معرفی 7 گل باغچه ای چهار فصل زیبا و مقاوم

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، هزاران گونه گل باغچه ای چهار فصل در جهان وجود دارد که هریک از آن ها با زیبایی منحصربه فردشان باغچه شما را به یک تابلوی نقاشی تبدیل خواهند کرد. این گلهای مقاوم به سرما برای باغچه که در برابر آفتاب هم مقاومت بالایی دارند را باید با دقت انتخاب کنید.

معرفی 7 گل باغچه ای چهار فصل زیبا و مقاوم

انتخاب ترکیب چند گل باغچه ای چهار فصل از بین گل های باغچه ای متنوعی که وجود دارد شاید کمی شما را سردرگم نموده باشد. ما همراه شما هستیم و در ادامه انواع گل های باغچه ای را به شما معرفی خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید برترین گل های باغچه ای را انتخاب کنید و هر بار از دیدنشان لذت ببرید.

نکات کلیدی

  • هنگام خرید بذر گل های باغچه ای به کیفیت و تازگی بذر دقت کنید.
  • زمان کاشت هر گل با توجه به روش کاشت آن (کاشت بذر یا نشا) فرق دارد.
  • گیاهانی را در باغچه بکارید که نسبت به نور آفتاب و تغییرات جوی مقاومت بالایی داشته باشند.

گونه های مختلف گل باغچه ای چهار فصل

آپارتمان های امروزی بیشترا متراژ کمی دارند و دیگر مثل گذشته خبری از باغچه های مختلف و بزرگ در آن ها نیست. عموما یک باغچه کوچک در ورودی یا حیاط آن ها وجود دارد که خیلی هم جای مانور زیادی برای کاشت گیاهان متنوع به شما نمی دهد.

به همین علت تنها راهی که باقی می ماند تا بتوانید باغچه هایی زیبا داشته باشید و فضای آپارتمان خود را زیباتر کنید، کاشت گل های باغچه ای چهار فصل است که در ادامه با انواع آن ها آشنا خواهید شد.

1. گل جعفری

گل جعفری به علت رنگ های متنوع و زیبایی که دارد تقریبا در بیشتر میادین شهر هم از آن استفاده می گردد. اگر دوست دارید باغچه تان مملو از رنگ های نارنجی، زرد، قرمز، طلایی و… باشد می توانید از هر رنگ این گل چند عدد تهیه کنید و در باغچه بکارید.

اگر خاک باغچه شما خشک و شنی است حتما گل جعفری را انتخاب کنید؛ چراکه در این نوع خاک رشد آن بهتر و سریع تر خواهد شد.

اواخر بهار دومین سالی که گل جعفری را بکارید بیشترین رشد و گل دهی را خواهد داشت و به زیباترین حالت خودش می رسد. یکی از مزایای گل جعفری این است که با نور مستقیم خورشید مسئله ای ندارد و نگهداری از آن آسان تر است . علاوه بر آن خیال شما از راحتی گلتان زیر نور آفتاب آسوده خواهد بود.

2. گل شمعدانی

آشناترین گل برای هر ایرانی گلدان های شبرنگ شمعدانی است که همواره در حیاط قدیمی خانه مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها وجود داشت و همواره حیاط شان مملو از بوی شمعدانی ها بود.

خوبی این گل این است که آب کمی مصرف می نماید و حتی اگر باغچه ای هم نداشته باشید می توانید از گلدان های کوچک برای نگهداری از آن بهره ببرید.

در فصل تابستان فاصله بین آبیاری گل های شمعدانی باید به مقدار ای باشد که خاک آن کمی خشک گردد و در زمستان چون زمان خواب این گیاه فرا می سد آبیاری آن باید کمتر هم بگردد تا ریشه گیاه شما نپوسد. تقریبا 280 گونه مختلف از این گل وجود دارد که مدل ها و رنگ های مختلفی دارند.

3. گل کاملیا

اگر باغچه شما فضای زیادی ندارد که بتوانید یک درختچه کوچک در آن بکارید، درختچه کاملیا با برگ های همواره سبزی که دارد برترین انتخاب برای جان دادن به باغچه شماست.

گل دهی این درختچه در فصل پاییز تا اوایل بهار است؛ اما برگ های آن همواره و در هر چهار فصل سال سبز است. به طور طبیعی این درختچه بین 1.5 تا 6 متر ارتفاع دارد؛ اما در بعضی موارد رشد آن تا 11 متر هم ادامه می یابد.

نور زیاد یکی از مهمترین نکات نگهداری آن است. بعلاوه این گیاه روش آبدهی حساسی دارد؛ بنابراین اگر زمان کافی برای رسیدگی به آن را دارید برترین انتخاب برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 نمونه از برترین نوع کاکتوس برای خانه + شرایط نگهداری

4. گل میمون

رنگ های این گل مثل رنگ های تابستانه است؛ همانقدر زیبا، متنوع و کامل. تقریبا در تمام رنگ ها می توانید گل میمون را پیدا کنید.

گل میمون دو مدل کوتاه و بلند دارد که مدل کوتاه آن تقریبا 15 تا 40 سانتی متر و مدل بلند آن 80 تا 120 سانتی متر ارتفاع دارد. برخلاف بیشتر گل ها، رشد این نوع گل باغچه ای چهار فصل در زمستان بهتر و بیشتر است و ممکن است گاهی اوقات در تابستان شکوفه ای نداشته باشد.

5. گل زرشک

اگر دوست دارید در باغچه تان گیاهان مصرفی و قابل استفاده بکارید گل زرشک یکی از گزینه هایی است که می توانید به داشتن آن فکر کنید.

گیاه زرشک با گل های زردی که دارد مثل خورشید باغچه شما را روشن می نماید و با مقاومتی که در برابر گرما دارد در تابستان تازگی و خنکی را به باغچه شما هدیه می دهد.

6. شمشاد

شمشادها معمولا در فضاهای عمومی کاشته می شوند؛ اما شما می توانید یک شمشاد زیبا در باغچه خود داشته باشید. شمشادها درختچه های زیبایی هستند که همواره سبز، باطراوت و افراشته در باغچه شما باقی خواهند ماند.

از طرف دیگر شما می توانید با هرس کردن این گیاه به آن شکل های مختلفی بدهید و از فضای زیبایی که در باغچه تان ایجاد می نماید لذت ببرید.

7. گیاه رزماری

گل رزماری یکی از گل هایی است که در کنار تمام فواید دارویی به عنوان یک گل باغچه ای چهار فصل نیز شناخته می گردد. گیاه رزماری با نور آفتاب هیچ مسئله ای ندارد و اگر آبیاری متوسطی برای آن انجام دهید همواره سبز، زیبا و معطر خواهد ماند.

کاشتن گیاه رزماری در باغچه علاوه بر زیبایی در هزینه های شما نیز صرفه جویی می نماید؛ چراکه دیگر لازم نیست برای خرید رزماری اصل هزینه ای بپردازید. شما آن را حاضر و آماده در باغچه خود دارید و می توانید به راحتی از آن بهره ببرید.

جمع بندی

زیبایی گل های چهار فصل باغچه ای ، فضای باغچه شما را متحول می نماید؛ تا جایی که حتی می توانید به واسطه کاشت و نگهداری این گل های زیبا، یک فضای اختصاصی و زیبا برای خلوت و نوشیدن یک چای عصرانه برای خودتان بسازید.

برای این که باغچه شما همواره سرسبز و با طراوت باشد، در انتخاب گل چهار فصل برای باغچه کمی تحقیق ضروری است تا برترین و مقاوم ترین گونه را تهیه کنید. در اینصورت مجموعه ای از گل باغچه ای چهار فصل خواهید داشت که به مراقبت و نگهداری کمتری احتیاج دارند و همواره سرسبز و زیبا خواهند بود.

سوالات متداول

روش نگهداری از گل چهار فصل باغچه ای به چه شکل است؟

با کمی تحقیق و دقت در انتخاب نوع گل باغچه ای، می توانید گونه های مقاوم و همواره سبزی را تهیه کنید که احتیاج به مراقبت های خاصی ندارند. فقط کافی است این گیاهان را به موقع آبیاری کنید و زمان کوددهی و تعویض خاک آن ها را در نظر داشته باشید.

هنگام انتخاب گل های باغچه ای به چه مواردی باید توجه کنیم؟

قبل از خرید گل های باغچه ای باید نوع خاک، محل قرار گرفتن باغچه و اندازه نورگیری آن، زمانی که برای رسیدگی به گل ها می توانید اختصاص دهید و نحوه نگهداری از گل ها توجه کنید و گلی را انتخاب کنید که مطمئن هستید می توانید شرایط نگهداری از آن را تامین کنید.

گل های زینتی برای باغچه مناسب تر هستند یا گیاهان مصرفی؟

به طور کلی گل های زینتی و رنگی زیبایی خاصی را در باغچه ها ایجاد می نمایند؛ اما اگر اندازه استفاده شما از گل ها و گیاهان مصرفی و درمانی زیاد است و شرایط نگهداری و پرورش آن ها را دارید می توانید از آن ها هم در باغچه خود بهره ببرید.

برترین زمان برای کاشتن گل های نو چه زمانی است؟

هر گل شرایط کاشت مخصوص خودش را دارد اما گل های زینتی باغچه ای مثل گل بنفشه و... که در فضاهای عمومی هم کاشته می شوند قبل از آغاز فصل بهار باید کاشته شوند.

منبع: آچاره

به "معرفی 7 گل باغچه ای چهار فصل زیبا و مقاوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 گل باغچه ای چهار فصل زیبا و مقاوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید