کارت موزه استانبول چیست؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، استانبول شهری تاریخی است که هر ساله جهانگرد های زیادی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه های آن می آیند. اگر شما هم از آن دسته از جهانگرد هایی هستید که بازدیدهای اماکن تاریخی در برنامه سفرتان زیاد است استفاده از کارت موزه استانبول یا موزه کارت را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه مطلب، شما را با این کارت جادویی آشنا می کنیم.

کارت موزه استانبول چیست؟

سازمان گردشگری ترکیه برای جهانگرد ها کارتی تدارک دیده تا با هزینه کم با تاریخ پر از روایت ترکیه آشنا شوند.

انواع کارت موزه استانبول:

موزه کارت (MüzeKart)

با خرید این کارت میتوانید حدود 300 موزه از موزه های شهر استانبول را با تخفیف بازدید کنید. این کارت برای 4 مکان که شامل حرم سرای موزه قصر توپکاپی، بنای یادبود سنت ایرنه، موزه گورمه آچیک هاوا در نوشهیر و موزه مذهبی یاماچولر در شهر ازمیر است معتبر نیست. به غیر از این چهار موزه بازدید از سایر موزه ها با موزه کارت استانبول ممکن است. اعتبار موزه کارت یکساله و قیمت آن در سال 2018، 70 لیر است. کارت موزه استانبول را فقط شهروندان ترکیه و خارجیانی که اجازه اقامت دارند می توانند خریداری نمایند.

موزه پاس (Istanbul Museum Pass)

این کارت برای جهانگرد های علاقمند به بازدید اماکن تاریخی برترین انتخاب است. موزه پاس یک کارت یک بار مصرف است که دسترسی شما به موزه های تاریخی و نقاط فرهنگی محبوب استانبول را با قیمتی مناسب فراهم می نماید. شما با این کارت 5 روز فرصت دارید تعدادی از اماکن را به طور رایگان و تعدادی دیگر را با تخفیف بازدید کنید.

اماکنی که با کارت موزه پاس، رایگان می توانید از آن ها بازدید کنید:

1. ایاصوفیه

2. کاخ توپکاپی

3. کلیسا ایا ایرنه

4. موزه باستان شناسی استانبول

5. موزه موزاییک استانبول

6. موزه هنرهای ترکی و اسلامی

7. موزه تاریخ علم و فن آوری اسلامی

8. کلیسا چورا استانبول

9. موزه ادبیات دیوانی استانبول (مولوی خانه گالاتا)

10. قصر ییلدیز استانبول

11. قلعه روملی حصار

12. موزه فتحیه استانبول

تخفیف های قابل استفاده از موزه کارت چیست؟

با این کارت می توانید از تخفیف های بین 10 تا 20 درصد برای بازدید از برخی مکان های دیدنی و بعلاوه برخی از مغازه ها سراسر استانبول بهره ببرید.

  • تخفیف 15% برای گِس شاپ. گِس شاپ ها مغازه هایی هستند که محصولات فرهنگی و صنایع دستی ترکیه را عرضه می نمایند.
  • از مکان های دیدنی هم که دارای تخفیف هستند می توان به برج دختر، موزه راحمی کوچ، موزه ساکیپ سابانجی و... اشاره نمود.
  • کلاس های آشپزی استانبول با 10% تخفیف. شرکت در این کلاس ها بریا جهانگرد ها می تواند مجذوب کننده باشد. گردشگران با سبک آشپزی ترکی و در اصطلاح آشپزخانه عثمانی آشنا می شوند.
  • استفاده از تورهای گشت استانبول که شامل گشت طولانی و گشت کوتاه بُغازِ استانبول با 25% تخفیف است. در وبسایت شهیر هَتلاری می توانید اطلاعات تکمیلی را ببیند.
  • در وبسایت IstanbulWalk هم می توانید برای استفاده از خدمات ترنسفر فرودگاهی یا گشت های یک روزه شهری از تخفیف 15% بهره ببرید.
  • امکان استفاده از خدمات ترنسفر فرودگاهی یا ترنسفر درون شهری از شرکت ProGo با 30% تخفیف
  • از خدمات مجموعه هتل های جهانی الیت هم می توانید با 15% تخفیف بهره ببرید. استفاده از امکانات استخر و سونا، اقامت و استفاده از رستوران همگی شامل این 15% تخفیف می شوند.

مزیت استفاده از موزه کارت چیست؟

مهمترین مزیت استفاده از موزه کارت استفاده آسان است. شما با استفاده از این کارت نیازی به ماندن در صف های طولانی تهیه بلیط برای ورود ندارید. بعلاوه، اگر شما قصد بازدید از همه مکان های فوق را داشته باشید، پول کمتری خرج می کنید. از برخی خدمات هم می توانند با تخفیف های 10، 15 و حتی 25% بهره ببرید.

قیمت کارت موزه پاس چقدر است؟

قیمت این کارت در سال 2018، به ازای هر نفر 185 لیر است. این کارت به مدت 5 روز از تاریخ اولین استفاده معتبر است. با این کارت هر نفر فقط یکبار می تواند هر موزه را بازدید کند. بنابراین هر کارت برای یک نفر صادر می گردد و چند نفر نمی توانند از یک کارت استفاده نمایند. روی کارت نام درخواست نماینده ثبت خواهد شد و هنگام استفاده نیز از شما کارت شناسایی می خواهند. ورود بچه ها زیر 12 سال در محل های مختلف رایگان است و نیازی به خرید یک کارت برای آنها نیست.

از کجا می توان کارت موزه پاس تهیه کرد؟

شما می توانید به صورت حضوری از اماکنی مثل موزه ایاصوفیه، کاخ موزه توپکاپی، موزه های باستان شناسی استانبول کاخ موزه موزائیک استانبول و... این کارت را بخرید.

منبع: دالاهو

به "کارت موزه استانبول چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت موزه استانبول چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید