محموله نو نفتکش ایران به ونزوئلا رسید، تخلیه 2 میلیون بشکه میعانات گازی در بندر خوزه

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، یک نفتکش بزرگ ایرانی طبق قرارداد مبادله میعانات گازی با نفت خام سنگین بین ایران و ونزوئلا، تخلیه 2 میلیون بشکه میعانات گازی را در بندر خوزه ونزوئلا آغاز کرده است.

محموله نو نفتکش ایران به ونزوئلا رسید، تخلیه 2 میلیون بشکه میعانات گازی در بندر خوزه

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ کوجی هامی به نقل از رویترز، یک نفت کش بزرگ ایرانی حامل 2 میلیون بشکه میعانات گازی در این هفته تخلیه محموله خود در بندر اصلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا را آغاز کرده است.

شرکت نفت ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران در نیمه دوم سال گذشته میلادی یک معامله پایاپای برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین ونزوئلا آغاز کردند. این قرارداد، نقشی حیاتی در ادامه تولید نفت ونزوئلا دارد، چون این کشور به رقیق کننده هایی مانند میعانات گازی برای انتقال و صادرات نفت خود نیاز دارد.

این دو شرکت نفتی که هر دو تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، در سال گذشته میلادی 4.82 میلیون بشکه میعانات گازی را در ازای 5.55 میلیون بشکه نفت خام سنگین مبادله کردند که بیشتر از طریق نفت کش هایی با پرچم ایران منتقل شده است. میعانات گازی یک نوع بسیار سبک از نفت است.

ایران و ونزوئلا همچنین طبق قراردادی که در 2020 بسته شده، بنزین ایران را در ازای سوخت هواپیمای ونزوئلا مبادله کردند که به رفع کمبود بنزین در این کشور آمریکای جنوبی کمک کرده است.

یک نفت کش بسیار بزرگ با پرچم ایران با نام استرلا تحت مالکیت شرکت ملی نفت کش ایران در روز جمعه به آب های ونزوئلا رسیده است.

این نفت کش در روز دوشنبه با کمک یدک کش ها به بندر خوزه ونزوئلا وارد شد.

تحویل این میعانات گازی باید طبق قرارداد در ماه دسامبر به ونزوئلا می رسید، اما کمبود منابع ذخیره سازی نفت و مسائل به وجودآمده در بندر خوزه باعث تأخیر در دریافت آن ها شد.

کمبود ظرفیت ذخیره سازی در خشکی باعث شده شرکت نفت ونزوئلا از سال گذشته میلادی نفت خود را بر روی دریا ذخیره و اخیراً صادرات نفت خام فوق سنگین و واردات میعانات گازی از آسیا را آغاز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محموله نو نفتکش ایران به ونزوئلا رسید، تخلیه 2 میلیون بشکه میعانات گازی در بندر خوزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله نو نفتکش ایران به ونزوئلا رسید، تخلیه 2 میلیون بشکه میعانات گازی در بندر خوزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید