مذاکره کننده سابق درباره پول های بلوکه شده ایران، سفیر جدید سئول در تهران شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، وزارت خارجه کره جنوبی اظهار داشت یون کانگ-هیون دیپلمات باتجربه این کشور را به عنوان سفیر جدید سئول در تهران منصوب نموده است.

مذاکره کننده سابق درباره پول های بلوکه شده ایران، سفیر جدید سئول در تهران شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کوجی هامی، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت یون کانگ-هیون دیپلماتی که به تخصصش در امور دوجانبه، چندجانبه، سیاسی و مالی معروف است را به عنوان سفیر جدید سئول در تهران منصوب نموده است.

به گزارش روزنامه کوریا هرالد، یون همزمان با سمت معاون وزیر خارجه بین سال های 2017 تا 2020، مسئول مذاکرات با تهران درباره پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی در بانک های کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا بوده است.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در مورد انتصاب این دیپلمات به عنوان سفیر کره جنوبی در ایران گفت: انتظار داریم یون نقشی اساسی را در مدیریت پایدار و تقویت روابط دوجانبه با ایران در زمانی که روابط کره جنوبی و ایران از همواره با اهمیت تر شده است، ایفا نماید.

طبق این گزارش، یون سال 1987 خدمات خارجی خود را شروع کرد و در نمایندگی های کره جنوبی در سازمان ملل، سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD)، لائوس، میانمار و ازبکستان خدمت نموده است.

به گزارش فارس، یو جانگ هیان سفیر سابق کره جنوبی در تهران بود.

لازم به ذکر است، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر 2018 به بهانه تحریم های آمریکا پرداخت نشده است.

مقامات ایرانی در این مدت به صراحت به کره ای ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم های بین المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به عنوان یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم ها نیست.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "مذاکره کننده سابق درباره پول های بلوکه شده ایران، سفیر جدید سئول در تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کننده سابق درباره پول های بلوکه شده ایران، سفیر جدید سئول در تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید