اعجاب انگیزترین نژاد های اسب

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، اسب ها به میزان ای قوی هستند که می توانند تا سه برابر وزن خود را بکشند و بیش از 400 پوند وزن را حمل کنند، با نیرویی بیش از 500 پوند بر اینچ مربع گاز بگیرند و آنقدر لگد بزنند که یک انسان را بکشند؛ برخی از نژاد های اسب قوی تر از سایر نژاد ها هستند، اما بیشتر آن ها می توانند بار های زیادی را بکشند و حمل کنند.

اعجاب انگیزترین نژاد های اسب

به گزارش خبرآنلاین، اسب ها به اندازه ای قوی هستند که می توانند تا سه برابر وزن خود را بکشند و بیش از 400 پوند وزن را حمل کنند، با نیرویی بیش از 500 پوند بر اینچ مربع گاز بگیرند و آنقدر لگد بزنند که یک انسان را بکشند؛ برخی از نژاد های اسب قوی تر از سایر نژاد ها هستند، اما بیشتر آن ها می توانند بار های زیادی را بکشند و حمل کنند.

واژه اسب که در اوستا آمده است، خود یک واژه، از دوره پیش از تاریخ و به احتمال زیاد مادی است، و در پارسی باستان (asa) بوده و در سانسکریت (acva) آمده است؛ و بسیاری از نام های اساطیری در متون کهن از این واژه گرفته شده است، به مانند: اسپریس به معنی میدان اسب دوانی و اسپست به معنای یونجه که با تلفظی متفاوت به برخی زبان های دیگر منتقل شده است.

نژاد فریزی یکی از قدیمی ترین نژاد های اسب در اروپا است. این اسب بومی فریزلند است و به خاطر مو های ضخیم و اغلب موج دارش مشهور است.

آخال تکه یکی دیگر از اسب های اعجاب انگیز است که یک نژاد اسب معمولی ترکمنستان است. به دلیل رنگ روشنی که دارد آن را اسب طلایی نیز می نامند.

Knabstrup اسبی دانمارکی است که به خاطر پوشش خالدارش معروف است. نام آن برگرفته از نژاد دانمارکی است که در آن به دست آمده است. از دیگر ویژگی های آن می توان به لکه های گوشتی رنگ در اطراف دهان و نوار های روشن روی سم ها اشاره کرد.

جیپسی وانر یک اسب خونسرد بومی بریتانیا است. آن را با حجم زیاد موی موجود بر روی سم ها و مو های موج دار بلند می شناسند.

اسب طلایی تنسی با پوست طلایی، نژادی از اسب هایی است به دلیل مسابقه پیاده روی موزون مرحله ای عجیب و غریب خود شناخته شده است. همچنین با حرکت زرق و برق دار آن قابل تشخیص است.

منبع: فرارو

به "اعجاب انگیزترین نژاد های اسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعجاب انگیزترین نژاد های اسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید