کیسه پاریس برای جیب گردشگران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، افزایش بهای بلیت موزه های پاریس از جمله لوور همزمان با نزدیک شدن به برگزاری بازی های المپیک، خشم عمومی را در فرانسه برانگیخته است.

کیسه پاریس برای جیب گردشگران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، از آنجایی که مقدمات نهایی پاریس برای میزبانی بازی های المپیک در تابستان امسال در حال اجرا است، موزه های این شهر قیمت بلیت ها را تا 30 درصد افزایش داده اند. ورودی کلی موزه لوور از 17 یورو (18.30 دلار) به 22 یورو (23.70 دلار) در ابتدای امسال افزایش یافت که البته شامل یک یورو (1.1 دلار) اضافی برای ورود به موزه پیکاسو، 1.5 یورو برای کاخ ورسای و 2 یورو برای موزه رودن نیز خواهد بود.

مفسران عنوان نموده اند که این قیمت های تازه همزمان با پیش بینی حضور حدود 15 میلیون مسافر برای تماشای بازی های المپیک 2024 پاریس اعمال شده است.

موزه لوور از اظهارنظر علنی درباره دلایل افزایش قیمت خودداری نموده است، اما یکی از کارکنان ناشناس این موزه اعلام نموده است لوور برای تامین مالی پروژه های مختلف، از جمله ساخت ورودی تازه تحت فشار است و دولت فرانسه از تامین بودجه بیشتر دولتی خودداری نموده است.

یکی از نمایشگاه گردانان در موزه لوور در این باره می گوید: ما با افزایش قیمت ها موافق بودیم، اما نه به این اندازه، به ویژه در شرایط تورم. این افزایش مخاطبان محلی را دور می نماید و جذب آنها چالش برانگیز خواهد بود.

مجله فرانسوی آلترناتیو اکونومیک تخمین زده است که تصمیم موزه لوور برای افزایش بهای بلیت همزمان با افزایش شمار گردشگران به بهانه المپیک پاریس، 44.3 میلیون یورو (47.8 میلیون دلار) عایدی برای آنها خواهد داشت.

اریک آنسو، استاد دانشگاه سوربن در این باره به تایمز گفت: شرم آور است که موزه لوور بهای بلیت ورودی خود را با چنین مبلغ نجومی افزایش دهد.

30 درصد از بازدیدنمایندگان از موزه های شهرداری فرانسه که معمولا رایگان هستند، از پیشینه اجتماعی مالی پایین تری برخوردار هستند، این در حالی است که تنها 13 درصد بازدیدنمایندگان از موزه های دولتی بسیار گران تر پاریس محلی هستند و 70 درصد از بازدیدنمایندگان را مسافران خارجی تشکیل می دهند.

استاد دیگری در دانشگاه پاریس به مجله آلترناتیو اکونومیک گفت: با چنین افزایش قیمتی، بازدید از موزه به چیزی استثنایی تبدیل می گردد. با این حال، موزه ای مانند لوور را در یک بازدید نمی توان دید. بازدیدنمایندگان محلی باید تشویق شوند که به طور منظم، برای دوره های زمانی کوتاه، به عنوان مثال هنگام ناهار، برای بازدید مراجعه نمایند.

منبع: دنیای سفر

به "کیسه پاریس برای جیب گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه پاریس برای جیب گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید