مسئله ای در زیرساختهای شهری مشهد برای پذیرایی از زائران عرب زبان وجود ندارد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، مسئله ای در زیرساختهای شهری مشهد برای پذیرایی از زائران عرب زبان وجود ندارد.

مسئله ای در زیرساختهای شهری مشهد برای پذیرایی از زائران عرب زبان وجود ندارد

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در مورد توافق ایران و عربستان و تاثیر آن بر اقتصاد زیارت گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر حضور زائران عربستان که ایجاد شده و در حال تقویت و تفاهمات است تاثیر بسیار مثبتی به خصوص در اقتصاد شهرهای زیارتی و گردشگری خواهد داشت. بعلاوه حضور گردشگران عربستانی به ایران، تحول بسیار زیادی را در وضع مالی کشور ایجاد خواهد نمود. بعلاوه این رویداد یکی از دستاوردهای خوبی است که اقتصاد ما را دگرگون و تقویت خواهد نمود.

وی اضافه نمود: هر زائر و گردشگری که به ایران و شهرهای زیارتی سفر می نماید، 180 شغل وابسته را بوجود می آورد که این حضور منافع بسیار خوبی را بوجود خواهد آورد و شرایط رکود مالی این شغل ها بهتر خواهد شد. در دورانی که عربستان حضور داشت؛ بسیاری از هتل های 4 یا 5 ستاره بسیار رونق داشتند و همواره در سطح بالا بودند و اکنون که پس از سالها مجدد حضور عرب زبانان را داریم، قطعا هتل ها رونق خواهد گرفت و سطح اشغال زائران را در هتل های خود خواهند داشت که این امر یاری شایانی به شرایط اشتغال زایی و کارآفرینی می نماید.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی توضیح داد: توافق ایران و عربستان می تواند زائران زیادی را به شهرهای زیارتی خصوصا مشهد بکشاند و این امر به بیکاری جامعه یاری خواهد نمود، زیرا زمانی که زائران به مشهد مشرف می شوند، احتیاج به نیروهای بیشتری برای این تعداد شغل داریم که این امر می تواند به اشتغال زایی ما یاری کند. به اعتقاد من حضور گردشگران عرب زبان در تفرجگاه ها، بازارها و خرید برندهای لوکس به رونق اقتصاد و بهبود کسب و کار در مشهد یاری خواهد نمود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقامت و اقتصاد بازارها رونق زیادی خواهد داشت، بیان نمود: زمانی که جمعیت زیادی از زائران عربستانی به مشهد مشرف می شوند و در صورت احتیاج به رستوران های مجلل می روند و غذاهای گران قیمت سفارش می دهند، در واقع به اقتصاد مشهد یاری می نماید.

مادرشاهیان گفت: وظیفه ما به عنوان میزبان خدمت رسانی به زائران در سطح بالاست که باید بدون سوء استفاده از آنها انجام گردد. هتلداران و بازاریان باید توجه نمایند که نباید با گران فروشی و سوء استفاده از زائران آنها را ناراحت نمایند بلکه باید به گونه ای رفتار نمایند تا جهان به این مسئله برسد که ایران کشوری امن و مهمان پذیر است. بنابراین باید در میزبانی و خدمت گذاری به زائران عربستانی چنان خدمت کنیم که هم باعث ایجاد جذابیت برای زائران باشیم و آنها را ماندگار کنیم و هم بتوانیم رونق مالی بازارها را افزایش دهیم.

وی در مورد شرایط زیرساختهای مشهد برای پذیرایی از عرب زبانان اظهار داشت: اصلا نگران زیرساختهای شهری نیستیم، زیرا مسئله ای در این زمینه نداریم و تمامی هتل های ما آماده پذیرایی از زائران عربستانی نیز هستند و در این زمینه میزبانی و پذیرایی لازم را از آنها خواهند داشت.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در مورد نقش بخش خصوصی در میزبانی از زائران عرب زبان اظهار کرد: بخش خصوصی وظیفه دارد علاوه بر حفظ سرمایه خود، کوشش کند تا زیرساختهای لازم برای میزبانی از زائران به خوبی فراهم باشد تا عرب زبانان و دیگر گردشگران با خاطری خوش مشهد را به قصد کشور و شهر خود ترک نمایند. بخش خصوصی در تمام ابعاد باید کوشش کند به خوبی به زائران خدمت رسانی کند تا رضایت آنها نسبت به میزبانی جلب گردد.

منبع: همگردی

به "مسئله ای در زیرساختهای شهری مشهد برای پذیرایی از زائران عرب زبان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله ای در زیرساختهای شهری مشهد برای پذیرایی از زائران عرب زبان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید