آغاز برداشت برگ انگور در خلیل آباد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: برداشت برگ انگور از تاکستا های این شهرستان جهت تهیه دلمه و سایر موارد مورد استفاده همچون کنسرو برگ و استفاده دارویی آغاز شد.

آغاز برداشت برگ انگور در خلیل آباد

به گزارش از ، محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: در این ایام همه روزه بیش از 40 تن برگ انگور از این شهرستان بارگیری می شود که این امر باعث ایجاد اشتغال در روستا ها به مدت 50 روز و در هر روز برای 800 نفر می شود.

او با بیان این که هرساله از ابتدای اردیبهشت ماه برگ های انگور چیده شده و بعد از سورت و بسته بندی به سایر استان ها به خصوص تهران ارسال می شود اضافه کرد: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می شود و در این راستا چندین مرکز جمع آوری برگ مو نیز دائر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به این که چیدن برخی از برگ های مو باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام های بوته شده و همچنین به تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه کمک می کندادامه داد: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای سلامت قلب و بسکمک از دستگاه های بدن مفید است.

شبان اظهار داشت: با توجه به این که برگ مو به صورت فله ای به فروش می رسد و مدت ماندگاری آن کم است جهاد کشاورزی خلیل آباد آماده است به منظور احداث واحد های تبدیلی و بسته بندی مناسب با ماندگاری طولانی تسهیلات مورد نیاز برای بخش خصوصی را فراهم کند.

/ ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آغاز برداشت برگ انگور در خلیل آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز برداشت برگ انگور در خلیل آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید