همه چیز درباره اولین بازیگر آسیایی که در اسکار تاریخ ساز شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، میشل یئو به نخستین بازیگر آسیایی در تاریخ 95 ساله جوایز اسکار تبدیل شد که در شاخه برترین بازیگر نقش اصلی زن پیروز به دریافت جایزه می گردد.

همه چیز درباره اولین بازیگر آسیایی که در اسکار تاریخ ساز شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از ورایتی، برندگان نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی اعلام شد که طبق اغلب پیش بینی ها میشل یئو برای بازی در فیلم همه چیز همه جا به یکباره تغییری بزرگ در تاریخ این جوایز سینمایی ایجاد کرد و توانست به نخستین بازیگر آسیایی تبدیل گردد که در شاخه برترین بازیگر نقش اصلی زن، جایزه آموزشگاه را دریافت کند.

میشل یئو چو کینگ یک هنرپیشه مالزیایی است که در دهه 1990 در فیلم های اکشن هنگ کنگ به معروفیت رسید و بیشتر برای نقش هایش در فیلم برنده جایزه اسکار ببر خیزان، اژدهای پنهان ساخته آنگ لی در سال 2000 شناخته شده است.

پیش از این یو جونگ یون برای فیلم میناری و میوشی اومکی برای فیلم سایانورا دو بازیگر زن آسیایی بودند که اسکار برترین نقش مکمل دریافت نموده بودند و میشل یئو نخستین برنده زن آسیایی در شاخه نقش اصلی زن نام گرفت.

یئو سال جاری برای بازی در فیلم همه چیز همه جا به یکباره، برنده جایزه گلدن گلوب و انجمن بازیگران آمریکا نیز شده بود و در جوایز اسکار در رقابت با کیت بلانشت (تار)، آنا د آرماس (بلوند)، آندریا رایزبورو (به لزلی) و میشل ویلیامز (فابلمن ها) پیروز به کسب جایزه شد.

شاخه برترین بازیگر نقش اصلی زن اسکار از نظر تاریخی یکی از سفیدترین و کم تنوع ترین شاخه ها در میان مجموع چهار شاخه بازیگری جوایز اسکار است و هلی بری برای فیلم مهمانی هیولا حدود 20 سال پیش، تنها زن غیر سفیدپوست برنده جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اصلی زن محسوب می شد.

اعلام برندگان اسکار 2023 | همه چیز همه جا به یکباره جایزه ها را درو کرد

منبع: همشهری آنلاین

به "همه چیز درباره اولین بازیگر آسیایی که در اسکار تاریخ ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اولین بازیگر آسیایی که در اسکار تاریخ ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید