرواز تهران آشنا شوید.

پارک پرواز تهران؛ جاذبه ها، تصاویر و آدرس

پارک پرواز کجاست؟

پارک پروازبا وسعت 131303 مترمربع در منطقه سعادت آباد، در شمال غربی تهران واقع شده است. این پارک از شرق به بزرگراه یادگار امام می رسد. برای همین اگر نمی خواهید خیلی در ترافیک بمانید می توانید به وسیله این بزر گراه خود را به سعادت آباد و پارک تهران برسانید. غرب پارک پرواز به منطقه فرحزاد و شهرک نفت می رسد. شمال پارک شهرک بام تهران است و جنوب آن شهرک پاسارگاد واقع شده است. از هر راستا که برایتان راحت تر است، می توانید خود را به پارک پرواز رسانده، نفسی عمیق کشیده و کمی آرامش بگیرید.

چطور به پارک پرواز برویم؟

برای رفتن به پارک پرواژ راستاهای مختلفی وجود دارد.

با خودروی شخصی

ورودی غربی پارک در خیابان گل سرخ واقع شده است. برای رسیدن به این ورودی می توانید از بزرگراه یادگار امام به بلوار فرحزاد بروید. از بلوار فرحزاد وارد خیابان نیما یوشیج شده و بعد خودتان را به بلوار شقایق و نهایتا خیابان گل سرخ برسانید. اگر هم راستاتان به بزرگراه یادگاه امام نمی خورد، می توانید وارد بلوار پاک نژاد شوید. از آنجا به بلوار پیغام رفته و بلوار را ادامه دهید تا به میدان بهرود برسید. میدان بهرود ورودی شمالی پارک پرواز است. اگر از شمال تهران می خواهید خودتان را به پارک پرواز برسانید، کافی است وارد بلوار عابدینی شده و نهایتا به میدان بهرود برسید.

مترو

متاسفانه نمی توانید مستقیما با مترو به پارک پرواز بروید. ولی بخش اعظم راه از جنوب و مرکز تهران تا پارک خط مترو دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک پرواز ایستگاه میدان صنعت است که در انتهای خط 7 مترو واقع شده است. اگر می خواهید وارد خط 7 شوید، احتمالا باید قسمتی از راستا را با خطوط دو و سه بروید و بعد قطار خود را عوض نموده و وارد خط هفت شوید. بعد از اینکه در ایستگاه میدان صنعت از مترو پیاده شدید، می توانید تاکسی بگیرید و به پارک پرواز بروید. البته کنار میدان صنعت ایستگاه اتوبوس هم هست که با استفاده از آن می توانید خود را به ورودی پارک پرواز برسانید.

مجذوب کنندهیت های پارک پرواز کدام ها هستند؟

این پارک تماشای ها و جاذبه های مختلفی دارد که در ادامه آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

نمای 360 درجه

یکی از برجسته ترین ویژگی های پارک پرواز تهران این است که در یکی از بالاترین نقاط شهر واقع شده است. برای همین هم از آن بالا می توانید تمام شهر را زیر پای خود ببینید. اگر در طول روز به پارک پرواز می روید، می توانید برج میلاد را از یک طرف و کوه های شمال تهران را از طرف دیگر تماشا کنید. البته افق دید شما در این پارک تا حد زیادی به مقدار آلودگی هوای تهران بستگی دارد. اگر در یک روز پاک و بی ابر به پارک بیایید تا جنوبی ترین نقاط شهر را هم خواهید دید. در این روزها می توانید در نهایت آرامش روی یکی از نیمکت های پارک بنشینید و از تماشای چشم انداز شهر بی کران تهران لذت ببرید.

البته تجربه آمدن به پارک پرواز در میانه شب هم اتفاقی فراموش نشدنی است. معمولا شب ها آلودگی هوا کمتر است و هوا شفافیت بیشتری دارد. به همین خاطر می توانید دریایی از چراغ های خانه ها، آپارتمان ها، و ماشین های در حال حرکت را زیر پایتان ببینید. تماشا این همه شلوغی و جمعیت در حالی که خودتان در محلی آرام و خلوت نشسته اید، حال وهوای خاصی دارد که هر کسی باید در زندگی حداقل یک بار تجربه کند.

تماشای طلوع و غروب خورشید

وقتی می گوییم پارک پرواز تهران نمایی 360 درجه دارد یعنی چه؟ یعنی اینکه هم طلوع باشکوه خورشید را بر فراز شهر خواب آلود می توانید تماشا کنید و هم غروب آن را. اگر از آن دسته آدم ها هستید که صبح ها سرحال و قبراق از خواب بیدار می شوید، پس حتما خود را قبل از طلوع خورشید به پارک پرواز برسانید. در ساعات گرگ ومیش صبح می توانید کمی پله نوردی کنید و در فضای پارک بدوید تا هم ورزشی نموده باشید و هم خواب از سرتان بپرد. بعد با یک لیوان چای یا قهوه گرم روی یکی از نیمکت های مشرف به شرق بنشینید و منتظر جادوی طلوع باشید. این هم یکی از آن تجربه هایی است که هر کسی قبل از مرگ حتما باید داشته باشد. تماشای طلوع خورشید از بالاترین نقطه از شلوغ ترین شهر ایران حقیقتا که شگفت انگیز است.

اما، اگر صبح زود بیدار شدن برایتان سخت یا حتی غیرممکن است هم ناراحت نباشید. پارک پرواز برای شما هم لحظه های جادویی در چنته دارد. کافی است در ساعات آخر بعد از ظهر به پارک بیایید و هم از روشنایی روز برای ورزش و بازی کردن بهره ببرید و هم به تماشای غروب خورشید بنشینید. این بار باید روی نیمکت هایی بنشینید که به سمت غرب هستند. می توانید بعد از غروب هم همان جا بمانید و کم کم روشن شدن چراغ های شهر را نظاره گر باشید.

حال و هوای ورزشی

علاوه بر پله نوردی و پیاده روی صبح گاهی و شبانه، فرصت برای انجام ورزش های دیگری هم در پاک پرواز تهران هست. یکی از ورزش هایی که به راحتی می توانید در این پارک انجام دهید، اسکیت است. به خاطر شیب ملایمی که زمین پارک دارد، اسکیت کردن در پارک پرواز خیلی خوشایند است. اگر در یک روز آفتابی و خشک به این پارک رفته اید، کفش اسکیت های خود را به همراه داشته باشید. اگر هم فراموش کردید با خودتان بیاورید، می توانید اسکیت کردن بقیه افراد را به تماشا بنشینید.

هواداران شطرنج می توانند از میزهای شطرنجی که در جای جای پارک تعبیه شده اند استفاده نمایند. فقط مهره های خودتان را به همراه ببیرید و حین استفاده از هوا و چشم انداز عالی پارک کمی هم به فکر خود نرمش دهید. یک زمین فوتبال هم در پارک پرواز هست که اگر به همراه گروهی از دوستان می روید، می توانید بازی کنید. بعلاوه می توانید به افرادی که مشغول بازی هستند بپیوندید و دوستان جدیدی پیدا کنید. به هر حال ورزش کردن در پارک پرواز تهران هم فال است و هم تماشا.

شهربازی و سرگرمی

یکی از بزرگ ترین لذت های هر پدر و مادری این است که بازی کردن بچه ها خود را تماشا نمایند. یک پارک بازی مخصوص برای بچه ها بین 2 و 12 ساله در پارک پرواز وجود دارد که می توانید بچه ها خود را به آنجا ببرید تا بازی نمایند. این پارک شامل وسایل بازی مانند سرسره بادی، هلی کوپتر، قطار کودک، و ماشین برقی است. می توانید مطمئن باشید بچه ها دلبند شما اوقات خوشی را در این پارک به سر خواهند برد.

پیک نیک خانوادگی

پارک پرواز می تواند مکان خوبی برای دورهمی های خانوادگی شما باشد. یک روز آدینه گرم و مطبوع را تصور کنید که اصلا دلتان نمی خواهد در خانه بمانید. برای همین با فامیل تماس می گیرید و برنامه می گذارید تا ناهار را با هم بخورید. می توانید انتخاب کنید که به پارک پرواز بروید و یک پیک نیک حسابی برگزار کنید. آلاچیق هایی در پارک هستند که اگر هوا کمی گرم یا بارانی شد می توانید در آنها پناه بگیرید. یا اینکه می توانید زیر سایه یکی از درختان پارک زیرانداز خود را بگسترانید.

غذایی سبک با خودتان بردارید و یک فلاسک چای و همه چیز برای یک روز عالی مهیاست. می توانید به همراه خانواده و دوستان خود بازی های دسته جمعی انجام دهید، والیبال یا منچ بازی کنید. یا می توانید در فضای پارک قدم بزنید و از مصاحبت با هم لذت ببرید. نهایتا می توانید بچه های جمع را به شهربازی ببرید و از تماشای بازی کردن و لذت بردن آنها کیف کنید.

شکم گردی

اگر دوست ندارید وقتی به پارک می آیید، غذا به همراه داشته باشید، می توانید به یکی از رستوران های پارک بروید. می توانید به رستوران فلای لند بروید و حین خوردن غذایی خوشمزه از چشم انداز زیبای بیرون هم لذت ببرید. فلای لند یکی از برترین رستوران های شمال غرب تهران محسوب می گردد و در هر طبقه از آن می توانید نوعی غذا را پیدا کنید. یکی از دیوارهای فلای لند کاملا شیشه ای است و اگر برای شام به این رستوران بروید می توانید از چشم انداز شهر در شب هم فیض ببرید. فضای رستوران کاملا مدرن و بسیار مجذوب کننده است، برای همین اگر به عکلاسی علاقمند هستید احتمالا از فضای فلای لند خوشتان خواهد آمد.

یکی دیگر از جاهایی که می توانید با قیمتی کمتر غذایی خوشمزه بخورید کافه رستوران پرویز و پونه در ورودی غربی پارک است. این کافه رستوران منوی قابل قبولی از انواع غذا و نوشیدنی های گرم و سرد دارد. فضای خود رستوران هم خوب و دلنشین است و می توانید به همراه دوستان غذایی خوب و اوقاتی خوش داشته باشید.

سایر جاذبه های پارک

در فصل تابستان که مسافران و گردشگران در پارک بیشتر هستند، معمولا غرفه هایی در پارک دایر می گردد که در آنها می توانید خوراکی های خوشمزه و سوغاتی های جالب خریداری کنید. در غرفه های وسایل دست ساز می توانید هدیه های زیبایی برای خودتان یا سایرین تهیه کنید.

یک کتابخانه در قسمت شمالی پارک واقع شده است که در آن می توانید کتاب های مورعلاقه خود را به امانت گرفته و بخوانید. به علاوه، انواع مجلات و روزنامه ها هم در این کتابخانه برای خواندن شما موجود هستند. در زمان برگزاری نمایشگاه های کتاب، غرفه هایی در پارک دایر می شوند که در آنها می توانید کتاب ها را با تخفیف تهیه کنید.

پارک پرواز یک سینمای پنج بعدی هم دارد. اگر دوست دارید به همراه دوستان و خانواده خود کاری هیجان انگیز انجام دهید، می توانید این سینما را برای سرگرمی انتخاب کنید. مطمئنا تماشا یک فیلم به همراه جلوه های ویژه ای که این سینما ارائه می دهد می تواند روز به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

چه زمان هایی می توانید از پارک پرواز تهران تماشا کنید؟

واقعیت این است که پارک پرواز در هر کدام از ساعات شبانه روز مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارد. هر وقت دلتان خواست می توانید تنها یا به همراه دوستان و اعضای خانواده به این پارک بروید و ساعات خوشی را بگذرانید. حتما سعی کنید در تمام فصول سال پارک پرواز را ببینید. مثلا در فصل بهار که هوا ملایم و پاکیزه می گردد، این پارک واقعا مانند گوشه ای از بهشت مطبوع و خوشایند است. در زمستان به خاطر ارتفاع زیاد این پارک معمولا پوشیده از برف است، حتی اگر سایر بخش های شهر خشک و آفتابی باشند. برای همین اگر دلتان برف بازی و ساختن آدم برفی به همراه دوستان می خواهد پارک پرواز را انتخاب کنید. و البته روزهای بارانی پاییز را هم به هیچ عنوان از قلم نیاندازید. می توانید داخل آلاچیق ها یا رستوران فلای لند بنشینید و بارش دانه های باران را تماشا کنید و نوشیدنی گرمی بنوشید.

دلیل نام گذاری پارک پرواز چیست؟

پارک پرواز به خاطر خیابان پرواز که در نزدیکی این پارک قرار داشت نام گذاری شد. البته بعد از آن نام خیابان تغییر کرد و نام یکی از شهدای جنگ را برای آن انتخاب کردند. امروزه این پارک بام تهران هم نامیده می گردد. به این خاطر که پارک پرواز در مرتفع ترین نقطه تهران واقع شده و در جوار شهرک بام تهران هم واقع شده است.

حرف آخر

بام تهران و یا پارک پرواز هر کدام را که ترجیح می دهید این پارک یکی از جالب ترین جاهای تهران است. چه با دوستان خود به بام تهران می آیید چه با خانواده، می توانید لحظات فراموش نشدنی را برای خودتان رقم بزنید. می توانید صبح زود به پارک بروید، ورزش کنید و طلوع خورشید را تماشا کنید. یا می توانید عصر هنگام بروید نوشیدنی گرمی میل کنید و غروب آفتاب را ببینید. نهایتا اینکه پارک پرواز می تواند مقصد خوبی برای روز و شب های خوشی و تنهایی شما باشد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "پارک پرواز تهران؛ جاذبه ها، تصاویر و آدرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک پرواز تهران؛ جاذبه ها، تصاویر و آدرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید