فیلم ها و بازیگرانی که توسط اسکار نادیده گرفته شدند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، آکادمی اسکار در برخی موارد به صورت عمدی یا سهوی در انتخاب بهترین های سینما دچار اشتباه می شود.

فیلم ها و بازیگرانی که توسط اسکار نادیده گرفته شدند

به گزارش خبرنگار ، جوایز اسکار بزرگترین شب برای سینمای هالیوود است. رویدادی که باید بهترین و بلندپروازانه ترین فیلم های سال را معرفی کند؛ اما بیشتر اوقات آنطور که باید پیش نمی رود.

گاهی وقت ها بهترین و خلاقانه ترین فیلم های سال جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت نمی کنند و این آکادمی به فیلم هایی که خودش تمایل بیشتری دارد، جایزه می دهد. ژانر هایی مانند فانتزی و علمی-تخیلی هم بیشتر اوقات از سوی اسکار نادیده گرفته می شوند. در بخش بازیگری هم این آکادمی به فیلم های کمدی کمتر جایزه می دهد. در اینجا به مواردی که در بخش های مختلف مثل بهترین فیلم و بازیگری توسط آکادمی نادیده گرفته شدند، اشاره می گردد؛

در این فیلم سینمایی، دی کاپریو نقش فردی به نام کالوین کندی که فردی برده دار است را بازی می کند. او در میانه دوم فیلم تارانتینو وارد فیلم می گردد و سکانسی که او با دست به میز می کوبد، بسیار مود توجه قرار گرفت؛ چرا که دستش بر اثر این ضربه و شکستن شیشه زخمی شد، اما او همچنان به بازی خود ادامه داد. این سکانس به تنهایی می توانست او را نامزد اسکار کند، اما او تنها در گلدن گلوب نامزد شد.

فیلم سینمایی تلقین تنها یک فیلم پیروز در زمینه مالی در کارنامه کریستوفر نولان نیست بلکه شاید هنرمندانه ترین فیلم سینمایی او باشد. شخصیت اصلی این فیلم رویا را به عنوان یک دیتا بیس قابل هک برای دریافت اطلاعات از ذهن بقیه تبدیل کرده است. با این حال نولان برای این فیلم سینمایی در اسکار نادیده گرفته شد، اما یک نامزدی در گلدن گلوب دریافت کرد.

فارست ویتاکر تا سال 2006 هیچ نامزدی اسکار را دریافت نکرد و در همین سال پیروز به دریافت جایزه با فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند شد. اما اولین نامزدی گلدن گلوب او به سال 1988 باز می گردد که شاید بهترین نقش آفرینی او هم در فیلم سینمایی پرنده به کارگردانی ایستوود رقم خورد. او برای این نقش توسط اسکار نا دیده گرفته شد.

بهترین فیلم تاریخ در موضوع ورزش بوکس به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شد. فیلمی که در بین برترین فیلم های دهه اخیر از نگاه انجمن فیلم آمریکا رتبه 4 را دریافت کرد. با اینکه این فیلم در 8 بخش نامزد آکادمی اسکار شده بود، در مهمترین رشته یعنی فیلمنامه نامزد نشد. این فیلم در گلدن گلوب نامزد فیلمنامه اقتباسی شد تا باز هم یک مورد دیگر از اختلافات را ببینیم.

معدود بازیگرانی این روز ها هستند که مانند یلنهال جوش و خروش داشته باشند. جیلنهال می گوید برای این نقش روزی 15 مایل می دویده است و آدامس های مخصوصی می جویده. او توسط اسکار در سال 2014 نادیده گرفته شد و تنها برای بهترین بازیگر فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد.

جدیدترین مورد در این لیست فیلم سینمایی کلنزمن سیاه پوست است که با وجود بازیگران خوب مثل آدام درایور (مدعی اسکار امسال) دیوید واشنگتن با بازی هنری خود بار فیلم را به دوش کشید. آکادمی اسکار واشنگتن را به عنوان نامزد تشخیص نداد، اما او در گلدن گلوب برای این فیلم توانست نامزد بهترین بازیگر فیلم درام گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فیلم ها و بازیگرانی که توسط اسکار نادیده گرفته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ها و بازیگرانی که توسط اسکار نادیده گرفته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید