پرترددترین فرودگاه های دنیا

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، پرترددترین فرودگاه های جهان

امروزه افراد زیادی برای اهداف مختلف تفریحی، تجاری و پزشکی و یا علل متعدد دیگر از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می نمایند. این سیستم حمل و نقل به علت پیشرفت های روزافزون خود در حیطه های مختلف از جمله راحتی صندلی ها و ارائه خدمات متنوع توانسته تا نظر مسافران بیشتری را به خود جلب کند؛ و آن ها را راضی کند که اندازه هزینه ای که برای بلیط هواپیما می پردازند در مقایسه با خدماتی که دریافت می نمایند منصفانه و مناسب است.

پرترددترین فرودگاه های دنیا

در این میان دولت کشور ها، توجه بسیار بیشتری به این مسئله نموده و همیشه کوشیده اند تا همه چیز را برای مسافران در برترین حالت خود فراهم نمایند.از اولین لحظه آغاز تا خاتمه سفر، و توانسته اند با این کار اندازه سفر به ویژه با هواپیما را دوبرابر نمایند. یکی از برترین امکانات، پیشرفته کردن فرودگاه ها می باشد، که در این مقاله سعی داریم تا شما را با فرودگاه هایی که نسبت به سایر فرودگاه ها در سرتاسر جهان تراکم جمعیت بیشتری را تجربه می نمایند آشنا کنیم پس تا خاتمه مقاله پرترددترین فرودگاه های جهان ما را همراهی کنید .

فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا / Hartsfield-Jackson Atlanta Airport

فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا در استان جورجیا آمریکا که در قسمت جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است، در واقع قطب صنعتی ان محسوب می گردد. این فرودگاه که از سال 1925 میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است، اکنون 63 هزار فرصت شغلی برای مردم جورجیا فراهم نموده است. این فرودگاه بزرگ با ثبت رکورد 104 میلیون مسافر توانسته است تا رتبه اول را در این فهرست از آن خود کند. این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب های صنعتی جهان معرفی نموده اند چرا که معادل 34 میلیارد دلار برای شهر آتلانتا عایدی ایجاد نموده است. این فرودگاه به 70 مقصد بین المللی برای 150 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی خدمات ارائه می نماید.

فرودگاه پکن / Beijing Capital International Airport

دومین فرودگاه پرتراکم جهان را می توان به فرودگاه بین الملی پکن که در نزدیکی مرکز کشور چین یعنی پکن قرار گرفته است اختصاص داد. این فرودگاه 95 میلیون مسافر را در خود جای می دهد. این فرودگاه که در سال 1958 تاسیس شده است همیشه سیاست تغییر و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار داده است و توانسته تا اکنون به عنوان یکی از مهم ترین، پرانرژی ترین و بزرگ ترین قطب های حمل و نقل جهان تبدیل گردد. این فرودگاه از زمان تاسیس خود تغییرات زیادی را متحمل شده و توسعه پیدا نموده است.

هم چنین این فرودگاه تنها فرودگاه آسیایی است که دارای سه باند فرود، سه خاتمهه و دو برج مراقبت است. این فرودگاه بزرگ فرصت های شغلی فراوان مرتبطی با خود را برای 6 درصد از مردم پکن فراهم نموده است. این فرودگاه به 244 شهر از 54 کشور جهان پرواز دارد و با 94 شرکت هواپیمایی در همکاری می باشد.

فرودگاه دبی / Dubai International Airport

این فرودگاه که در سال 1959 با باند شن و ماسه ای 1800 متری خود آغاز به کار کرد به دستور حاکم وقت دبی یعنی شیخ سعید بن راشد آل مکتوم ساخته شده است. این فرودگاه که در شهر دبی در کشور امارات قرار گرفته است در نزدیکی خلیج فارس ساخته شده است و توانسته تا 88 میلیون مسافر را جابه جا کند و رتبه سوم این فهرست را به خود اختصاص دهد.

بعلاوه این فرودگاه که از زمان آغاز فعالیت خود در حال توسعه و ساخت بوده است رکورد بیشترین پرواز هواپیمای ایرباس 380a را از Hن خود نموده است. چرا که بیشترین تعداد ایرباسA380 در اختیار هواپیمایی امارات، ایرلاین اصلی کشور امارات قرار گرفته است و قطب اصلی آن این فرودگاه می باشد. این فرودگاه از زمان تاسیس تا به امروز با رشد سالانه 13 درصدی تعداد مسافر روبرو بوده است. هم اکنون این فرودگاه به 240 مقصد به وسیله 140 ایرلاین در 6 قاره جهان خدمات ارائه می نماید.

فرودگاه هاندا ژاپن / Haneda Airport

چهارمین فرودگاه شلوغ جهان و سومین فرودگاه شلوغ آسیا پس از پکن و دبی در شهر توکیو کشور ژاپن قرار گرفته است. این فرودگاه که در سال 1931 ساخته شده و دارای 3 ترمینال است در سال 2017 توانست میزبان 85 میلیون مسافر باشد و این رتبه در فهرست را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه با نام فرودگاه بین المللی توکیو نیز شناخته می گردد.

فرودگاه لس انجلس / Los Angeles International Airport

فرودگاه لس انجلس که در سال 1928 ساخته شد به عنوان بزرگ ترین فرودگاه بین المللی غرب آمریکا در نظر گرفته می گردد. این فرودگاه در واقع دروازه ای برای مسافران به سوی آمریکای لاتین و آسیا است. این فرودگاه که در نزدیکی اقیانوس آرام قرار گرفته است با جا به جایی 84 میلیون و 500 هزار نفر یعنی 500 هزار نفر کمتر از فرودگاه هاندا در رتبه پنجم این فهرست قرار گرفته است اما بزرگ ترین فرودگاه در کناره اقیانوس آرام به شمار می رود.

این فرودگاه توانسته است تا به 85 مقصد بین المللی و 101 مقصد داخلی پرواز داشته باشد. بیشترین خروجی و ورودی هواپیماها از این فرودگاه متعلق به دو شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز و آمریکن ایگل است.

فرودگاه اوهر شیکاگو / OHare International Airport

ششمین رتبه این فهرست نیز به فرودگاهی از ایلات متحده تعلق می گیرد. این فرودگاه در سال 1926 در استان ایلینویز ساخته شد و در سال 1944 اقدام به بازسازی آن صورت پذیرفت. این فرودگاه که توانسته تا رکورد انتقال 79 میلیون و 800 هزار نفر را ثبت کند رتبه ششم این فهرست را در اختیار گرفته است. از این فرودگاه می توانید به 217 مقصد در سرتاسر جهان سفر کنید.

فرودگاه هیترو لندن / Heathrow Airport

و بالاخره نامی از فرودگاه های اروپایی نیز درون این فهرست دیده شد. اروپا که در سال های اخیر نتوانسته تا در زمینه حمل و نقل هوایی سری میان سرها نشان بدهد جایگاه خود را به رقبای آسیایی داده است و اکنون در مقام هفتم این فهرست قرار گرفته است. این فرودگاه که در سال 1929 ساخته شد در سال 1966 نام هیترو را بر خود گرفت و توانست تا رکورد جابجایی 78 میلیون مسافر را به نام خود ثبت کند، که 93 درصد مسافران بین المللی بودند و تنها 7 درصد آن ها، مسافران داخلی انگلیس بوده اند. این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه لندن و اروپا محسوب می گردد. و به 180 شهر در 85 کشور جهان پرواز مستقیم دارد.

منبع: طاهاگشت

به "پرترددترین فرودگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرترددترین فرودگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید