طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه رستورانی در خانه

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، غذاهای مختلفی در فهرست غذاهای همیشگی قرار می گیرد و قطعا یکی از غذاهای مجذوب نماینده همیشگی کتلت است. کتلت را معمولا با گوشت قرمز تهیه می نمایند که قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کتلت گوشت را مرور نموده بودیم اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید گوشت قرمز بهره ببرید یا می خواهید کتلت متنوعی را امتحان کنید، می توانید طرز تهیه کتلت مرغ را به شیوه رستورانی همراه ما آنالیز کنید.

طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه رستورانی در خانه

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ

  • مرغ چرخ نموده 500 گرم
  • سیب زمینی 1 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • سیر 3 حبه
  • نان خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • گشنیز و جعفری 4 قاشق غذاخوری
  • زعفران به میزان لازم
  • نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم

طرز تهیه کتلت مرغ

1. آماده کردن مواد کتلت

در اولین مرحله از طرز تهیه کتلت مرغ باید مواد کتلت را ریز و مخلوط کنید ابتدا مرغ چرخ نموده را با پیاز رنده شده و سیر مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که آب پیاز رنده شده را باید از قبل گرفته و سپس به مخلوط اضافه کنید. سپس سیب زمینی رنده شده را که آب اضافی آن گرفته شده به مخلوط اضافه کنید. سپس یک تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و با دست مواد را کاملا مخلوط کنید.

2. اضافه کردن ادویه ها

پس از مخلوط کردن مواد، تمام ادویه ها مانند نمک، آرد نان، فلفل سیاه، زردچوبه را به مخلوط مواد اضافه کنید سپس گشنیز و جعفری را به مواد اضافه کنید. اگر میزانی برگ نعناع خرد را به مواد اضافه کنید طعم کتلت عالی می گردد. در این مرحله چند قاشق زعفران خشک را هم به مخلوط اضافه کنید. همه مواد را به مدت 10 تا 15 دقیقه با هم ورز دهید تا چسبناک گردد.

مواد مخلوط شده را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. پس از این مدت مخلوط کتلت برای سرخ کردن آماده است.

3. سرخ کردن کتلت

داخل تابه میزانی روغن بریزید و بگذارید داغ گردد. سپس با کف دست خیس کتلت ها را شکل دهید و در تابه بگذارید. کتلت ها را با دست پهن کنید و وسط آن را سوراخ کنید و در تابه ای که روغن داغ شده بریزید. بعد از اینکه یک طرف کاملا سرخ شد کتلت را برگردانید تا طرف دیگر کاملا سرخ گردد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کتلت ها را در حد ملایم سرخ کنید تا مواد وسط آن هم کاملا پخته گردد.

کتلت های آماده شده را در طرف دیگر قرار دهید و با گوجه فرنگی و خیار شور تزئین کنید. این غذای عالی را می توان با نان سنگک، نان بربری یا برنج سرو کرد. اگر دوست دارید باز هم طرز تهیه کتلت گوشت را مرور کنید می توانید طرز تهیه کتلت ساده، آسان و فوری را هم در کتاب کاله بخوانید.

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت مرغ

تهیه و پخت کتلت مرغ هم مثل طرز تهیه کتلت مجلسی با گوشت و طرز تهیه کتلت ماهی کار ساده ای است که احتیاج به دقت به جزییات و فوت وفن ها دارد.

تنوع در سبزیجات کتلت مرغ

کتلت مرغ را می توانید با سبزیجاتی مانند جعفری یا سبزیجات خشک درست کنید و می توانید با نعناع یا حتی پیازچه آن را متفاوت کنید.

روش ترد شدن کتلت

برای چسبندگی بیشتر مواد کتلت می توان از 2 قاشق آرد گندم استفاده کرد. برای ترد شدن کتلت ها بعلاوه می توانید از پودر سوخاری بهره ببرید. اما اگر دوست دارید راز خوشمزه شدن کتلت را بدانید حتما با تهیه کتلت را در کتاب کاله بخوانید.

برترین قسمت مرغ برای تهیه کتلت

برای مخلوط مرغ می توانید از نیمی از سینه و نیمی دیگر از ران مرغ بهره ببرید.

جلوگیری از وا رفتن کتلت

برای جلوگیری از افتادن کتلت مرغ، حتما آب پیاز رنده شده را بگیرید. می توانید میزانی آرد هم به مواد اولیه اضافه کنید، چون در مواد اولیه آرد سوخاری ریخته شده است.

با کتلت مرغ چه سرو می گردد؟

در کنار این غذا می توانید زیتون پرورده، خیار شور، ترشی سیر و دوغ ایرانی سرو کرد یا حتی آن را با برنج فوری همراه کنید و یک غذای کامل داشته باشید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه رستورانی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه رستورانی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید