عربستان سعودی: دریافت واکسن، شرط سفر خارجی، ورود به مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مراکز خرید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تا به امروز بیش از 12 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور 34 میلیونی سعودی، تزریق شده است.

عربستان سعودی: دریافت واکسن، شرط سفر خارجی، ورود به مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مراکز خرید

دولت عربستان سعودی سخت گیری های زیادی را برای افرادی که واکسن کرونا نمی زنند اعمال می کند.

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تصمیم دولت سعودی، به زودی تنها افرادی که واکسن ضدکرونا زده اند می توانند در برنامه حج شرکت یا به خارج از کشور سفر کنند. همچنین تنها این افراد می توانند وارد دانشگاه ها، مراکز خرید، ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی شوند.

این اقدام با هدف فشار بر افرادی صورت می گیرد که از واکسن زدن خودداری می کنند و باعث تشویق بخش بیشتری از مردم به واکسن زدن می شود.

در زمینه حج، تنها افرادی می توانند در این مراسم دینی شرکت کنند که واکسن دریافت کرده باشند یا در 6 ماه اخیر کرونا گرفته و حالشان خوب شده است.

کارشناسان سلامت می گویند مخالفان دریافت واکسن، تلاش ها برای کنترل بیماری کرونا را به خطر می اندازند.

عربستان سعودی 34 میلیون نفر جمعیت دارد. عربستان سعودی تا به امروز بیش از 440 هزار مورد ابتلا به بیماری کرونا و بیش از 7 هزار فوتی به دلیل این ویروس را ثبت کرده است.

وزارت بهداشت عربستان سعودی می گوید تا به امروز بیش از 12 میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور 34 میلیونی، تزریق شده است. با این حال به دلیل کمبود واکسن، تزریق دوز دوم به تاخیر افتاده است.

مسوولان این کشور تلاش می کنند با واکسیناسیون حداکثری، اقتصاد، گردشگری و میزبانی فعالیت های ورزشی و تفریحی را احیا کنند. این فعالیت ها زیرساخت اجرای برنامه چشم انداز 2030 است که با هدف تنوع بخشی اقتصاد و جایگزینی درآمدهای نفتی اجرایی می شوند.

براساس این برنامه، تا سال 2030 عربستان سعودی از وابستگی به درآمد نفتی جدا می شود و درآمد بخش های دیگر از جمله گردشگری و سایر فعالیت های اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، جایگزین غالب درآمد نفتی خواهد شد.

برخی از این اقدامات علیه افرادی که واکسن نمی زنند باعث ناراحتی و خشم بسیاری در عربستان سعودی شده است.

دولت عربستان سعودی همچنین گفته است از اول ماه آگوست آینده، دریافت واکسن برای ورود به سازمان های دولتی و خصوصی از جمله مراکز آموزشی، دانشگاه ها، مدرسه ها، مکان های تفریحی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است.

همچنین به زودی قرار است تنها به کارمندان دولتی و خصوصی که واکسن دریافت کرده اند اجازه داده شود به محل کار خود برگردند.

با این حال، مخالفت هایی با این موضوع به راه افتاده. از جمله این هشتگ ها در شبکه های اجتماعی دیده می شوند: نه به واکسن اجباری و بدنم، اختیارم، آزادی ام.

یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت: نمی توانم به سفر بروم. نمی توانم به سر کار بروم. نمی توانم به مکان های عمومی بروم. حتی نمی توانم غذا بخرم، حتی نمی توانم درس بخوانم.

دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس نیز همین فرایند را در پیش گرفته اند. دولت دبی در امارات نیز گفته است به افرادی که واکسن نزده اند اجازه نمی دهد در برنامه های ورزشی و موسیقی حاضر شوند. بحرین هم برای ورود به مراکز خرید، رستوران ها و سینماها محدودیت قایل شده است.

عربستان سعودی برای میزبانی برنامه های بزرگ بین المللی در زمینه ورزشی و اقتصاد آماده می شود و همه اینها نیازمند تکمیل فرایند واکسیناسیون عمومی است.

منبع: عصر ایران

به "عربستان سعودی: دریافت واکسن، شرط سفر خارجی، ورود به مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مراکز خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی: دریافت واکسن، شرط سفر خارجی، ورود به مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مراکز خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید