الزام برند سازی غذاهای محلی آستارا ، ممانعت از فعالیت اماکن گردشگری غیرمجاز

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/گیلان فرماندار شهرستان آستارا بر الزام جلوگیری از هدایت مسافران و گردشگران به مکان های غیرمجاز این بندر مرزی و تلاش هتل داران و رستوران داران بر برند سازی غذاهای محلی شهرستان تأکید کرد.

الزام برند سازی غذاهای محلی آستارا ، ممانعت از فعالیت اماکن گردشگری غیرمجاز

عباس صابر در جلسه بررسی مسائل هتل داران و صاحبان اماکن اقامتی شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گشت، اظهار کرد: برخی اماکن اقامتی و پذیرایی به شکل غیرمجاز در سطح شهرستان فعالیت می کنند که به اعتبار هتل ها، مسافرخانه ها و غذاخوری های مجاز لطمه می زند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و دستگاه های مرتبط به ساماندهی اقامتگاه ها و غذاخوری های شهرستان اقدام کند، ادامه داد: باید از هدایت مسافران به مکان های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید و دفاتر مجاز در ورودی شهر نیز فعال شوند.

صابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه باید در صدور مجوز برگزاری موسیقی زنده به اماکن اقامتی، نگاه یکسان حاکم باشد، اضافه کرد: برگزاری اینگونه مجالس در شرایط شیوع کرونا مغایر با مصوبات ستاد ملی مبارزه با این بیماری است.

وی از معرفی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و تأثیر آن در رونق توریستی سخن گفت و اضافه کرد: هتل داران، رستوران دارها و صاحبان غذاخوری های آستارا برای برندسازی و معرفی غذاهای محلی برنامه ریزی داشته باشند و تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه گردش اقتصادی شهرستان از صنعت توریستی تأثیرپذیر است، گفت: هر یک از هتل ها و رستوران ها با تمرکز بر پخت کیفی یک نوع غذای محلی و معرفی صحیح آن، برای برندسازی اغذیه های بومی و محلی تلاش کنند.

فرماندار آستارا در خصوص نامشخص بودن میزان مصرف آب در دکه های خدماتی گردنه حیران، شرح داد: با نصب کنتور در واحدهای یاد شده می توان بر مقدار مصرف و پرداخت آب بها نظارت کرد.

پردل امیری نژاد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی آستارا در ادامه این جلسه گفت: فعالیت غیرمجاز واحدهای اقامتی و خدماتی ضربه به صنعت توریستی و هتل داران، رستوران داران و مسافرخانه های مجاز است.

وی یادآور شد: متأسفانه پخت و ارائه نادرست غذای محلی توسط یک آشپزخانه، می تواند ضربه ای به برند غذای بومی و زمینه ساز فرار توریست باشد و باید برای این مهم برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای رونق و توسعه صنعت توریستی باید خانه های اجاره ای بی ضابطه ای که به اماکن اقامتی مجاز لطمه می زنند، ساماندهی شود.

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، در این جلسه، مدیران هتل ها، مسافرکاشانه ها و رستوران های آستارا بخشی از مسائل صنفی خود از قبیل کاهش درآمد بعد از شیوع کرونا، ضررهای ناشی از محدودیت های اعمال شده در خصوص مقابله با این بیماری، تعدیل کارگران و اقساط عقب افتاده بانک ها را عنوان کردند و خواستار انعکاس به مراجع بالاتر و رفع آنها شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "الزام برند سازی غذاهای محلی آستارا ، ممانعت از فعالیت اماکن گردشگری غیرمجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام برند سازی غذاهای محلی آستارا ، ممانعت از فعالیت اماکن گردشگری غیرمجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید