جا های دیدنی کلمبو ، سفر به هندوستان کوچک

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سریلانکا یکی از کشور های زیبا و تاریخی است که سفر به شهر های آن تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود. جاذبه های جهانگردی کلمبو هم یکی از تجربیاتی است که از دیدن آن سیر نخواهید شد. طبیعت زیبا در کنار آثار تاریخی و تمدن چند هزار ساله در این شهر، ترکیبی منحصر به فرد را ایجاد کرده است. این زیبایی های خیره کننده، باعث شده تا سالانه میلیون ها جهانگرد به این کشور سفر کنند. در این مطلب از مجله جهانگردی فلای تودی شما را با همه جا های دیدنی کلمبو سریلانکا آشنا خواهیم کرد.

جا های دیدنی کلمبو ، سفر به هندوستان کوچک

کلمبو کجاست؟

پیش از آنکه بخواهید با جا های تماشای کلمبو آشنا شوید، اول باید بدانید کلمبو کجاست؟ کلمبو، مرکز سریلانکا، شهری بندری در جنوب غربی این کشور است. سریلانکا که در نزدیکی هند قرار گرفته، از دیرباز به عنوان هندوستان کوچک شناخته می شد و در مجاورت اقیانوس هند واقع شده است. از همین رو مشاهده فرهنگ مشترک این کشور با هند اصلا عجیب نیست.

این شهر در سال 1815 به عنوان مرکز سریلانکا معرفی شد. کلمبو نه تنها طبیعت منحصر به فرد دارد، بلکه تاریخ غنی این شهر نیز بر مجذوب کنندهیت آن افزوده است. کلمبو آب و هوایی گرمسیری دارد و برای تماشای جا های تماشای آن، در تمام فصول سال می توانید به این شهر سفر کنید. اگر قصد طبیعت گردی و تماشا زیبایی های آن را داشته باشید، جا های تماشای کلمبو به ویژه طبیعت آن در فصل پاییز بسیار مجذوب کننده است.

جالب است بدانید که در این شهر آثار تاریخی مربوط به قرن پنجم از راهبان چینی کشف شده و همین موضوع قدمت تاریخی و باستانی این شهر زیبا را نشان می دهد. شهر کلمبو به دلیل داشتن بنادر و خط ساحلی طولانی از دوران باستان یعنی بیش از 2 هزار سال قبل پذیرای کشتی های چینی، عربی، یونانی و ایرانی بوده؛ به طوری که بندر شهر کلمبو تا قرن چهاردهم مرکز اصلی پهلوگیری کشتی ها بوده است.

نام بندر کالامپو که در این شهر واقع شده است در دست نوشته های ابن بطوطه در قرن چهاردهم نیز دیده می گردد. برای اینکه بیشتر با تاریخ و پیشینه این شهر آشنا شوید، کافی است با خرید تور سریلانکا سری به موزه ها و آثار تاریخی آن بزنید.

جا های تماشای شهر کلمبو

تفریحات و تماشای ها در کلمبو آنقدر زیاد است که شاید زمان کافی برای تماشا این همه زیبایی نداشته باشید. اما داشتن یک راهنمای سفر به سریلانکا می تواند کمک کند تا برنامه ریزی کاملی برای سفر خود داشته باشید. با این وجود سعی داریم تا جاذبه های گردشگری کلمبو را به طور کامل به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر به این کشور زیبا از قبل برنامه ریزی داشته باشید. در ادامه جا های تماشای کلمبو را که حتما باید از آن ها بازدید کنید، معرفی خواهیم کرد.

پارک گال فیس گرین | تماشای طلوع و غروب خورشید در اقیانوس هند

این پارک در نقطه ای تجاری از شهر کلمبو واقع شده است و یکی از خاص ترین جا های تماشای کلمبو به شمار می رود. این پارک محیطی طراحی شده برای برگزاری مسابقات ورزشی محسوب می گردد. پارک گال فیس گرین کنار ساحل قرار گرفته که منظر ه ای مجذوب کننده را برای تماشای مسابقات ورزشی به وجود آورده است. اگر در یکی از هتل های لوکس کلمبو اقامت داشته باشید، به این پارک نیز دسترسی دارید.

پارک ویهاراماهادوی | یادگاری تلخ از دوران استعمار

اگر بخواهید یکی از پارک های قدیمی و زیبای کلمبو را ببینید، قطعا این پارک بهترین گزینه است. پارک ویهاراماهادوی قدیمی ترین و البته بزرگترین پارک این شهر به شمار می رود که از زمان استعمار سریلانکا از طریق انگلیس ساخته شده است. این پارک به عنوان پارک دارچین نیز شناخته می گردد. در زمان استعمار سریلانکا نام این پارک ویکتوریا بود.

موزه ملی کلمبو | گذر از میان آثار به جا مانده از دوران باستان تا امروز

این موزه یکی دیگر از جا های تماشای کلمبو به شمار می رود که در ساختمان استعماری انگلیس ایجاد شده است. قدمت ساختمان این موزه به قرن 19 میلادی برمی گردد و در آن انواع اشیا عتیقه، مجسمه، نسخه های خطی، لباس های فاخر شاهانه، ظروف باستانی و… نگهداری می گردد.

مزارع چای سیلان | عطر دلچسب چای دبش

حتما نام چای سیلان به عنوان یکی از بهترین و خوش طعم ترین نوع چای را شنیده اید. سریلانکا به ویژه کلمبو را می توان زادگاه اصلی چای سیلان دانست. بیش از 10 نوع چای در این شهر کشت می گردد که شما در سفر به این کشور می توانید، به عنوان بهترین سوغاتی چای را خریداری کنید. اگر می خواهید یکی از جا های تماشای کلمبو را ببینید و از تماشا آن شگفت زده شوید، مزارع چای سیلان را از قلم نیاندازید.

میدان استقلال | نماد آزادی در سریلانکا

از دیگر منطقه ها تماشای کلمبو این میدان استقلال است که در سال 1948 ساخته شد. این میدان استقلال کشور سریلانکا از استعمار را طی سالیان متمادی به تصویر می کشد. بازدید از این میدان به صورت شبانه روزی است و محدودیتی برای بازدید از آن ندارید.

مسجد سرخ | عبادتگاهی با هنر هندو اسلامی

این مسجد با معماری خاص و نمایی مجذوب کننده یکی از آثار بجا مانده از سال 1908 میلادی است که هندی های مسلمانان را ساختند. زمانی که هندی ها برای تجارت به این شهر آمدند، مسجد سرخ را به عنوان عبادتگاه خود ساختند. نمای ظاهری این مسجد به مسجد جامع کوالالامپور مالزی شباهت دارد که در آن از معماری هندو اسلامی و نئوکلاسیک استفاده شده است. تماشا این مسجد به عنوان یکی از جا های تماشای کلمبو تجربه ای تکرار نشدنی برایتان خواهد بود.

معابد کلمبو | از معروفترین جاهای تماشای مرکز سریلانکا

بوداییسم به زندگی مردم سریلانکا و کلمبو گره خورده است. یکی از مهمترین جا های تماشای کلمبو معابدی هستند که در طول تاریخ تا به امروز در این شهر ساخته شده اند. برای آشنایی بیشتر با تاریخ و عقاید مردم کلمبو تماشا این معابد بسیار مجذوب کننده است. معروف ترین معابدی که می توانید در کلمبو می توانید از آن تماشا کنید، را در ادامه معرفی می کنیم.

معبد کلانیا راجا ما ها ویهارا | از معابد تاریخی کلمبو

یکی از جا های تماشای کلمبو که به هیچ عنوان نباید از تماشا آن غافل شوید، معبد کلانیا راجا ماها ویهارا نام دارد. این معبد یکی از معابد تاریخی کلمبو با بیش از 2000 سال قدمت است که در آن مجموعه از مجسمه های بودا نگهداری می گردد. علاوه بر آن، آثار هنری و نقاشی های زیادی از هنرمندان مشهور در این معبد وجود دارد که از تماشا آن لذت خواهید برد.

معبد غار دالامبو | بزرگترین معبد در کلمبو

این معبد به عنوان بزرگترین معبد در کلمبو شناخته می گردد. اگر بخواهید با یکی از بهترین و مجذوب کنندهترین جا های تماشای کلمبو آشنا شوید، قطعا این معبد یکی از گزینه ها است. در واقع این معبد، بزرگترین مجموعه معابد غاری شکل در آسیا به شمار می رود.

معبد بودایی گانگارامایا | تماشای هنر تلفیقی

این معبد که برای پیروان بودا ساخته شده از اصلی ترین معابد سریلانکا به شمار می آید. این معبد در حال حاضر دارای معماری ترکیبی از مدرنیته و کلاسیک است. برای تماشا این هنر تلفیقی به عنوان یکی از جا های تماشای کلمبو حتما وقت و زمان کافی را در نظر بگیرید.

معبد گایلا واساناتان | معبدی به جا مانده از دوره پرتغالی ها

یکی از معابد به جا مانده در کلمبو از دوران پرتغالی ها است که به آن معبد خدای جنگ اسکندا نیز می گویند. بسکمک از هندو ها جشنواره های خود را از این معبد شروع می کنند. در این معبد از نماد های مختلفی برای نشان دادن خدایان و الهه ها برای تزیین استفاده شده است. زیارتگاه های شیدا و گانشادو را هم در این معبد از قلم نیاندازید.

تفریحات کلمبو | تجربه هیجان در مرکز سریلانکا

در کنار آثار تاریخی و معابد، تفریح و لذت تجربه های شاد و هیجان انگیز را نمی توان نادیده گرفت. اگر به کلمبو سفر کردید، حتما این تفریحات مجذوب کننده را در فهرست کارهایی که باید انجام داد، قرار دهید.

باغ وحش دهیوالا | منطقه حفاظت شده با سه هزار گونه جانوری!

این باغ وحش یکی از جا های تماشای کلمبو به شمار می رود که بسکمک از حیوانات منطقه ها حفاظت شده را می توانید در آن مشاهده کنید. جالب است بدانید بیش از سه هزار گونه جانوری در باغ وحش دهیوالا نگهداری می گردد.

ساحل هیکادو |

استفاده از تفریحات آبی و آفتاب گرفتن در کنار سواحل زیبای کلمبو هم خالی از لطف نیست. اگر می خواهید به سراغ یکی از سواحل تمیز و زیبا بروید، هیکادو یکی از این موارد است. تجربه تفریحات شبانه در این ساحل به طور حتم برای شما تکرار نشدنی خواهد بود. البته مشروط بر اینکه از آبان تا فروردین برای سفر به این شهر اقدام کنید.

بهترین و مجذوب کننده ترین تفریحاتی که در این ساحل می توانید از آن لذت ببرید از قایق سواری تا شرکت در جشن های ساحلی، اسنوبورد، غواصی اسکوبا و موج سواری را شامل می گردد. بدون شک ساحل هیکادو یکی از بهترین جا های تماشای کلمبو خواهد بود.

ساحل کالپیتیا | از زیباترین جاهای تماشای کلمبو

از زیباترین جا های تماشای کلمبو، این ساحل است. به ویژه اگر بدانید در این ساحل می توانید ساعت ها موجودات دریایی، دلفین ها و وال ها را تماشا کنید. فضای شنا در این ساحل طراحی شده پس با خیال راحت می توانید، از آن لذت ببرید. البته باید بدانید که این ساحل زیبا و هیجان انگیز 160 کیلومتر با کلمبو فاصله دارد، اما قطعا تحمل این مسافت تجربه شیرینی را برای شما رقم می زند.

خلیج آروگام |

جالب است بدانید که سریلانکا یکی از کشور های آبی است که بیش از 1600 کیلومتر خط ساحلی دارد. از این رو سواحل سریلانکا در میان محبوبترین تفریحات آن قرار دارند. خلیج آروگام که در جنوب شرقی کلمبو است یکی از یباترین سواحلی محسوب می گردد که می توانید در این کشور پیدا کنید. تجربه نوشیدن آب نارگیل هنگام آفتاب گرفتن در کنار عطر یاسی که در فضا پیچیده است، آرامشی متفاوت برایتان به همراه خواهد داشت. در ساحل خلیج آروگام تفریحاتی مانند موج سواری و غواصی وجود دارد که می توانید با پرداخت هزینه از این تفریحات لذت ببرید.

ساحل مونت لاوینیا | از بهترین تفریحات کلمبو

این ساحل زیبا یکی از مجذوب کنندهترین سواحل کلمبو است که امکان تجربه شناو آفتاب گرفتن را دارید. در اطراف این ساحل رستوران ها، کافه ها و مغازه های زیادی وجود دارد که می توانید با گشت و گذار در این ساحل از تماشا آن ها لذت ببرید. ساحل مونت لاوینیا را می توان یکی از جاهای تماشای کلمبو دانست.

همه چیز درباره جا های تماشای کلمبو

زمانی که برای سفر به سریلانکا برنامه ریزی می کنید، فهرستی از بهترین جاذبه های گردشگری کلمبو را به همراه داشته باشید، تا از سفر خود به این کشور زیبا نهایت استفاده را ببرید. منطقه ها تماشای کلمبو بسیار متنوع هستند و به جرات می توان گفت که با یک بار سفر به این کشور نمی توان از همه آن ها تماشا کرد. با این وجود تلاش کردیم تا در این مطلب بهترین و مجذوب کننده ترین مکان های تماشای کلمبو را از سواحل زیبا و تماشای آن تا معابد و اماکن تاریخی به شما معرفی کنیم.

اگر تجربه سفر به کلمبو را دارید، جاذبه ها و تفریحات محبوب خود را به خوانندگان ما معرفی کنید.

سؤالات متداول درباره جا های تماشای کلمبو

آیا برای سفر به سریلانکا باید ویزا بگیریم؟

بله، برای راهنمایی درباره ویزای سریلانکا با کارشناسان فلای تودی به شماره 42405000-021 داخلی 3 تماس بگیرید.

بهترین جاهای تماشای کلمبو برای تفریح کجاست؟

ساحل مونت لاوینیا، خلیج آروگام، ساحل کالپیتیا، ساحل هیکادو و باغ وحش دهیوالا از بهترین جاهای تفریحی کلمبو هستند.

معابد تماشای کلمبو سریکلانکا کجا است؟

معبد کلانیا راجا ما ها ویهارا، معبد غار دالامبو، معبد بودایی گانگارامایا و معبد گایلا واساناتان از زیباترین معابد کلمبو محسوب می شوند.

منبع: فلای تودی

به "جا های دیدنی کلمبو ، سفر به هندوستان کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا های دیدنی کلمبو ، سفر به هندوستان کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید