فروش پرسودترین نهال های گردو و بادام در ایران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، در سال های اخیر مغز بادام و مغز گردو در بسیاری از کشورها از یک ماده غذایی لوکس و تشریفاتی به یک ماده مغذی ضروری تبدیل شده است و این یعنی کشاورزی در زمینه پرورش نهال گردو و نهال بادام بسیار پر رونق تر از گذشته است.

فروش پرسودترین نهال های گردو و بادام در ایران

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ کوجی هامی، در سال های اخیر مغز بادام و مغز گردو در بسیاری از کشورها از یک ماده غذایی لوکس و تشریفاتی به یک ماده مغذی ضروری تبدیل شده است و این یعنی کشاورزی در زمینه پرورش نهال گردو و نهال بادام بسیار پر رونق تر از گذشته است.

با توجه به ارزش تغذیه ای گردو و بادام و تقاضای روبه رشد این محصولات در سطح دنیا و قیمت فروش بالای آن، سرمایه گذاری درزمینه احداث باغ درخت گردو و درخت بادام می تواند سودآور باشد؛ به شرطی که در هنگام کاشت نهال از باردهی آن در محدوده زمانی تخمین زده شده مطمئن باشید و این زمانی میسر می گردد که نهال گردو و نهال بادام مناسب و زودبازده را بخرید.

در این مقاله قصد داریم شمارا با پرسودترین نهال گردو و بادام آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

نهال بادام و گردوی اصلاح نژاد شده به چه معناست؟

شاید این جمله معروف را شنیده باشید که سودی که توی خرید نهال گردو هست، تو خرید خونه فرمانیه نیست ! اما چرا خریداری نهال های گردو انقدر پرسود خطاب می گردد؟ نهال گردو اصلاح نژاد شده نسبت به برخی عوامل محدودکننده طبیعی مثل نوسانات جوی و بیماری ها، مقاوم است. نهال گردو اصلاح نژاد شده در انواع مختلف برای سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی طراحی شده است و مقاومت خوبی در برابر کم آبی و یا افت دما در فصل بهار از خود نشان می دهد.

میزان فراوری میوه در واحد سطح و بعلاوه کیفیت و میزان میوه ها در درختان اصلاح شده بسیار خوب و ارزشمند است به طوری که گردوهای برداشت شده از یک باغ گردو، کاملاً شبیه و هم میزان هستند.

آشنایی با نهال گردو ژنوتیپ برتر گلد نهال

نهال گردو ژنو تیپ برتر گلد نهال؛ از انواع گردوهای بومی ایران است که مورد اصلاح ژنتیک قرارگرفته است. این نوع نهال گردو، با اقلیم های گرمسیری و معتدل سازگاری دارد.

  • نهال گردوی ژنوتیپ برتر برای رشد به 600 تا 1400 ساعت سرما تا حدود صفر درجه سانتی گراد احتیاج دارد.
  • این درخت گردو، پایه کوتاه است و حداکثر ارتفاع آن به 8 متر می رسد.
  • سال اول پس از کاشت بار می دهد اما باردهی مالی آن از سال پنجم شروع می گردد.
  • حداکثر فراوری در این نوع نهال 5 الی 6 تن در هر هکتار است.
  • طول عمر آن 80 تا 100 سال است.
  • میزان وزن مغز نسبت به پوست نصف است، رنگ میوه قهوه ای روشن است. پوست میوه نازک است اما کاغذی نیست.
  • کوددهی و هرس، نقش مؤثری در میزان باردهی و طول عمر مالی آن دارند.

آشنایی با نهال گردو فرنور پیوندی

این نوع گردو، بومی کشور فرانسه است و در برابر سرما مقاومت بسیار خوبی دارد و به طورمعمول در ارتفاعات 1800 متر، بالاتر از سطح دریا کاشته می گردد. %60 وزن میوه را مغز تشکیل می دهد که حدود 13 گرم است.

مغز این نوع گردو روشن و خوش طعم است. نهال گردو فرنور؛ زودبازده است و 1 سال پس از کاشت، محصول می دهد؛ درخت بالغ در هر هکتار 5/5 تن میوه فراوری می نماید. عمر مفید این درخت بیش از 100 سال است.

نهال های بادام پرسود در ایران چه نام دارند؟

درخت بادام از گونه های مقاوم گیاهی است که تقریباً طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی را تحمل می نماید. می توان گفت گیاه بادام در اقلیم های خشک و بیابانی و کم آب تا منطقه ها سرد قابل پرورش است.

به طورقطع سرمایه گذاری درزمینه احداث باغ بادام همچون نهال گردو، توجیه مالی دارد، درخت بادام در دنیا جزء 10 گیاه اول مناسب کشت در نظر گرفته می گردد. برای احداث نهالستان و یا باغ بادام بعد از تهیه زمین، مهم ترین کار انتخاب نهال بادام مناسب است. نهال باید از گونه ای انتخاب گردد که بیشترین سازگاری را با شرایط اقلیمی منطقه موردنظر شما داشته باشد.

نهال بادام؛ در واریته ها و ارقام مختلفی در بازار ارائه می گردد، در حال حاضر نهال بادام آذر، بادام مامایی و بادام خوشه ای پرسودترین نهال های بادام در ایران به شمار می فرایند که قیمت نهال های بادام این نژادها هم بسیار به هم نزدیک می باشد.

شما بعلاوه در لینک زیر می توانید به مشاهده فهرست مشخصات و خرید انواع نهال بادام بپردازید:

https://goldnahal.ir/فهرست-ارقام-نهال-بادام/

آشنایی با نهال بادام آذر دیرگل

بادام آذر نسبت به دیگر اقلام بادام، دیرتر گل می دهد؛ درنتیجه نسبت به سرمای بهار مقاوم است. این نوع بادام برای کشت در منطقه ها خشک و کوهستانی ایده آل است. نهال بادام آذر؛ دارای ارقام مختلفی است که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند.

نهال بادام آذر:

  • 6 تا 8 متر رشد طولی دارد.
  • نوع پوست میوه، کاغذی و کیفیت آن مطلوب است.
  • در سن 3 الی 4 سالگی بار می دهد اما باردهی مالی در سن بلوغ یعنی 5 الی 7 سال شروع می گردد.
  • در صورت مناسب بودن شرایط رشد، هر درخت، 30 کیلوگرم محصول می دهد.
  • عمر مفید این درخت بادام 40 سال است.

آشنایی با نهال بادام خوشه ای

نهال بادام خوشه ای؛ مقاومت خوبی در برابر کم آبی و سرما دارد، ازاین رو جزء گونه های مقاوم بادام به شمار می رود و پوسته آن سخت است. ساقه، پوسته و برگ این درخت به عنوان سوخت، مورد مصرف قرار می گیرند؛ درنتیجه هیچ دورریزی ندارد.

درخت بادام خوشه ای در ارتفاع 700 تا 1500 متر بالاتر از سطح دریا کاشته می گردد. رشد طولی این درخت حدود 5 متر است. از سال دوم باردهی آن شروع می گردد و طول عمر مفید این نوع درخت بادام 25 سال است.

خرید پرسودترین نهال های گردو و بادام از گلد نهال

گونه های اصلاح نژاد شده نهال گردو و نهال بادام به علت مقاومت بالا نسبت به عوامل محدودکننده محیطی و بعلاوه کوتاه شدن زمان بلوغ و باردهی مناسب، در بین باغداران محبوبیت زیادی دارند.

خرید نهال گردو و خرید نهال بادام، باید از مراکز معتبر زیر نظر جهاد کشاورزی انجام گردد؛ چراکه اطمینان از بارده بودن نهال در بازه زمانی موردنظر، ریسک سرمایه گذاری در این حوزه را کاهش می دهد.

نهالستان گلد نهال با داشتن سال ها تجربه درزمینه فراوری انواع نهال و همکاری با مهندسین جهاد کشاورزی و به کارگیری آخرین متدهای روز، آماده پاسخ گویی به شما عزیزان است. کلیه نهال های فراوریشده در این مرکز دارای شناسنامه و گواهی بهداشت هستند. سلامت نهال های فراوریشده در گلد نهال، تضمین کننده سرمایه گذاری شما است. کافیست تنها با راه های ارتباطی قرار داده شده در زیر جهت خرید نهال و یا مشاوره اقدام نمایید.

منبع وب سایت نهالستان: (https://goldnahal.ir/)

شماره تماس کارشناسان: (09144812739)

نشانی: آذربایجان غربی ،میاندوآب ،خیابان 17 شهریور

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فروش پرسودترین نهال های گردو و بادام در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پرسودترین نهال های گردو و بادام در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید