کتاب عکس به مثابه هنر معاصر توسط کیارنگ علایی ترجمه شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران (پانا) - کتاب عکس به مثابه هنر معاصر نوشته شارلوت کاتن، نویسنده و کیوریتور شهیر انگلیسی، توسط کیارنگ علایی ترجمه و به همت نشر حرفه هنرمند انتشار یافته است.

کتاب عکس به مثابه هنر معاصر توسط کیارنگ علایی ترجمه شد

در این کتاب که هفدهمین کتاب کیارنگ علایی است، به شکل های مختلف به توسعه عکاسی در هنر معاصر از ژانر پرتره تا شاخه استیجد پرداخته می گردد و در خلال معرفی فشرده و متعدد مجموعه های عکاسان معاصر، از عکاسی به عنوان رسانه ای مهم برای انتقال فرهنگ و تمدن یاد می گردد. ترجمه کیارنگ علایی با اندکی تلخیص، از روی سومین ویرایش این کتاب اجرا شده است که در سال 2014 منتشر شده است. کتاب در 184 صفحه، 7 فصل و 1 ضمیمه رنگی به موضوعاتی چون: روایت و داستان سرایی در عکاسی، چیدمان های میکس مدیا، دست کاری در طبیعت، رویکردهای برخاسته از هنر مفهومی، کارکرد عکاسی فاین آرت در دوران معاصر و تغییر موضع عکاسی از اوایل دهه 1970 به این سو می پردازد. این کتاب که تا به امروز به ده زبان دنیا منتشر شده، مرجعی فشرده و موجز برای آشنایی با فرایند عکاسی در دوران معاصر است و ضمن ارجاعات تاریخی به پیشینه شکل گیریِ نحله های دوران مدرن، به تغییر موضع عکاسی در مقابل رویه سنتی حاکم در قرن گذشته می پردازد.چاپ اول کتاب عکس به مثابه هنر معاصر توسط نشر حرفه هنرمند، در قطع رقعی، به شمارگان 1000 نسخه و قیمت 58 هزار تومان منتشر شده است.

کیارنگ علایی، عکاس، نویسنده، مترجم، فیلمساز و معلم عکاسی است. مجموعه های داستان کوتاه باد در یک خیابان مستقیم، شفا در میان ما نفس می کشد و طبیعت زنده چند بانو و مجموعه عکس های یک شرجی آرام، جایی دورتر، پرده دوم اتفاق، حتی وقتی نمی دانیم، من دور بودم، نیمه تراوا و شرایط چهارم بعضی از آثار منتشر شده اوست. علایی برنده جوایز بین المللی متعددی از جشنواره های داکینوی رمانی، برنوی جمهوری چک، ابنزه اتریش، اتحادیه فیلمسازان آماتور دنیا، ملل اتریش، کومانوا مقدونیه، ویژن فنلاند و... است و سال گذشته به خاطر کوشش ها و خدمات شایان توجهش در حوزه عکاسی، نشان خدمت دریافت کرد. مجموعه های اخیر او در پنج سال گذشته در کشورهای فرانسه، آلمان و فنلاند به روی دیوار رفته اند و مجلاتی چون پرایوت و زایت ویسن به انتشار عکس های او پرداخته اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کتاب عکس به مثابه هنر معاصر توسط کیارنگ علایی ترجمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب عکس به مثابه هنر معاصر توسط کیارنگ علایی ترجمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید