3 اشتباه فیلم های DC که برادران وارنر به آن ها اعتراف کرده است

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیران برادران وارنر در راه اندازی جهانی پیشرفته DC، اشتباهات قابل توجهی مرتکب شده اند و حتی تعداد کمی از آن ها را هم پذیرفته اند. بر هیچ کس پوشیده نیست که همان طور که مارول جهان را با جهانی سینمایی در حال توسعه و محبوبیت خود تحت تسلط خود درآورده، وارنر و DC در ایجاد جهانی معادل خاص خود دچار مشکل شده اند.

3 اشتباه فیلم های DC که برادران وارنر به آن ها اعتراف کرده است

دیدنگران همیشه خود را برای رفتن به سینما و دیدن آخرین ساخت یه کوین فایگی و همکارانش آماده می کنند. اما برادران وارنر برای مطابقت و رسیدن به آن سطح از موفقیت، کمی ناموفق بوده اند. چرا؟ بیشتر به دلیل یک سری اشتباهات و گاف های تاریخی که هم خوانندگان کمیک و هم مخاطبان عام را گیج کرده اند.

شاید برخی تعجب کنند که در واقع زمانی وجود داشت که وارنر و DC در حال شکست مارول در زمینه ساخت فیلم های ابرقهرمانی بودند، اگرچه فعلا دیگر چنین چیزی صدق نمی کند. خوشبختانه به نظر می رسد که برادران وارنر به تازگی به هجمه نقدها مکرر و بازخوردهای طرفداران خشمگین توجه کرده اند، زیرا آن ها آماده می شوند نسخه تازه چندجهانی DC را با فیلم فلش در سال 2022 راه اندازی کنند و پایبندی محکم به فرایند قبلی را کنار بگذارند. با توجه به فیلم مستقل جوکر که چند اسکار را در سال 2018 برای استودیو به ارمغان آورد و همچنین فیلم بتمن مت ریوز که قرار است در جدول زمانی متناوب خود تنظیم گردد، به نظر می رسد که وارنر و DC پایان راستا خود را پیدا کرده اند.

زمان زیادی طول کشید تا به این نقطه برسیم که استودیو از رویکرد تازهی استقبال کند و این اتفاق بدون شک در آینده باعث توسعه طیف طرفداران DC خواهد شد. برداران وارنر مدت ها بود که سعی می کردند از طریق ساخت نسخه اصلی کارگردانان یا به طور کلی ساخت نسخه ای مطابق با لحن جهانی پیشرفته DC، به موفقیت برسند اما در این نوسانات چشمگیر، به طور مکرر در ارائه آثار ابرقهرمانی شکست می خوردند. به همین دلیل، حتی خود استودیو هم اعتراف کرده است که در تلاش مداوم خود برای ساخت جهانی پیشرفته DC، اشتباهات کم نظیری انجام داده است. اما اشتباهاتی که خود وارنر به آن ها اعتراف کرده است چه هستند؟

1. تلاش برای شبیه بودن به مارول

کوین تسوجی هارا، رییس وارنر، آنچه را بیان نمود که بدون شک بسیاری قبلا درباره آن اتفاق نظر داشتند؛ اینکه این استودیو سعی در شبیه سازی جنبه ها و مدل های مختلف مارول داشته است. مدیرعامل برادران وارنر علنا اعتراف کرد که کپی کردن برنامه های دیزنی و مارول، به کار جهانی پیشرفته DC نمی آید. تسوجی هارا در مصاحبه ای در سال 2019 این واقعیت را بیان نمود که وارنر اساسا در دهه گذشته همین کار را انجام داده است و گفت که مدل دیزنی واقعا برای آن ها بسیار خوب و کارساز بوده است اما آن ها را از اصالت خود دور می کند. به نظر می رسد حرکات اخیر استودیو هم در راستای صحبت های تسوجی هارا هستند، زیرا برادران وارنر دیگر ایده جهان مشترک را کنار گذاشته و به پروژه هایی مانند جوکر و بتمن روی آورده است که احتمالا نه تنها در جهان اختصاصی خود رشد پیدا کنند، بلکه موجب خواهند شد که مجموعه ای از اسپین آف های بتمن در آینده، روانه HBO مکس شوند.

اینکه چرا این قدر طول کشید تا برادران وارنر بفهمد که آن ها دیزنی نیستند، هنوز معین نیست اما این مهم است که استودیو اعتراف کرد که آن ها بیش از حد بر یک مدل تکیه کرده بودند که بیشتر از همه اعمال رقیب آن ها را منعکس می کرد. دیزنی و مارول با ظرافت، جهانی سینمایی خود را که متشکل از شخصیت های دوست داشتنی و قهرمانانی مجذوب کننده بود ساختند و به موفقیت رسیدند و وارنر مشتاقانه از این موفقیت تقلید کرد اما انگار در تولید نسخه خود عجله کرد و با شکست روبرو شد. آن ها مجموعه ای از فیلم ها به کارگردانی زک اسنایدر مانند مرد پولادین و بتمن در برابر سوپرمن را با عجله ساختند که همین امر باعث شد آثار جهانی پیشرفته DC فاقد لحن شاد و دلنشین آثار مارول و ساختار سیستماتیک یک جهان مجذوب کننده باشند.

در نهایت به نظر می رسد که استودیو متوجه اشتباه خود شد و لیست مدیران خود را پس از فیلم ناامیدکننده لیگ عدالت در سال 2017 تغییر داد و به سمت رویکرد متفاوت تری برای آینده حرکت کرد که فیلم جوخه انتحار 2021 هم به وضوح نشان از این فرایند دارد. تسوجی هارا حتی در سال 2019 به لس آنجلس تایمز گفت: جهانی پیشرفته DC آن طور که پنج سال پیش فکر می کردیم، متصل و مرتبط به هم، نخواهد بود. و این حرف نشان می دهد که آن ها دیگر عجله ای برای ساخت یک جهان مشترک ندارند.

2. فیلم ها خیلی دلگیر و تلخ بودند

پس از موفقیت برادران وارنر در سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان، این استودیو شیفته تفسیر نولان از جهانی DC شد. بنابراین وقتی نوبت به ساخت مرد پولادین رسید که فیلم افتتاحیه غیررسمی جهانی پیشرفته DC بود، نولان به نام تهیه کننده انتخاب شد تا دید دارک و تلخ زک اسنایدر از داستان اصلی سوپرمن را به سمت زیبایی شناسی مشابه خود هدایت کند. مشارکت نولان به وضوح در این فیلم معین بود اما رویکرد اصلی او در روایت داستان های ابرقهرمانان، اصلا با دید بدبینانه اسنایدر در قبال این ژانر، مطابقت نداشت.

اسنایدر تحت تأثیر رمان های گرافیکی مانند شوالیه تاریکی برمی گردد که قصد داشت نسخه لایو اکشن آن را کارگردانی کند و همچنین فیلم نگهبانان که نسخه سینمایی آن را قبلا کارگردانی کرده بود، می خواست مفهوم ابرقهرمان بودن و الگوهای اخلاقی آنان را به چالش بکشد. در واقع او در یک مصاحبه در سال 2019 هم به همین موضوع اشاره کرد اما نیازی ندید که آن را کاملا بیان کند. در پایان فیلم مرد پولادین، سوپرمن هنری کویل یک شهر کامل را با خاک یکسان کرد و مرتکب قتل شد و همه این کارها را به نام نجات جهان انجام داد. برادران وارنر کاملا متعهد به کپی کردن رویکرد جهان مشترک مارول بودند اما مطمئنا برای نسخه خود، در پی لحن متفاوتی می گشتند.

این لحن به فیلم بتمن در برابر سوپرمن در سال 2016 منتقل شد که در آن،شوالیه تاریکی به طرز جالبی با جنایتکاران روبه رو شد و سپس آن ها را کشت و اسنایدر بود که بر این سبک پافشاری می کرد. او حتی اصرار داشت فیلم نامه به گونه ای پیش برود که در پایان فیلم ، سوپرمن کشته گردد که این فرایند عملا بیشتر بر لحن دلگیر و تلخ فرانچایز DC می افزود. تفسیرهای تلخ از ابرقهرمانان غالبا بینش های جالبی می آفرینند اما این آثار، در گیشه و در نظر منتقدان، به موفقیت نرسیدند. وارنر فعلا به این امر اعتراف نکرده است اما خود هنری کویل در این زمینه، گفت که رویکرد جهانی پیشرفته DC به ابرقهرمانان، در آن زمان، اصلا کارساز نبوده است.

در همین حال، مارول همچنان به سلطه خود ادامه داد، لحن خوش بینانه خود را حفظ کرد و حتی با ساخت مجموعه ای از برنامه های خشن و تلخ در نتفلیکس، وارنر را در زمینه آثار دارک شکست داد. سریال های نتفلیکس کوتاه بودند اما برای مدتی نشان دادند که مارول می تواند اثری دارک و تلخ بسازد و حداقل در سریال دردویل، این کار را بهتر از برادران وارنر و اسنایدر انجام داد. حتی بعد از اینکه لیگ عدالت زک اسنایدر در HBO مکس پخش شد، آن سارنوف، یکی از مدیران برادران وارنر گفت که هیچ برنامه ای برای ادامه جهانی اسنایدر وجود ندارد. DC در بسیاری از جنبه ها از مارول تلخ تر است اما به نظر می رسد که از جایی به بعد، برادران وارنر به دلیل عدم استقبال از فیلم های قبلی، تصمیم گرفتند تمرکز زیادی بر این رویکرد نگذارند و از آن اجتناب کنند.

3. فیلم برداری مجدد لیگ عدالت

فیلم لیگ عدالت 2027 یکی از بدنام ترین فیلم های ابرقهرمانی تا به امروز است. پس از اینکه اسنایدر کارگردانی این فیلم گروهی را بر عهده گرفت، جاس ویدون دوباره برای فیلم برداری مجدد چند سکانس به کار گرفته شد که خود این اتفاق بعدا موضوعی بحث برانگیز شد. ویدون که وظیفه ملایم کردن فیلم را بر عهده داشت، تغییرات مهمی ایجاد نمود و تلاش کرد در کل لحظات فیلم بازنگری کند و تمام این ها برای جذب مخاطبانی بود که بیشتر به لحن شادمانه آثار جهانی سینمایی مارول عادت کرده بودند. متأسفانه نتیجه این اقدامات بیش از حد گیج کننده بود و شکست لیگ عدالت در گیشه، نقدها بسیار از آن و به طور کلی بازخورد منفی عمومی، گواهی بر شکست این فیلم برداری مجدد است.

دیدنگران در نهایت توانستند دیدگاه اصلی اسنایدر را در قالب لیگ عدالت زک اسنایدر ببینند که در سال 2021 از HBO مکس پخش شد اما لیگ عدالت 2017 همچنان به نام یکی از ناامید کننده ترین فیلم های ابرقهرمانی تمام دوران شناخته می گردد و جالب اینجاست که آن ها سعی کردند سبیل های هنری کویل را با کارهای گرافیکی و کامپیوتری در طول فیلم برداری مجدد بپوشانند. وارنر قبل از این هم در تلاش برای تزریق لحنی سرگرم کننده به فیلم سینمایی جوخه انتحار دیوید آیر، بسیاری از سکانس ها را ویرایش و دوباره فیلم برداری نمود که اثری ناخوشایند به بار آورد. آن ها دوباره در بینش و دیدگاه اسنایدر دخالت کردند که فقط باعث شد اوضاع بدتر گردد و برادران وارنر از این اتفاق آگاه بودند، چرا که مجوز ساخت نسخه اسنایدر را صادر کردند.

متأسفانه همان طور که قبلا ذکر شد، حتی لیگ عدالت زک اسنایدر هم برای حفظ و ادامه دیدگاه این کارگردان در جهانی پیشرفته DC، کافی نبود، زیرا وارنر گفت که هیچ برنامه ای برای پیشرفت جهانی اسنایدر ندارد و مخاطبان هم از قبل آن را می دانستند. شاید بسیاری از این خبر ناامید شوند اما اگر ده سال گذشته را کنار بگذاریم، این اتفاق می تواند همان چیزی باشد که وارنر و DC برای بازسازی و تحول کامل جهان سینمایی خود به آن نیاز دارند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 اشتباه فیلم های DC که برادران وارنر به آن ها اعتراف کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اشتباه فیلم های DC که برادران وارنر به آن ها اعتراف کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید