مراحل پرواز و رنگ آمیزی جت کوثر مطابق استاندارد پروازی دنیاست ، فراوری جت یاسین، موجب صرفه جویی میلیون ها دلار شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی گفت: تمامی مراحل طراحی، ساخت، پرواز، رنگ آمیزی و مباحث مطرح شده و مرتبط با چرخ های جت پیشرفته آموزشی کوثر، مطابق استاندارد های روز جهان صورت گرفته است.

مراحل پرواز و رنگ آمیزی جت کوثر مطابق استاندارد پروازی دنیاست ، فراوری جت یاسین، موجب صرفه جویی میلیون ها دلار شد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ کوجی هامی، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صبح امروز در مصاحبه با برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر درباره ساخت جت آموزشی یاسین، گفت: ساخت هواپیما های مختلف برابر نقشه راهی است که در صنعت دفاعی کشور مصوب شده و اینگونه نیست که یک سلیقه یا کار خلق الساعه ای اجرا شده باشد و این کار با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در زمینه فراوری انواع هواپیما های ملخی آموزشی کاملا خودکفا هستیم و طی سال های گذشته این نوع هواپیما ها ساخته شده است و برای دستیابی به اهداف بلند صنعت هوائی با برنامه ریزی متناسب حرکت می کنیم.

سرتیپ بنی طرفی درباره تعداد هواپیما های مورد احتیاج از سری جت آموزشی یاسین برای نیروی هوایی کشور گفت: نیروی هوایی در حال آنالیز دقیق احتیاجمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا 3 یا 4 اسکادران مورد احتیاج است که هر اسکادران هم 16 فروند خواهد بود.

وی بیان کرد: این هواپیما در حال حاضر فقط کارکرد آموزشی دارد، اما در آینده با تکمیل آن می تواند به عنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تأکید بر اهمیت بومی بودن موتور هواپیمای یاسین گفت: یکی از مسائل ما تهیه موتور این هواپیما بود ولیکن فراوری نمایندگان خارجی حاضر نشدند موتور را به ما بفروشند، ولی با کوشش متخصصان صنعت دفاعی، موتور ملی اوج به فراوری انبوه رسید و در این هواپیما مورد استفاده نهاده شد.

وی با اشاره به بعضی شبهات مطرح شده درباره نوع رنگ آمیزی هواپیمای یاسین گفت: در حقیقت اینگونه موارد جزو استاندارد های پروازی هواپیما های نمونه است و همه کشور هایی که هواپیما طراحی می نمایند باید از این استاندارد تبعیت نمایند و از رنگ مخصوص اولیه ای که آشکار نماینده معایب احتمالی بال و بدنه در حین پرواز آزمایشی است، استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: این نوع رنگی که در هواپیمای جت یاسین به کار رفته است، پرایمر (primer) یعنی رنگ اولیه (بتونه) نام دارد. تکنیسین های پرواز پس از هر پروازی هواپیما را با دستگاه های مخصوص آنالیز می نمایند و دانه دانه پرچ های روی بدنه و بال هواپیما مورد آنالیز قرار می گیرد و این رنگ کمک می نماید تا اشکالات و نواقص آشکار شده و نسبت به برطرف آن ها اقدام فنی صورت بگیرد و این یک استاندارد در همه جهان است.

رئیس سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع درباره چرائی باز بودن چرخ ها هنگام پرواز توضیح داد: در پرواز های اول و آزمایشی اصلا چرخ هواپیما را جمع نمی نمایند و در همه جهان و 10 کشوری که هواپیما طراحی می نمایند این کار انجام می گردد.

وی با بیان اینکه حتما به هواپیمای مافوق صوت احتیاج داریم گفت: ما هم اکنون در حال برطرف سایر احتیاج های صنعت هوائی و طراحی جنگنده های جدید و سایر هواپیما هایی هستیم که نیروی هوایی به آن احتیاج دارد.

رئیس سازمان هوائی نیرو های مسلح در پاسخ به سوالی پیرامون چرائی دستاورد این فراوری بومی گفت: با فراوری جت جنگنده پیشرفته آموزشی یاسین، صرفه جوئی بالغ بر میلیون ها دلار حاصل شد، اما مهمتر از صرفه جویی ارزی، ایجاد باور ما می توانیم و قطع احتیاج اعزام دانشجویان خلبانی به خارج برای گذراندن دوره های آموزشی است.

امیر سرتیپ بنی طرفی اضافه کرد، الحمدالله با وجود همه شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها از ظرفیت های بسیار مطلوبی برای توسعه صنعت هوایی برخورداریم و این برابر نقشه راهی است که مصوب فرمانده معظم کل قوا و مورد حمایت دولت خدمتگزار و مجلس شورای اسلامی است و بی شک پیشرفت های خیره نماینده صنایع دفاعی ایران اسلامی با درایت و راهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا اتفاق افتاده است که حبل المتین صنعت دفاعی کشور محسوب می شوند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اضافه کرد، جا دارد از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح امیر سرتیپ حاتمی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه همکاران عزیزم در نیروی هوایی که ما را در وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی مشفقانه و خالصانه در انجام این پروژه کمک رساندند صمیمانه قدردانی نمائیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مراحل پرواز و رنگ آمیزی جت کوثر مطابق استاندارد پروازی دنیاست ، فراوری جت یاسین، موجب صرفه جویی میلیون ها دلار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل پرواز و رنگ آمیزی جت کوثر مطابق استاندارد پروازی دنیاست ، فراوری جت یاسین، موجب صرفه جویی میلیون ها دلار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید