کانون فرهنگی هنری مساجد انبار کتاب ندارد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، جواد زاهدی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره اجرای طرح ملی پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد، مطرح کرد: کتاب های اهدایی غالبا به وسیله معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا می گردد. کتابخانه های مساجد براساس طرح ملی پالایش کتاب آثار بدون استفاده خود را به فروش می رساند و از عواید این فروش، کتاب های نو خریداری می نمایند. این طرح پالایش کتاب به صورت استانی و با نظارت ستاد فرهنگی هنری مساجد کشور نیز انجام می گردد.

کانون فرهنگی هنری مساجد انبار کتاب ندارد

وی درباره فواید این طرح گفت: این طرح زمینه ساز به روزرسانی منابع و برطرف احتیاج کتابخانه های مساجد می گردد زیرا کتاب نیز مانند کالاهای دیگر حتی با وجود داشتن شرایط استاندارد برای نگهداری در محیط کتابخانه ای، عمر مفیدی دارند و در صورتی که پرمخاطب باشند یا زیاد جابه جا گردد مستعمل می گردد.

اهدای کتاب در قالب کاروان ارسال کتاب همزمان با هفته کتاب

زاهدی با بیان اینکه آمار اهدای کتاب از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به کتابخانه های مساجد بستگی به ورودی کتاب های اهدایی در طول سال دارد، ادامه داد: درصورتی که آمار اهدای کتاب در طول سال به رقم و تعداد قابل قبولی برسد، بیشتر انجام خواهد شد.

کارشناس مسئول کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه اهدای کتاب در مناسبت های مختلف مانند هفته کتاب انجام می گردد، اعلام کرد: سال های پیش با توجه به آمار درخور توجه اهدای کتاب، ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور بالغ بر 10 میلیارد تومان کتاب دریافت و در قالب کاروان ارسال کتاب به استان ها ارسال می کرد؛ به عنوان مثال در قالب این طرح بالغ بر 250 هزار جلد کتاب به کتابخانه های مساجد ارسال شد.

انبار کتاب های اهدایی به کتابخانه مساجد تامین گردد

زاهدی با پیشنهاد اینکه بهتر است یک انبار برای ذخیره و دپوی کتاب و ارسال آن به کتابخانه های مساجد کشور وجود داشته باشد، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد کشور قبلا انبار کتاب داشت و اهدای کتاب، منظم انجام می شد اما این فضا برای نگهداری کتاب وجود ندارد. خوب است، یک انبار کتابی برای نگهداری و ارسال کتاب به کتابخانه های مساجد کشور وجود داشته باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کانون فرهنگی هنری مساجد انبار کتاب ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون فرهنگی هنری مساجد انبار کتاب ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید