برترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، فصل تابستان همواره نوید دهنده مسافرت های دسته جمعی، خوراکی های خنک و دلچسب، ساحل و آبتنی بوده. کمتر کسی پیدا می گردد که چند روز و شبی را در مسافرت و تعطیلات تابستانی نگذراند. مقاصد و شهرهای بسیاری در ایران، با آب و هوای مطبوع و خوبی که دارند، برای سفر تابستانی کاملا مناسبند. در ادامه این مطلب خبرنگاران تریپ، با استان ها و شهرهای داخلی و برترین مکان برای سفر در تابستان، از شهرهای آفتابی و جزیره های شرجی گرفته تا روستاهای خنک و شهرهای خوش آب و هوا، آشنا خواهید شد.

برترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

اردبیل

اگر در پی برترین مکان برای سفر در تابستان ایران و با آب و هوای ملایم و مطبوع می شد، شاید اردبیل بتواند شما را راضی کند. در ابتدا می توانید به سراغ تماشا اماکن تاریخی اردبیل مانند آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی بروید. و برای رفتن به جاهایی مانند جنگل فندق لو، با کمتر از 1 ساعت رانندگی، برنامه ریزی کنید. سرعین، به آبگرم هایش و یکی از مقاصد خنک تابستانی معروف است. اردبیل تا سرعین 30 کیلومتر فاصله دارد، اما با این حال می توانید در یکی از هتل های شهر سرعین چند شبی را بگذرانید و به روستای آلوارس هم سر بزنید. دریاچه نئور هم یکی از برترین مقاصد داخلی برای سفر در تابستان است که بین دو استان اردبیل و گیلان و نزدیک به جاده اسالم به خلخال قرار گرفته.

سرعین

مازندران

در فهرست برترین مکان برای سفر در تابستان نمی توان یادی از شمال ایران نکرد. اما به غیر از شهرهای ساحلی استان مازندران، در تابستان می توان به سراغ جاهایی رفت که ارتفاع بیشتر و هوای خنک تری دارند. روستای فیلبند، که در حدود 170 کیلومتری از تهران واقع شده است، یکی از مکان های مناسب برای سفر تابستانی است. به فیلبند، بام شرقی مازندران هم می گویند و چشم اندازی خیره نماینده را می توانید از اینجا ببینید. دریاچه لفور، جنگل دالخانی، کلاردشت، جواهرده، دریاچه الیمالات، مرداب هسل و روستای سینوا هم برای سفر در تابستان در استان مازندران گزینه های خوبی هستند.

فیلبند

لرستان

اگر می خواهید مقصدی متفاوت را انتخاب کنید، در رفتن به لرستان تردید نداشته باشید. شهرهای استان لرستان هم جاذبه های تاریخی و هم مقاصد طبیعی بی نظیری را در خودشان جای داده اند. سفرتان را با بازدید از خرم آباد و رفتن به اماکنی مانند قلعه فلک الافلاک و بام خرم آباد می توانید شروع کنید. اگر در فصل بهار در لرستان بودید، یادتان باشد سری به دشت لاله های واژگون الیگودرز بزنید. هرچند که از فصل گل ها شاید گذشته باشد، اما دشت همچنان در تابستان زیبایی خاص خودش را دارد. دریاچه کیو و مجموعه توریستی مخمل کوه هم از مکان های تماشای معروف لرستان هستند.

تنگه شیرز

مشهد

مشهد از آن شهرهایی ست که فصل و روز مخصوصی ندارد و در هر موقعی از سال چه برای زیارت و چه سرگرمی، می توان به آن سفر کرد. با این که علت سفر به مشهد برای بسیاری از افراد زیارت حرم امام رضاست، این شهر مراکز خرید و سرگرمیی کمی ندارد. در پارک ملت می توانید قدم بزنید و سرگرمی کنید، یا به یکی از جاذبه های اطراف مشهد مثل طرقبه بروید و حال و هوایی عوض کنید.

طرقبه

هرمزگان

همان طور که عده ای از گرمای تابستان فراری اند، بعضی گرمای بیش تر را می پسندند؛ مثل هوای شرجی جنوب و رفتن به جزیره های زیبای خلیج فارس. به همین علت است که تقریبا در هر فصلی از سال، کیش و قشم، دو جزیره محبوب جنوب، هواداران خاص خودشان را دارند. اگر اهل شب زنده داری باشید، بعد از غروب کردن آفتاب به راحتی می توانید در جزیره بشد، خرید کنید، به جاهای تماشای و سرگرمیی بروید یا در ساحل و پلاژ آفتاب بگیرید. اگر دوست دارید تجربه متفاوت تری از سفر به جنوب داشته باشید، جزیره هایی مثل هنگام و هرمز را نباید فراموش کنید.

علاوه بر اینکه با خرید بلیط هواپیما می توانید به کیش و قشم سفر کنید، یک راه دیگر هم این است که با خودرو یا قطار تا بندر عباس بروید و پس از آن با لنج یا قایق خودتان را به جزیره برسانید.

بندر لافت

هزینه حمل خودرو به کیش چقدر است؟

تهران

شاید باورش برای بعضی سخت باشد، اما در اطراف استان تهران شهرهایی با آب و هوای مناسب را در تابستان می توان پیدا کرد. دماوند یکی از آنهاست که بسیاری از کوهنوردان فصل تابستان را هم برای صعود به قله دماوند انتخاب می نمایند. از کوه که بگذریم، در این شهر می توانید به چشمه اعلا، دشت مشا، و دریاچه تار بروید. فیروزکوه هم مقصدی تابستانی و نزدیک به تهران است و با منظره ها بکری که دارد، بسیاری از طبیعت دوستان را به خودش می کشاند و دعوت می نماید. روستای هرانده و چشمه خمده بعضی از تماشای های فیروزکوه هستند.

دماوند

کردستان

از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر می توانید برای فرار از گرمای هوا به کردستان سفر کنید. کردستان تاریخی طولانی و طبیعتی منحصربه فرد دارد که می تواند همه جور سلیقه ای را راضی نگه دارد. اگر بخواهید جاهای تاریخی را ببینید، می توانید در سفرتان به کردستان در سنندج اقامت و از عمارت تاریخی آصف (خانه کرد) و موزه مردم شناسی، تماشا کنید. بعلاوه عمارت مشیردیوان و حمام خان از آن تماشای هایی هستند که نباید از دست بدهید.

اگر هم اهل طبیعت گردی هستید در سفر تابستانی به کردستان حتما از چشمه آب معدنی باباگرگر تماشا کنید. رنگ آب این چشمه به خاطر املاح معدنی آن به رنگ سرخ مایل است. کوه آبیدر هم از کوه های تماشای سنندج است که به خاطر سینمای روبازش به یکی از جاذبه های سرگرمیی و گردشگری شهر تبدیل شده. اگر در مریوان اقامت داشته باشید، دریاچه زریوار، دشت بیلو، منطقه سرگرمیی قمچیان از جاذبه های طبیعی این شهر هستند.

اورامانات

گلستان

از برترین مکان ها برای مسافرت در تابستان که افراد زیادی آن را در فهرست سفرشان قرار نمی دهند، گلستان و شهر گرگان است. سرسبزی شمال در اینجا و به خصوص در منطقه دنیا نما پیداست. در سفرتان به گرگان می توانید در جنگل ناهارخوران پیک نیک کنید. آبشار شصت کلاته، طبیعت سردانسر، باغ روس ها و کاخ آقا محمد خان قاجار هم از مکان های تماشای گرگان به شمار می روند.

منطقه دنیا نما

کرمانشاه

کرمانشاه در فصل تابستان به جز آب و هوای خوبش جاذبه های زیبای دیگری هم دارد. مثلا سرآب نیلوفر در 20 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است و در فصل های گرم سال به استخر وسیعی از گل های نیلوفر تبدیل می گردد و آب تالاب انقدر زلال است که می توانید زیر آب و ساقه های نیلوفرها را ببینید. باغ گل کرمانشاه هم جاذبه متفاوتی است که شاید مشابه ایرانی آن را بتوانید فقط در اصفهان پیدا کنید. اگر از پرسه زدن در تاریخ هم لذت می برید حتما تماشا مجموعه تاریخی بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، و تکیه معاون الملک را در سرفهرست جاهایی که در کرمانشاه از آن ها تماشا خواهید کرد قرار دهید.

طاق بستان

آذربایجان شرقی

خیلی ها عقیده دارند شهرهای آذربایجان شرقی برترین مکان برای سفر در تابستان هستند. تبریز در ماه مرداد که اوج گرمای بسیاری از شهرهاست، آب و هوایی دلچسب و بهاری دارد. تماشای های این شهر انقدر هستند که دلتان نخواهد سفر تبریز به این زودی ها تمام گردد؛ شب های ائل گلی و صدای باد و به هم خوردن برگ درختان تبریزی تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم می زند. روستای صخره ای کندوان هم فاصله چندانی با تبریز ندارد و در سفرتان به تبریز تماشاش را از دست ندهید. البته این روزها هتل خیلی خوبی هم در این منطقه تاسیس شده که می توانید اقامت در این خانه های صخره ای را تجربه کنید.

اگر رفتن به خانه های تاریخی را دوست دارید می توانید به محله مقصودیه تبریز بروید و همزمان از چند خانه تاریخی تماشا کنید. آذربایجان شرقی از نظر جاذبه های طبیعی هم کم ندارد. در سفرتان حتما از جنگل های حفاظت شده ارسباران که حیات گیاهی و جانوری خاصی دارد، منطقه ارس، تالاب قره قشلاق که زیستگاه پرندگان آبزی و کنارآبزی است، و دریاچه زیبای قوری گل تماشا کنید.

ارسباران

چهارمحال و بختیاری

منطقه تابستانی زاگرس برای کسانی که می خواهند از گرمای تابستانی فرار نمایند پناهگاه خوبی است. با اقامت در شهرکرد می توانید از جاذبه های تاریخی ای مانند قلعه دزک، کتیبه های سنگی رخ، مسجد جامع هرچکان تماشا کنید. طبیعت منطقه هم که جادوی تان خواهد نمود. آبشارها، غارها، پارک های جنگلی و چشمه های این منطقه آن قدر زیاد و زیبا هستند که برای تماشا همه شان باید تا جای ممکن به روزهای سفرتان اضافه کنید. آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق از تماشای ترین آبشارهای نزدیک شهرکرد هستند.

اگر هم از آن کسانی باشید که عاشق غارنوردی هستند سفر به این استان برایتان سفر جذابی خواهد بود. و نباید رفتن به غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی را از دست بدهید. کوهرنگ که به دشت لاله های واژگونش معروفیت دارد، در این استان قرار گرفته و هواداران زیادی در تابستان دارد.

منطقه هلن

آذربایجان غربی

ارومیه هم یکی از شهرهای شمال غربی و خنکی ست که برای سفر در تابستان می توانید انتخاب کنید. بازار سنتی و تاریخی ارومیه برای خرید نقل، سوغات معروف این شهر، بسیار مناسب است. عمارت سه گنبد، کلیسای ننه مریم و آبشار شملکان هم از جاذبه های تماشای ارومیه هستند که در زمان سفر تابستانی در فهرست تان می توانید قرار دهید.

دریاچه ارومیه

گیلان

نه تنها در شهرهای گیلان مانند رشت غذاهای سنتی و خوش طعمی را می توانید بچشید، بلکه از آب و هوای خنک و سرسبزی بی نهایت جنگل ها هم می توانید لذت ببرید. در شهر رودبار می توانید زیتون بخرید و از طبیعت رستم آباد بهره مند شوید، یا به اولسبلنگاه در ماسال، سوباتان در تالش یا شاندرمن بروید و از شلوغی زندگی دور باشید.

اولسبلنگاه

راهنمای سفر به شمال؛ از بکرترین تا برترین مقاصد شمالی کشور

خراسان شمالی

شاید کمتر کسی تابستان را به بجنورد در خراسان شمالی برود، اما هوای کوهستانی و خنک این منطقه در بسیاری از روزهای سال باعث شده تا مقصدی خنک در بین شهرهای ایران و برترین مکان برای سفر در تابستان باشد. عمارت آیینه خانه مفخم، آتشکده اسپاخو، تفرجگاه طبیعی و تاریخی بش قارداش، بند خاکی عبدل آباد و تفرجگاه بابا امان از تماشای های بجنورد هستند. علاوه بر این ها، بجنورد غذاهای سنتی و خوشمزه ای مانند آش یارمه، قروتو بجنورد، اشکنه و آش قلیه هم دارد که در سفرتان می توانید بچشید و امتحان کنید.

آیینه خانه مفخم

همدان

همدان، یکی از شهرهای غربی و کوهستانی، در نزدیکی کوه الوند واقع شده است و به تابستان های خنک و خوش آب و هوایش مشهور است. علاوه بر اینکه در سفر به همدان می توانید از غار علیصدر، تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر و گنبد علویان تماشا کنید. اگر هم اهل طبیعت گردی هستید، به سراب گیان هم سر بزنید. علاوه بر آن، روستاهای اطراف همدان و تویسرکان هم در فهرست تماشای های همدان برای بسیاری از مسافران واقع شده است.

آرامگاه ابوعلی سینا

زنجان

اگر از تهران می خواهید سفری کوتاه یا یک روزه در تابستان سپری کنید، زنجان می تواند مناسب شما باشد. زنجان از گذشته به چاقوها و ظروف مسی اش معروفیت زیادی داشته که با گشت و گذار در بازار سنتی و اطراف آن، می توانید مغازه های متنوعی از صنایع دستی این شهر را ببینید. مسجد جامع، دودکش جن در منطقه ماهنشان، خانه ذوالفقاری (موزه باستان شناسی زنجان)، گنبد سلطانیه و مجموعه تاریخی ائل داغی از تماشای های معروف زنجان هستند که به هر مسافری توصیه می نمایند برای یک بار هم که شده آن ها را ببینند.

گنبد سلطانیه

از نظر شما برترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ کوجی هامی تریپ به اشتراک بگذارید!

منبع: اسنپ تریپ

به "برترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید