با آشپزهای معروف دنیا و غذاهای معروفشان آشنا شویم ، آشپزی با چاشنی خنده و خلاقیت

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، پائولا در یک خانواده معمولی در شهر آلبانی واقع در استان جورجیا به دنیا آمد و دوران مدرسه را با نمره های درخشان به خاتمه رساند اما مانند خیلی از همسن و سالانش از آشپزی فراری نبود و ساعت های زیادی همراه با مادربزرگش آشپزی می کرد. او دستورهای آشپزی مادربزرگ را یاد می گرفت و به خاطر می سپرد.

با آشپزهای معروف دنیا و غذاهای معروفشان آشنا شویم ، آشپزی با چاشنی خنده و خلاقیت

وبلاگ کوجی هامی، پائولا تا به امروز این دستورها را به کار می برد و البته چاشنی ابتکار را فراموش نمی کند.

وقتی پائولا 18 ساله شد ازدواج کرد و هنگامی که فقط 23 سال داشت پدر و مادرش را از دست داد. این حادثه او را به شدت تحت تاثیر قرار داد و افسرده کرد. در اثر این غم پائولا به یک اختلال روانی به نام آگورافوبیا مبتلا شد. این بیماری به گونه ای است که فرد مبتلا منزوی می شود و از قرار گرفتن در محیط های باز می ترسد. در نتیجه این ترس، پائولا خانه نشین شد و به جایی پناه برد که او را کاملا آرام می کرد؛ آشپزخانه اش. او دستورهای آشپزی مادربزرگش را بسیار آرامش بخش یافت و آنها را با جدیت بیشتر دنبال کرد.

16 سال بعد پائولا توانست بر این بیماری غلبه کند و به عنوان یک صندوقدار بانک مشغول به کار شود. چند سال بعد، او از همسرش طلاق گرفت و به همراه دو پسرش به شهر ساوانا رفت. این جابجایی سرنوشت او را به کلی تغییر داد و مهارت هایش به عنوان آَشپزی باتجربه سبب شد به فکر راه اندازی یک آَشپزخانه تهیه غذا بیفتد. بدین ترتیب پائولا ساندویچ و دیگر غذاهای خانگی را می پخت و پسرانش سفارش مشتریان را تحویل می دادند. کم کم دستپخت خوب پائولا کشف شد و به سرعت توانست رستورانی در مرکز شهر ساوانا تاسیس کند.

او و پسرانش روز و شب در این رستوران کار می کردند تا خاتمه توانستند در ناحیه توریستی شهر رستوران دیگری باز کنند و کارشان را روزبه روز رونق دهند. این رستوران بوفه ای داشت که غذاهای مختلفی با استفاده از سیب زمینی، ماکارونی و پنیر، مرغ سرخ شده، سبزیجات مختلف، حبوبات و ذرت و... در آن سرو می شد. در کنار همه این غذاها نان سیر و پنیر هم وجود داشت که همگی به شدت مورد استقبال توریست ها قرار گرفت.

چندی بعد پائولا اولین کتاب آشپزی اش را روانه بازار کرد که با فروش خوبی روبه رو شد و بذرهای معروفیت پائولا را با رشد خوبی روبرو کرد. در حال حاضر 12 کتاب آشپزی با نام او به ثبت رسیده و در لابه لای صفحات کتاب ها و سایت آشپزی پائولا دستورغذاهای متنوعی پیدا می شود. بهتر است با چند نمونه از آنها آشنا شوید و شما هم بعضی این غذاهای خلاقانه را به میز غذایتان راه دهید.

پائولا دین در برنامه های گوناگون آموزش آشپزی در تلویزیون حضور پیدا می کند، کتاب های آَشپزی بیشماری با نام او روی پیشخوان کتابفروشی ها به چشم می خورند، مجله آشپزی او هر دو هفته یک بار منتشر می شود، محصولات غذایی مختلفی را روانه بازار می کند و چند رستوران معروف دارد. می بینید که این زن 64 ساله آمریکایی حسابی فعال و پرکار است. البته زندگی اش خالی از فراز و نشیب نبوده و برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده است.

ساندویچ سالاد میگو

1. میگوهای پخته شده را داخل دستگاه غذاساز بریزید تا کاملا ریز خرد شوند.

2. میگوهای خرد شده را به کاسه ای منتقل کنید و تخم مرغ، کرفس و مایونز را به آنها اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. نمک، فلفل و ادویه جات دلخواهتان را هم به آن بیفزایید.

3. روی نان های تست کمی سس مایونز بمالید. سالاد میگو را به صورت کپه ای روی یک تکه نان بگذارید و نان دیگر را روی آن قرار دهید. اگر دوست داشته باشید می توانید لابه لای این ساندویج های خوشمزه کاهو و گوجه فرنگی حلقه شده هم قرار دهید.

مواد لازم برای 4 نفر

450 گرم میگوی 3 عدد تخم مرغ پخته

3 عدد ساقه کرفس

2 /1 فنجان سس مایونز

نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم

8 تکه نان تست

کاهو و گوجه فرنگی

حلقه شده به دلخواه

سالاد خوشه انگوری

1. فر را از قبل با درجه حرارت 300 درجه فارنهایت گرم کنید. بادام ها را در ظرفی بریزید و 20 دقیقه در فر بگذارید تا رنگشان تغییر کند.

2. در ظرفی پنیر خامه ای و سس مایونز را با هم مخلوط کنید. کالباس، نمک، فلفل، شوید و پیازچه ها را هم به آنها بیفزایید. بگذارید این مواد یک شب در یخچال بمانند.

3. روی یک دیس یا بشقاب میزانی از مواد را به صورت یک مخروط شکل دهید. سپس بادام ها را داخل مخروط فرو ببرید، طوری که نوک تیزشان به طرف شما باشد. این کار را از خاتمهی باریک بخش پایینی شروع کنید تا به بالای مخروط برسید. سعی کنید بادام را به صورت ردیف های منظم بچینید و آن قدر ادامه دهید تا تمام سطح پنیر با بادام پر شود. سپس آن را با برگ های سبزیجاتی مانند نعنا تزئین کنید. می توانید این پیش غذا را روی بیسکویت هم سرو کنید.

مواد لازم

4 /1 یک پیمانه بادام

130 گرم پنیر خامه ای

2 /1 فنجان سس

3 ورقه ژامبون مرغ یا گوشت

مایونز

2 /1 ق چ شوید

یک ق چ پیازچه

برگ ریحان برای تزئین

نمک و فلفل به میزان لازم

منبع: همشهری آنلاین

به "با آشپزهای معروف دنیا و غذاهای معروفشان آشنا شویم ، آشپزی با چاشنی خنده و خلاقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آشپزهای معروف دنیا و غذاهای معروفشان آشنا شویم ، آشپزی با چاشنی خنده و خلاقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید