وجود 800 هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از وجود 800 هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز اطلاع داد و گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه، بحران تامین آب است.

وجود 800 هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز

بابک دانش پناه روز دوشنبه، 23 اسفندماه در نشست خبری، با بیان این که این سازمان مسئولیت بهره برداری از 5600 هکتار را دارد، اظهار کرد: برای توسعه خدمات تفرجگاه عینالی باید امکانات زیرساختی فراهم گردد در حالی که ما در این تفرجگاه، مشکل تامین آب، فاضلاب، گاز و برق داریم.

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبار به سازمان در سال آینده، برنامه ایمن سازی راستاهای پارک پیوند و ربع رشیدی به تفرجگاه عینالی در دستورکار واقع شده است.

وی ادامه داد: تامین سرویس بهداشتی، روشنایی و سایر امکانات خدماتی نیز بایستی در این تفرجگاه در سال آینده تکمیل گردد.

دانش پناه گفت: سازمان عون ابن علی بودجه 30 میلیارد تومانی از شهرداری دریافت می نماید اما این بودجه تنها به فضای سبز و حقوق کارکنان و کارگران می رسد و کفاف اجرایی شدن پروژه ها را ندارد.

وی اضافه کرد: در سال آینده، اعتبارات سازمان به 51 میلیارد تومان افزایش یافته و انتظار داریم که دولت نیز برای ارتقای سطح پروژه های تفرجگاه بزرگ عینالی تبریز اعتبار تخصیص دهد و حداقل ژیرساخت های ابتدایی مثل گاز و برق را تامین کند تا سرمایه گذاران نیز جذب این تفرجگاه شوند.

وی در مورد برنامه های این سازمان برای ایام کرونا، اضافه کرد: روشنایی معابر، سرویس های بهداشتی و گلکاری تفرجگاه در حال بازسازی بوده و آماده خدمت رسانی به مسافران هستیم.

مدیرعامل سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: قرار است از اول تا 13 فروردین ماه غرفه های نوروزی در ورودی و راستا تفرجگاه برای فروش محصولات به مسافران واگذار شوند. اجرای تئاتر خیابانی و برنامه های موسیقی نیز از دیگر برنامه های سازمان در این ایام است.

وی ادامه داد: حدود 130 هزار شاخه گلکاری در تفرجگاه انجام می گیرد.

وی در مورد شرایط توربین های بادی این تفرجگاه، گفت: سه توربین بادی با تکنولوژی آلمانی مشکل گیربکس دارند که هزینه تعمیر آن بالغ بر سه میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برنامه این سازمان برای تکمیل دهکده بوم گردی و ساخت چندین سوییت اقامتگاه کوهستانی، گفت: عینالی ظرفیت فراوری 125 هزار قطعه گل داشته و 278 هزار اصله درخت متشکل از 98 هزار سوزنی برگ و 180 هزار پهن برگ دارد.

بر اساس این گزارش، پیش از نشست خبری، اصحاب رسانه استان از جاذبه.های گردشگری مجموعه عینالی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود 800 هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 800 هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید