مصر درهای مقبره باستانی نفرهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، مصر درهای مقبره باستانی نفرهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد.

مصر درهای مقبره باستانی نفرهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد

یک کاتب مهم مصری از سلسله هجدهم بار دیگر در کرانه غربی اقصر مورد توجه قرار گرفته است و پس از یک پروژه بازسازی حدودا 20 ساله، مقبره نفرهوتپ (Neferhotep) به روی گردشگران باز شده است.

مصطفی وزیری دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر به همراه سفیر آرژانتین از این مقبره رونمایی کردند. پروژه بازسازی این مقبره باستانی با یاری یک گروه آرژانتینی وابسته به دانشگاه بوئنوس آیرس اجرا شده است.

نفرهوتپ پیش از آنکه در خوخه دفن شود، به عنوان یک سیاستمدار فعالیت میکرد و مهمترین سمت او کاتب آمون یکی از خدایان مصر باستان بود. با اینکه معمولا این فرعون ها بودند که در مقبره ها دفن می شدند، مقامات و اشراف زادگان نیز اغلب مومیایی شده و به همان روش دفن می شدند.

کاتبان اعضای بسیار ارزشمند جامعه مصر بودند و مسئولیت های بسیار مهمی را به عهده داشتند و یکی از این کاتبان به نام هورمهاب حتی فرعون شد.

در مقبره نفرهوتپ نشانه هایی وجود دارد که به اهمیت او در اجتماع اشاره می نماید. قدمت اتاق خاکسپاری به دوران فرعون آیی (1327 تا 1323 قبل از میلاد مسیح) باز می شود.

احیای آثار باستانی کار آسانی نیست. تمام نقاشی های دیواری، نقش برجسته ها و مجسمه ها مستلزم تثبیت قطعات سنگی سست، ترک ها، گچ های جدا شده و لایه های رنگی است.

پروژه بازسازی این مقبره در سال 2000 میلادی شروع شد.

منبع: همگردی

به "مصر درهای مقبره باستانی نفرهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر درهای مقبره باستانی نفرهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید