شگفت انگیزترین مکان های دیدنی پرتغال را بشناسید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، پرتغال، کشوری در جنوب غرب اروپا که مرکز آن لیسبون است. اگرچه کشوری کوچک است، اما از سمت غربی به اقیانوس اطلس محدود می گردد.

شگفت انگیزترین مکان های دیدنی پرتغال را بشناسید

قلعه های قرون وسطایی، سواحلی به رنگ یاقوت کبود و کلیسا های طلایی فقط چند مورد از شگفتی های عجیب و غریب در کشور پرتغال هستند که مورد آنالیز قرار گرفته است. تاریخچه، هنر، فرهنگ و غذاهای خوشمزه، برای ایجاد یک تجربه فراموش نشدنی هنگام بازدید از پرتغال کافی است، اما از مکان های شگفت انگیز هم نمی توان غافل شد. در حال حاضر، پرتغال به یکی از مقصد های باور نکردنی تبدیل شده که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده که در این مقاله، برترین مکان ها برای بازدید در پرتغال را به شما معرفی کنیم.

1. لیسبون

لیسبون، مرکز پرتغال دارای محله های رنگارنگ، کوچه های سنگ فرش شده و اهمیت تاریخی فراوانی است. این مقصد خیره نماینده، برای هر سلیقه ای، چیزی دارد که بتواند مسافران را قانع کند. در حالی که مجذوب موسیقی زنده و محلی شده اید، از خوردن غذاهای تازه دریایی لذت ببرید. در نهایت هم بازدید خود را با تست کردن یکی از محبوب ترین شیرینی های پرتغال به نام پاستل د ناتا (Pastel de Nata) به خاتمه برسانید.

هنر خیابانی

با وجود اینکه لیسبون یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا است، با هنر خیابانی خیره نماینده اش مشهور شده است. این آثار هنری را می توان در ساختمان ها، کوچه ها و در امتداد سواحل کشف کرد. چندین مکان برای بازدید و کشف زیبایی های لیسبون عبارتند از: Calçada da Glória، Galeria de Arte Urbana و ساحل Santa Apolonia.

برج بلم (Belém Tower)

برج بلم، میراث دنیای یونسکو، یکی اثر تاریخی که در بندر لیسبون قرار گرفته است و قدمت آن به قرن شانزدهم باز می گردد. این برج ترکیبی از سبک های معماری ونیزی، شمال آفریقا و گوتیک است.

2. پورتو (Porto)

ورود به پورتو، شبیه به وارد شدن در صفحات یک داستان تخیلی است. این شهر خیره نماینده بر کرانه شمالی رود دورو، نزدیک به اقیانوس اطلس واقع شده است. در گوشه های پنهان این شهر، کلیسا های طلایی، رستوران ها و کتاب فروشی هایی وجود دارد که به معنای واقعی جادو می نمایند.

لیوراریا للو (Livraria Lello)

لیوراریا للو، یکی از مجذوب کننده ترین کتاب فروش های دنیا است که دارای دو طبقه با راه پله های قرمز رنگ دارد. مجموعه ای غنی که بیش از 60000 کتاب در آن وجود دارد، به همین علت است که یکی از معروف ترین کتاب فروشی های دنیا است.

کلیسای سائو فرانسیسکو (Sao Francisco Church)

کلیسای سائو فرانسیسکو، کلیسایی است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد و با ورود به آن گویی در بهشت طلایی قدم گذاشته اید. پس از بازسازی که به سبک باروک در قرن هجدهم در این کلیسا صورت گرفت، برای تزیین و طراحی دیوار های آن از بیش از 100 کیلوگرم طلا استفاده شد.

3. لاگوس

اگر به قایقرانی در غار های آبی، تماشای آب های درخشان از روی صخره هایی با منظره وسیع و شب زنده داری، علاقه دارید، لاگوس می تواند انتخاب خوبی برای سفر باشد. شهری آرام و زیبا که بر روی خط ساحلی الجرو (Algarve) در جنوب پرتغال واقع شده است. در حین کاوش در این شهر خیره نماینده، خوردن غذای دریایی تازه را نباید فراموش کنید. پس از گذراندن چند روز در این شهر، خواهید فهمید که دل کندن و ترک کردن آن بسیار سخت است.

پونتا دا پیداد (Ponta da Piedade)

سفر به لاگوس، بدون بازدید از آب های کریستالی پونتا دا پیداد، کامل نخواهد بود. زیبایی واقعی طبیعت را در این ساحل با تماشا صخره های سنگی، امواج فیروزه ای و غارهای اسرار آمیز درک خواهید کرد. دوست داران ماجراجویی، تور کایاک را فراموش ننمایند.

غار بناگیل (Benagil Cave)

کمی خارج از لاگوس، دهکده کوچک ماهیگیری وجود دارد که با نام بناگیل شناخته شده است. مسافرانی که به این شهر می آیند، خواستار بازدید از غار بناگیل هستند. البته این غار به علت ساختار گنبدی شکلی که دارد، به نام غار کلیسای جامع هم معروف است. غواصی در ساحل و قایق رانی هم امکان پذیر است.

4. سینترا (Sintra)

سینترا، فقط 40 دقیقه با لیسبون فاصله دارد و شبیه به یک دنیای خیالی اما در زندگی واقعی در میان جنگل های انبوه است. قلعه های خارق العاده، کاخ های سلطنتی، تپه های سرسبز و افسونگر در شهر سینترا به خوبی خودنمایی می نمایند. جنبش و تکاپو را می توان در مرکز این شهر مجذوب کننده با وجود کافه ها، مغازه های منحصر به فرد و افراد محلی مهربان و محبت آمیز دید. اگرچه بسیاری از مسافران فقط برای سفری یک روزه به سینترا از لیسبون برنامه ریزی می نمایند، اما باید بدانید که ارزش حداقل یک تا دو روز ماندن را دارد.

کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

شبیه به عکسی عجیب، خیره نماینده و نفس گیر است. کاخی که در اواسط قرن نوزدهم در بالای تپه و مشرف به شهر سینترا ساخته شده و گویی در میان ابر ها قرار گرفته است. کاخ ملی پنا، علاوه بر پالت رنگ فریبنده، دارای مجسمه های اساطیری، دژ منحصر به فرد و منظرهی خیره نماینده است.

کویینتا دا رگالیرا (Quinta da Regaleira)

برخلاف کاخ های سلطنتی و قلعه های سینترا، کویینتا دا رگالیرا، یک ملک خصوصی و لوکس است که در قرن بیستم ساخته شده است. این ملک اسرار آمیز دارای سبک گوتیک با مجسمه های باشکوه در زمینی پهناور است. فضای خانه، باغ و تونل های زیر زمینی و پنهان آن جای زیادی برای گشتن و اکتشاف دارد.

5. مادیرا (Madeira)

مادیرا جزیره ای سر سبز که به مروارید و باغی شناور بر روی اقیانوس اطلس، معروف است. این جزیره استوایی، منطقه ای خودمختار است که بین پرتغال و مراکش قرار گرفته است. این مجمع الجزایر شامل 4 جزیره، که اصلی ترین آن مادیرا است و بازدید نمایندگان زیادی را به واسطه زیبایی طبیعیش به سوی خود می کشاند. مرکز این جزیره فونشال است که کلیسا ها، قلعه های معروف، باغ گیاه شناسی و بعلاوه استراحتگاه های منحصر به فردی را در خود جای داده است.

پیکو دو آریرو (Pico do Arieiro)

پیکو دو آریرو (Pico do Arieiro) قله ای مجذوب کننده و تماشای بر فراز کوه مادیرا، مناسب برای افرادی که در پی ماجراجویی، طبیعت گردی، پیاده روی و قدم زدن بر روی ابر ها هستند. این سفر که 2 تا 3 ساعت طول خواهد کشید، منظره و تجربه ای بی نظیر در اختیار شما خواهد گذاشت.

باغ گرمسیری کاخ مونت (Monte Palace Tropical Garden)

باغ گرمسیری کاخ مونت (Monte Palace Tropical Garden) با بیش از 200 هزار گونه گیاه عجیب و غریب، دریاچه ای درخشان، مجموعه ای از فسیل ها، یک پناهگاه طبیعی و منحصر به فرد برای حیواناتی نظیر طاووس ها، غاز ها و اردک های آزاد و سرگردان است. حتی اگر خوش شانس باشید، شاید بتوانید یک قوی سیاه استرالیایی یا سفید یخی اسکاندیناویایی را ببینید. بعلاوه می توانید از موزه کاخ مونت هم بازدید کنید.

6. کویمبرا (Coimbra)

برای بیش از 100 سال، کویمبرا به عنوان مرکز قرون وسطایی پرتغال حکمرانی می کرد. اما در حال حاضر به عنوان شهر دانشگاهی پرتغال شناخته شده و دارای بناهای تاریخی خیره نماینده و باغ های لوکس است. در این شهر مجذوب کننده، رستوران های زیادی در کنار رودخانه وجود دارد که هم می توان از فضای زیبا و هم خوردن غذاهای تازه و لذیذ دریایی، لذت برد.

ماتا دو بوکاکو (Mata do Bucaco)

در طول تاریخ، ماتا دو بوکاکو، چیزهای زیادی به خود دیده است. در هر قرنی، قسمتی از این ملک پهناور در زمینی 105 هکتاری ساخته شد، اما قسمت قابل توجه آن، جنگل های اطراف است. جنگلی با چشمه ای زیبا و بیش از 250 گونه درخت و گیاه عجیب و غریب، که میراثی به جا مانده و غنی است.

کتابخانه جوانینا (Joanina)

کتابخانه جوانینا که در قرن هجدهم به سبک باروک ساخته شده، در قلب دانشگاه کویمبرا قرار گرفته است و یکی از زیبا ترین ها در دنیا است. این کتابخانه یک بنای یادبود ملی است و بیش از 250 هزار کتاب را در خود جای داده است.

7. اورا (Évora)

اورا در سال 1986 به میراث دنیای تبدیل شد. برای بیش از دو هزار سال، تغییر امپراطوری های زیادی را به خود دیده است، اما در حال حاضر به یک مکان تاریخی و فرهنگی مورد پسند مسافران تبدیل شده است.

کلیسای کوچک استخوان

اعتقاد بر این است که کلیسای کوچک استخوان گوتیک دارای 5000 اسکلت است و به طور انحصاری با جمجمه ها و استخوان های راهبان فرانسیسکان پوشانده شده است. اگرچه بازدید از این کلیسا به تمامی افراد توصیه نمی گردد، زیرا ممکن است روح شما را آزرده کند.

معبد رومی دیانا

در بالاترین نقطه شهر اورا، معبد مشهور دیانا قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این معبد در قرن اول میلادی برای پرستش امپراتور اوگوست ها مورد استفاده قرار می گرفته است. این معبد، بعد ها به قلعه ای قرون وسطایی تبدیل شد و در حال حاضر به عنوان ویرانه ای رومی که تحت حفاظت پرتغال است، شناخته شده است.

8. آویرو (Aveiro)

شهری مجذوب کننده و تماشای در پرتغال که در قرون وسطا، یک شهر ماهیگیری به حساب می آمد که با تالاب ها و کانال ها احاطه شده بود. زمانی که با قایق در امتداد کانال ها سفری را آغاز می کنید، معماری تحسین برانگیز شهر را می بینید. بازدید از بازار ماهی شهر، همراه با غذاهای دریایی سنتی و لذیذ را نباید فراموش کنید.

قایق مولیسیرو (Moliceiro)

شهر را از برترین مکان ببینید و تجربه ای بی نظیر خلق کنید. قایق های به گوندلا در کانال های آبی وجود دارد که قبلا کشاورزان برای برداشت جلبک دریایی از آن استفاده می کردند، اما در حال حاضر از طریق ای برای گرداندن گردشگران تبدیل شده است.

کوستا نوا (Costa Nova)

برای دوست دارای غذاهای دریایی، شن و ساحل و یک اقامت گاه تمیز، کوستا نوا می تواند انتخاب خوبی باشد. با یک اتوبوس یا قایق مولیسیرو از مرکز آویرو می توانید به ساحل کوستا نوا برسید. علاوه بر زیبایی های طبیعی، فعالیت هایی نظیر اسکی روی آب و قایق رانی برای کسانی که به ورزش و تفریح های آبی علاقه مند هستند، در دسترس است. تجربه ای بی نظیر در بازار ماهی ها و از خوردن غذاهای سنتی و دریایی تازه هم به دست آورید.

منبع: کجارو / thetrendspotter.net

به "شگفت انگیزترین مکان های دیدنی پرتغال را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین مکان های دیدنی پرتغال را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید