3 قانون مهم گوگل برای جلوگیری از کلاهبرداری ، این نکات را رعایت کنید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، گوگل سه قانون طلایی دارد تا به کاربران خود یاری کند یک مجرم سایبری را تشخیص بدهند و به آسانی از پول و اطلاعات مالی خود محافظت نمایند.

3 قانون مهم گوگل برای جلوگیری از کلاهبرداری ، این نکات را رعایت کنید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی و به نقل از روزنامه سان، کلاهبرداران زیادی در فضای سایبری وجود دارند که امیدوارند با هویت و پول مردم برای خود کلاهی بسازند. این موارد از کلاهبرداری های جعل هویت پشتیبانی فنی تا فیشینگ را شامل می گردد.

علاوه بر این، گاهی اوقات بازیگران بد از برندهای مورد اعتماد برای کلاهبرداری از دیگران استفاده می نمایند. از جمله برندهای که کلاهبرداران از آن سو استفاده می نمایند، گوگل است. به عنوان مثال، در یک کلاهبرداری پشتیبانی فنی، یک مجرم سایبری ممکن است وانمود کند که نماینده گوگل است. از همین گوگل در کوشش است تا با به اشتراک گذاری سه قانون طلایی به قربانیان احتمالی کلاهبرداری یاری کند.

قانون اول: از سرعت بکاهید

با اعلام اینکه کلاهبرداران اغلب در قربانیان خود احساس فوریت ایجاد می نمایند، اضافه کرد: در فضای سایبر باید تامل عمل کرد و نباید سرعت به خرج داد. این غول فناوری توصیه کرد: در روبرو با هر امکان و برنامه و قابلیت جدیدی در فضای سایبر، برای پرسیدن سوال ها و فکر کردن درباره آن موقع بگذارید.

قانون دوم: آنالیز نقطه ای

گوگل قانون دوم را به عنوان آنالیز نقطه ای نام گذاری کرد. این کمپانی با ارائه شرح بیشتر در باره خاطرنشان کرد: تحقیق خود را انجام دهید تا جزئیاتی را که به دست می آورید دوباره آنالیز کنید. درباره این فکر کنید که آیا آنچه آن ها به شما می گویند منطقی است؟

قانون سوم: اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید

در آخر، گوگل از مردم خواست که هرگز هیچ گونه سوابق پرداخت یا اطلاعات حساس و شخصی را به اشتراک نگذارند. گوگل اضافه کرد: تا مطمئن نشدید چیزی ارسال نکنید. هیچ شخص یا آژانس معتبری هرگز پول یا اطلاعات شخصی شما را فورا و بی درنگ مطالبه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

  • تضمین وزیر برای امنیت اطلاعات کاربران | حریم خصوصی حفظ خواهد شد

راه های محافظت بیشتر

این سه قانون قوانین پایه ای و مهمی در شروع راه محافظت از خود در برابر کلاهبرداران سایبری هستند. با این حال، راه های دیگری نیز برای کاهش مخاطرات در فضای سایبر وجود دارد. برای افرادی که تازه وارد فضای وب شده اند، توصیه می گردد هرگز روی پیوندهای عجیب و غریبی که به وسیله ایمیل یا متن برایشان ارسال می گردد، کلیک ننمایند. این یک کلاهبرداری است که به عنوان فیشینگ شناخته می گردد و برای سرقت اطلاعات شما طراحی شده است. دوم، هرگز اطلاعات حساسی را به صورت آنلاین یا در رسانه هاو شبکه های اجتماعی قرار ندهید، زیرا می تواند شما را هدف کلاهبرداران قرار دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "3 قانون مهم گوگل برای جلوگیری از کلاهبرداری ، این نکات را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 قانون مهم گوگل برای جلوگیری از کلاهبرداری ، این نکات را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید