فروش 49 درصد از سهام یکی از شرکت های تابع آرامکو به یک کنسرسیوم بین المللی

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، یک کنسرسیوم بین المللی 49٪ از یک شرکت وابسته به شرکت نفت آرامکو عربستان را با پرداخت 12.4 میلیارد دلار خریداری می نماید.

فروش 49 درصد از سهام یکی از شرکت های تابع آرامکو به یک کنسرسیوم بین المللی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کوجی هامی به نقل از الخلیج التازه، یک کنسرسیوم بین المللی سرمایه گذاران متشکل از ای آی جی و شرکت سرمایه گذاری مبادله از اتمام خرید 49 ٪ از سهام یکی از شرکت های وابسته به آرامکو عربستان سعودی اطلاع داد. این شرکت اخیراً با قیمت 12.4 میلیارد دلار تأسیس شد.

این کنسرسیوم طیف گسترده ای از سرمایه گذاران از آمریکای شاقتصادی و آسیا را شامل می گردد.

به اسم بخشی از معامله که در آوریل 2021 اعلام شده، تامین نفت خام آرامکو و آرامکو سعودی توافقنامه اجاره 25 ساله برای شبکه خط لوله نفت خام آرامکو سعودی را منعقد کردند. در مقابل، شرکت تأمین نفت خام آرامکو به نوبه خود تعرفه ای را پرداخت می نماید که به وسیله شرکت آرامکو سعودی برای مقادیر نفت خام که به وسیله شبکه جریان دارد، پرداخت می گردد و این تعرفه با حداقل مقدار آن مقادیر مرتبط است.

آرامکو سعودی اکثریت سهام 51 ٪ شرکت تازه را حفظ خواهد نمود.

آرامکو عربستان با کنترل عملیاتی کامل بر روی شبکه خط لوله، مالکیت کامل خود را حفظ خواهد نمود و این معامله هیچ محدودیتی برای این شرکت از نظر فراوری واقعی نفت خام که منوط به تصمیمات فراوری عربستان سعودی است، اعمال نمی نماید.

هفته گذشته امین بن حسن الناصر رئیس و مدیر ارشد اجرایی آرامکو سعودی خاطرنشان کرد که شرکت (سعودی آرمکو) در پی فروش اوراق قرضه اسلامی با ارزش دلار آمریکا به سرمایه گذاران اصلی؛ پیروز به جذب 6 میلیارد دلار شد.

پیش بینی می گردد آرامکو پس از انتشار 12 میلیارد دلار در سال 2019 به یک ناشر دائمی اوراق قرضه تبدیل گردد همانطور که در نوامبر گذشته صادرات 5 ترانشی 8 میلیارد دلاری انجام شد.

آرامکو، بزرگترین شرکت انرژی دنیا، متعهد شد سود سهام خود را پرداخت کند تا در اولین عرضه عمومی خود در بورس سعودی در دسامبر 2019 سود ایجاد کند. با این حال، این شرکت با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های گسترده، مجبور به کاهش هزینه ها، کاهش شغل و فروش دارایی های غیر اصلی شد که به تقاضای نفت در سال گذشته صدمه زد، در حالی که منبع اصلی عایدی عربستان است.

مارس گذشته، آرامکو خاطرنشان کرد که در سال 2020 با توجه به کاهش قیمت نفت خام و کاهش تقاضای دنیای به علت شیوع کرونا 49 میلیارد دلار سود خالص کسب نموده است که 44.4 درصد کاهش نسبت به سود سال قبل بوده است.

تحلیل گران بلومبرگ گفتند که عایدی نفتی آرامکو حدود 40 درصد از فراوری ناخالص داخلی عربستان سعودی را شامل می گردد و ممکن است افزایش اخیر قیمت های نفت خام این را بیشتر کند. آن ها افزودند که برنامه های این کشور برای کاهش وابستگی به آرامکو با کسری اقتصادی، به چالش کشیده خواهد شد. عربستان سعودی با کسری بودجه روبرو است و پروژه های چند میلیارد دلاری را دنبال می نماید تا اقتصاد متکی به نفت خود را متنوع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فروش 49 درصد از سهام یکی از شرکت های تابع آرامکو به یک کنسرسیوم بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 49 درصد از سهام یکی از شرکت های تابع آرامکو به یک کنسرسیوم بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید