فراتر از یک بازسازی ساده؛ ماجرای ساخت بازسازی فاینال فانتزی 7

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) از زمان ایفای نقش به عنوان طراح شخصیت و کارگردان هنری در فاینال فانتزی 7، افسانه اش به طور قابل توجهی رشد نموده است. علاوه بر کار روی تقریبا تمام بازی های فاینال فانتزی تحسین شده از زمانی که وارد اسکوئر انیکس (Square Enix) شده، به ساخت سری کینگدام هارتس نیز یاری نموده است و در میان توسعه دهندگان این شرکت به یک شخصیت برجسته و درخشان تبدیل شده است. اما این سفر در سال 2015 به لس آنجلس در کالیفرنیا، متفاوت بود.

فراتر از یک بازسازی ساده؛ ماجرای ساخت بازسازی فاینال فانتزی 7

در رویداد E3 2015 یک تیزر منتشر شد که در آن قهرمان نمادین فاینال فانتزی 7، کلود استرایف (Cloud Strife)، در حال قدم زدن در میدگار با جلوه های بصری باشکوه، مدرن و اچ دی دیده می شد. رویای خیلی ها یعنی بازسازی یکی از برترین نقش آفرینی های کلاسیک، پایان محقق شده بود و هواداران تنها کسانی نبودند که سنگینی این لحظه را احساس می کردند و دیگر فقط زمین نبود که لرزش داشت، بلکه تمام بدن نومورا می لرزید.

نومورا می گوید:

در همین حال، تهیه کننده این سری یعنی یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase) در خانه خود در توکیو بود و مراسم را در یوتیوب دیدن می کرد. راه رسیدن به این لحظه طولانی و سخت بوده، اما چیزی است که نومورا برای سال ها آرزویش را داشت. نومورا که به عنوان یک تیم یک نفره فعالیت می کرد، بخشی از دهه 2000 را به تصور اینکه یک بازسازی مدرن فاینال فانتزی 7 می تواند چگونه باشد، سپری نموده بود. متاسفانه از آنجایی که بقیه اعضای تیم با پروژه های دیگر درگیر بودند، پیشرفت چندانی حاصل نشده بود.

با این حال پس از مدتی هواداران شروع به درخواست برای بازسازی مدرن فاینال فانتزی 7 کردند و سازندگان شروع به شنیدن آن از اعضای رسانه ها کردند. کیتاسه که از سال 1990 در اسکوئر انیکس کار می کرد و به عنوان کارگردان در بازی های محبوبی مانند فاینال فانتزی 6، Chrono Trigger، فاینال فانتزی 7 و فاینال فانتزی 10 کار نموده بود، در طول یک سری مصاحبه در سال 2009 با سؤالاتی روبرو شد.

کیتاسه با اشاره به خاطرات خود گفت:

کیتاسه به توکیو بازگشت و به نومورا نزدیک شد تا این پروژه را به واقعیت تبدیل کند. به عنوان دو نفر از سازندگان فاینال فانتزی 7، متوجه تقاضای بسیار هواداران و رسانه ها شدند و از طرفی اسکوئر انیکس نیز بیش از هر زمان دیگری شروع به پذیرش ایده بازسازی های مدرن برای بازی های کلاسیک خود کرد. نومورا می گوید:

نومورا و کیتاسه یک افسانه در بین هواداران فاینال فانتزی و اسکوئر انیکس هستند، اما آن ها برای تحقق بخشیدن به پروژه بازسازی بدون شک به یاری احتیاج داشتند. برای ایجاد این تیم، این دو از تیم Creative Business Unit I استفاده کردند؛ گروهی که از لحاظ تاریخی مسئول بسیاری از محبوب ترین بازی های است. کازوشیگه نوجیما (Kazushige Nojima) که در سال 1994 به اسکوئر انیکس پیوسته و روی بازی هایی مانند فاینال فانتزی 7 و 8 و 10 و بعلاوه سری کینگدام هارتس کار می کرد و موتومو توریاما (Motomu Toriyama) که در سال 1995 به اسکوئر انیکس پیوسته و روی نسخه اصلی فاینال فانتزی 7 و نسخه های دهم و سیزدهم سری کار نموده بود، برای همکاری در ساخت نسخه بازسازی شده قرارداد امضا کرد. توریاما می گوید:

با این حال تیم توسعه پشت این پروژه نمی توانست فقط اعضای تیم پشت نسخه اصلی باشد زیرا بیشتر آن ها شرکت را ترک نموده بودند یا روی پروژه های دیگری کار می کردند. توریاما می گوید:

دو تا از آن توسعه دهندگانی که قبل از پیوستن به اسکوئر انیکس به عنوان هواداران سری فاینال فانتزی شروع به کار نموده بودند، نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi) و تروکی اندو (Teruki Endo) هستند. هاماگوچی در سال 2003 به اسکوئر انیکس پیوست و روی آثاری مانند فاینال فانتزی 12 و سه گانه فاینال فانتزی 13 کار نموده است.

پس از خدمت به عنوان مدیر پروژه در بازی موبایلی Mobius Final Fantasy، او به عنوان یک کارگردان به تیم بازسازی نسخه هفتم فاینال فانتزی 7 پیوست. اندو کار خود را در اواخر دهه 2000 در کپ کام شروع کرد و عمدتا روی سری Monster Hunter کار می کرد، اما وقتی در خصوص بازسازی فاینال فانتزی 7 به عنوان یکی از هواداران نسخه اصلی شنید، نتوانست در مقابل پیوستن به تیم به عنوان کارگردان سیستم مبارزه مقاومت کند. اندو می گوید

در نهایت با گردآوری تیم اصلی، بازسازی فاینال فانتزی 7 در دست اجرا بود.

وقتی یک بازی به مقدار فاینال فانتزی 7 محبوب است، مدرن کردن آن بدون بیگانه کردن آن با تجربیات هواداران نسخه اصلی می تواند یک کار سخت باشد. اگر عناصر را خیلی نزدیک به عناصر اصلی نگه دارید، در این صورت با آخرین عناصر مدرن همگام نمی شوید و فرصت ایجاد چیزی متمایز را از دست می دهید. در عوض اگر چیز ها را خیلی دور از منبع اصلی قرار دهید، در وهله اول خطر بیگانگی با کسانی را دارید که فاینال فانتزی 7 را تا این حد معروف نموده اند.

طبق گفته توریاما، اعضای تیمی که فاینال فانتزی 7 را به عنوان هوادار تجربه کردند، مانند هاماگوچی و اندو، نسبت به کسانی که روی نسخه اصلی کار نموده بودند، بیشتر از منبع اقتباس محافظت می کردند. کیتاسه نگران بود که کارکنان جوان تر بیش از حد به نسخه اصلی وفادار باشند، اما نگرانی های او زمانی که تیم شروع به کار با هم کردند، کاهش یافت. کیتاسه می گوید:

نومورا در این باره اضافه کرد:

این تیم برای ایجاد تعادل بین عناصر قدیم و تازه، با هم همکاری کردن تا چیزی بسازند که به طور قطعی داستان فاینال فانتزی 7 را با شیوه های مدرن بازگو کند، در حالی که در هیچ یک از جهت ها زیاد از منبع اقتباس دور نگردد. اندو می گوید:

برای بخش اندو یعنی سیستم نبرد، او تصمیم گرفت تا اکشن را با مکانیک سنتی تر Active Time Battle بازی اصلی ترکیب کند و نتیجه را برای بازیکنان تازه و قدیمی مجذوب کننده کند. اندو در این باره بیان نمود:

اگرچه اندو می خواسته اکشن ریل تایک را پیاده سازی کند، اما تمایل او برای متعادل کردن آن با عناصر سنتی ATB با نظر نومورا همسو بود. نومورا می گوید:

هاماگوچی در این باره اضافه کرد:

نومورا نیز گفت:

لازم به ذکر است که سیستم نبرد بازسازی فاینال فانتزی 7 مورد تحسین نهاده شد، اما این تنها بخشی از این بازی نیست که تغییر نموده است. جهش بصری به جلو بلافاصله قابل تشخیص است و داستان نیز ارتقا های متعددی دریافت کرد. اسکوئر انیکس به جای بازخوانی کل آرک داستانی نسخه هفتم در یک بازی، تصمیم گرفت نسخه بازسازی شده را در قالب سه بازی مجزا منتشر کند. نسخه اول مجموعه بازسازی، ماجراجویی اولیه گروه را به وسیله یدگار، بخشی از نسخه اصلی که حدودا 6 ساعت طول می کشد تا تکمیل گردد، در یک اثر 30 تا 40 ساعته بازگو کرد.

این تصمیم از سوی نومورا گرفته ش که در همان اوایل کار تشخیص داد که ثبت کامل وقایع فاینال فانتزی 7 به شیوه ای مدرن و با عمق کافی برای اجرای باکیفیت داستان، در یک بازی امکان پذیر نیست. نومورا می گوید:

ماندگاری طولانی نسخه اول مجموعه بازسازی فاینال فانتزی 7 در میدگار، به طور کامل شخصیت هایی را که قبلا نقش هایی به شدت فرعی بودند مانند بیگز (Biggs)، وج (Wedge) و جسی (Jessie) بیشتر نشان داد و شخصیت ها و روابط شخصیت های اصلی مانند کلود (Cloud)، برت (Barret)، تیفا (Tifa) و آریث (Aerith) را بیشتر توسعه داد. نومورا می گوید:

در نهایت لازم به ذکر است که بازسازی فاینال فانتزی 7 در آوریل 2020 برای پلی استیشن 4 و در ادامه رایانه های شخصی منتشر شد و امتیاز 87 از 100 را در وبسایت متاکریتیک کسب کرد. نسخه دوم سری نیز با عنوان Final Fantasy VII Rebirth در فوریه امسال میلادی روی پلی استیشن 5 عرضه شد و توانست موفقیت های نسخه قبل را توسعه دهد و باید دید که سومین نسخه چگونه عمل خواهد نمود.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "فراتر از یک بازسازی ساده؛ ماجرای ساخت بازسازی فاینال فانتزی 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراتر از یک بازسازی ساده؛ ماجرای ساخت بازسازی فاینال فانتزی 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید