تعطیلی کتاب فروشی ادبیات سیاه پوستان بریتانیا

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، درهای نخستین کتاب فروشی تخصصی ادبیات سیاه پوستان در بریتانیا به علت مسائل اقتصادی بسته می گردد.

تعطیلی کتاب فروشی ادبیات سیاه پوستان بریتانیا

به گزارش وبلاگ کوجی هامی و به نقل از گاردین، کتاب فروشی نیو بیکن بوکس واقع در شمال لندن که در سال 1966 افتتاح شد و در سال 2016 از خطر تعطیلی جان سالم به در برد، اکنون پس از بیش از 55 سال فعالیت، به علت مسائل اقتصادی ناچار به تعطیلی شده است.

حالا مسوولان نیو بیکن بوکس که به عنوان نخستین کتاب فروشی تخصصی ادبیات سیاه پوستان بریتانیا شناخته می گردد اعلام نموده اند به علت مسائل اقتصادی و فشارهای ناشی از رقابت با فروشگاه های آنلاین همانند آمازون به ناچار درهای این کتاب فروشی را می بندند و از این پس به صورت آنلاین به فعالیت ادامه می دهند.

نیو بیکن بوکس که فضایی برای نویسندگان سیاه پوست فراهم کرد به وسیله جان لا رز فعال سیاسی-فرهنگی و شاعر که در سال 2006 درگذشت، تاسیس شد.

با اعلام خبر تعطیلی این کتاب فروشی، موجی از اندوه و ابراز تاسف در فضای مجازی به راه افتاد و فرانچسکا گیلبرت، هنرپیشه و شاعر خواهان راه اندازی کمپین مردمی برای نجات این کتاب فروشی شد.

مایکل لا رز مدیر کنونی این کتاب فروشی و پسر جان لا رز پیش تر در گفت وگو با گاردین بیان نموده بود، برای اطمینان حاصل کردن از بقای فعالیت کتاب فروشی های تخصصی ادبیات سیاه پوستان باید برنامه و اقدامی بلندمدت به اجرا گذاشته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعطیلی کتاب فروشی ادبیات سیاه پوستان بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی کتاب فروشی ادبیات سیاه پوستان بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید