7 نکته در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، اتاق کودک از جمله قسمت هایی از خانه است که طراحی دکوراسیون آن به اندازه سایر قسمت ها اهمیت دارد. اتاق کودک باید به نحوی طراحی شود که کودک با حضور در آن احساس آرامش کند و از آن لذت ببرد. بنابراین توجه به نکات مهم در طراحی این اتاق بسیار ضروری میباشد. دکوراسیون اتاق کودک با توجه به سلیقه کودک و والدین صورت میگیرد اما برای ایجاد فضایی دنج و مناسب حال و هوای کودک باید با یکسری اصول آشنا شد. در این نوشته سعی داریم شما را با فاکتورهای مهم در طراحی این مکان آشنا کنیم. آگاهی از این موارد باعث میشود اتاق خوابی مناسب با فضایی دلگشا برای بازی و استراحت کودک طراحی کنید و شاهد لبخند کودک با حضور در این مکان باشید. این موارد به شرح زیر میباشند. با ما همراه باشید.

7 نکته در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

معین فضا برای فعالیت های مختلف

اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است که میتواند تکالیف مدرسه را به تنهایی انجام دهد, باید فضایی برای انجام این تکالیف و فضایی دیگر برای استراحت در اتاق او در نظر بگیرید. نیازی به قرار دادن وسایل اضافی در اتاق و شلوغ نمودن آن نیست, تنها یک میز و صندلی ساده برای مطالعه دروس و یک صندلی راحت و دوست داشتنی برای برطرف خستگی در اتاق کودک کافی میباشد.

استفاده از قفسه های باز

برای مرتب نشان دادن فضای اتاق بهتر است اسباب بازی های کودک خود را درون سبد یا صندوق قرار داده, سپس آنها را درون قفسه های بدون درب که در اتاق نصب شده اند بگذارید. کودک شما ممکن است با دوستان خود دور هم جمع شوند و بازی کنند, بنابراین از مزیت این قفسه های قابل دسترسی این است که آنها میتوانند به راحتی به این اسباب بازی ها دست یابند و زمانی که بازی تمام شد آنها را سر جای خود قرار دهند.

بزرگ تر کردن فضای اتاق

اگر فضای اتاق کودک کوچک است با عقب بردن تخت, تکیه دادن آن به دیوار و قرار دادن بالای تخت در گوشه اتاق فضا را کمی بازتر کنید. انجام اینکار نه تنها فضای اتاق را برای بازی کودک دلگشاتر میکند بلکه ترس از گیر افتادن و یا گم شدن وسایل کودک در فضای خالی اطراف تخت نیز برطرف میشود.

استفاده از تخت دو طبقه

یکی از رایج ترین روش ها برای بهینه سازی فضای اتاق خواب های متعلق به دو کودک, استفاده از تخت های دو طبقه است. اکثر بچه ها این نوع تخت ها را دوست دارند هر چند نیاز به چرخش نوبت آنها برای خوابیدن در بالا یا پایین تخت باشد. برای افزایش ایمنی در استفاده از این تخت ها به بچه ها خود آموزش دهید به جای بالا رفتن از کنار تخت از نردبان استفاده نمائید.

استفاده از برچسب های دیواری

استفاده از برچسب های دیواری روشی جالب و راحت برای تزئین دیوار اتاق کودک است خصوصاً اگر شما در خانه ای اجاره ای سکونت دارید و امکان رنگ آمیزی دیوار وجود ندارد. برای زیباتر نشان دادن دیوار اتاق از طرح های زیبا و منسجم استفاده کنید و آنها را مرحله به مرحله در کنار هم قرار دهید تا طرحی کامل بدست بیاید. اجازه دهید کودک خود برچسب ها را بر دارد و در جای خود قرار دهد. این کار برای او بسیار لذت بخش خواهد بود. یکی از مزیت های این برچسب ها این است که این امکان را فراهم میکنند با بزرگتر شدن کودک بتوان آنها را از دیوار جدا کرده و طرح دیگری جایگزین آنها نمود.

انتخاب وسایل متقارن اما متفاوت

وقتی صحبت از اتاق مشترک برای بچه ها میشود اکثر افراد تصور میکنند تمام اجزای اتاق و رنگ آنها باید جفت انتخاب شوند اما در طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید به سلیقه بچه ها اهمیت داد . بنابراین بهترین کار این است که به بچه ها خود اجازه دهیم تخت خواب, لامپ کنار تخت و آثار هنری برای نصب روی دیوار را هر کدام جداگانه انتخاب کنند. مشابه بودن مدل تخت خواب ها یک اصل است اما رنگ آنها میتواند با هم متفاوت باشد.

ایجاد فاصله بین تخت ها

اگر اتاق بچه ها با هم مشترک است اما آنها هنگام خواب با هم صحبت کرده و بازیگوشی میکنند میتوانید تخت آنها را از یکدیگر جدا کنید. یک مدل پرده رنگی از سقف آویزان کنید یا یک قفسه کتاب یا کمد بین تخت خواب ها قرار دهید.

منبع: ساختمانچی

به "7 نکته در طراحی دکوراسیون اتاق کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته در طراحی دکوراسیون اتاق کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید