پیش بینی 5 روز داغ برای تهران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز و فردا (2 و 3 مردادماه) در ساعت های بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات استان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. طی پنج روز آینده نیز تداوم نسبی هوای گرم پیش بینی می گردد.

پیش بینی 5 روز داغ برای تهران

به گزارش ایسنا بر اساس نقشه های پیش یابی و تحلیل برونداد الگو های پیش بینی عددی، شرایط جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می گردد که در برخی ساعات به ویژه ساعات عصر و شب دوشنبه تا چهارشنبه (2 تا 4 مردادماه) در بیشتر نواحی استان با وزش باد نسبتا شدید، در ارتفاعات و نیمه جنوبی وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد با خیزش موقت گردوخاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید همراه است.

گفتنی است امروز و فردا در ساعت های بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات استان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده تداوم نسبی هوای گرم پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین و فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.

آسمان تهران فردا (3 مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (4 مردادماه) صاف تا کمی ابری، از بعداز ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: دوشنبه تا پنجشنبه (2 تا 5 مردادماه) خیزش موقت گردوخاک، گاهی انتقال گرد و غبار از استان های مجاور، افزایش ذرات آلاینده هوا، کاهش کیفیت هوا، گاهی کاهش دید به ویژه در نیمه جنوبی و نواحی غرب استان، در برخی ساعت ها وزش باد شدید و احتمال وزش خیلی شدید موقتی به ویژه در بازه زمانی بعدازظهر تا شب پیش بینی می گردد.

این شرایط جوی در نیمه جنوبی و غربی استان در برخی ساعت ها خیزش و توسعه گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش موقتی دید، امکان خسارت به تجهیزات حساس به گرد و خاک، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال خسارت به سازه های سست و موقت مانند داربست ها و پوشش گلخانه ها، و احتمال آسیب به درختان فرسوده و کهنسال و نهال ها را در پی دارد و در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرق موجب افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و احتمال جاری شدن روان آب می گردد.

در این شرایط جوی پرهیز از تردد غیر ضروری به ویژه برای بچه ها و سالخوردگان و افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی، محافظت از تجهیزات حساس به گرد وخاک، اطمینان از استحکام سازه های موقت و ضعیف، پرهیز از کار در ارتفاعات و روی داربست ها، احتیاط در تردد های جاده ای، احتیاط در عملیات عمرانی، پرهیز از پارک خودرو در کنار درختان و داربست ها و دیگر سازه های موقت، عدم سم پاشی و محلول پاشی در باغ ها و مزارع بعلاوه اجتناب از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در جابجایی عشایر و فعالیت های کوهنوردی و آمادگی دستگاه های امدادی و اجرایی توصیه می گردد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر ها و انجام کار های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار ها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: فرارو

به "پیش بینی 5 روز داغ برای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی 5 روز داغ برای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید