لزوم متوقف کردن اقدامات وقیحانه آمریکا در لغو ویزای هیئت های دیپلماتیک، از کاخ سفید انتظاری نیست

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، یک روزنامه فرا منطقه ای در گزارشی نوشت: اقدامات وقیحانه دولت آمریکا در اهانت به هیئت های دیپلماتیک سازمان ملل متحد تا حدی است که یا باید مقابل آن ایستاد یا اینکه مقر سازمان ملل متحد به کشور دیگری منتقل گردد.

لزوم متوقف کردن اقدامات وقیحانه آمریکا در لغو ویزای هیئت های دیپلماتیک، از کاخ سفید انتظاری نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ کوجی هامی، روزنامه فرا منطقه ای رأی الیوم در گزارشی نوشت: دولت روسیه حق دارد با هدف آنالیز کارشکنی و دستکاری دولت آمریکا در فرایند صدور ویزا برای دیپلمات ها و مقامات خارجی که به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک می فرایند، نشست اضطراری برگزار کند؛ زیرا اقدامات واشنگتن در لغو ویزای نمایندگان کشورهایی که با آمریکا رابطه خوبی ندارند، تحقیرآمیز و بر خلاف منشور ملل متحد و مفاد آن در این زمینه است و نباید در مقابل آن سکوت کرد.

محدودیت کاخ سفید برای سفر اتباع 6 کشور دیگر به آمریکا

طبق این گزارش، سخنگویان سازمان ملل متحد بارها از اقدام دولت آمریکا در خودداری واشنگتن از صدور ویزای بعضی از رؤسای هیئت های دیپلماتیک و دیپلمات ها ابراز نارضایتی نموده اند. آمریکا در آخرین مورد ویزای رئیس هیئت روسیه را برای شرکت در جلسه خلع سلاح که قرار بود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار گردد، صادر نکرد و این نشست 10 روز به تعویق افتاد.

اوج وقاحت کاخ سفید

رأی الیوم می نویسد: این اوج وقاحت است کاخ سفید در حقی که از طریق منشور سازمان ملل متحد ذکر و از طریق خود دولت آمریکا امضا شده است و متعهد شده اند مفاد آن را رعایت نمایند، کارشکنی کند. این موضوع نشان می دهد واشنگتن هیچ تعهدی به پیمان نامه ها و منشورهای دنیای ندارد و بارها پا روی تعهداتی گذاشته که خود آن را امضا نموده است. آنها از توافق هسته ای با ایران خارج شدند که ماه ها و سال ها دولت آمریکا، قدرت های اروپایی و روسیه و چین بر سر آن مذاکره و رایزنی نموده و به توافق دست یافته بودند.

این روزنامه عرب زبان در گزارش خود آورده است: وقاحت آمریکایی ها در کارشکنی بر سر صدور ویزای بعضی ها و لغو ویزای بعضی دیگر خلاصه نمی گردد؛ بلکه آنها در تازه ترین اقدام توهین آمیز خود در فرودگاه نیویورک هیئت های مشارکت نماینده در نشست های سازمان ملل متحد و زیرمجموعه هایش را بازرسی بدنی می نمایند. چند سال پیش دولت آمریکا نماینده یکی از هیئت های عربی را در فرودگاه نیویورک متوقف و به طور کامل بازرسی بدنی کرد و این در حالی بود که وی گذرنامه دیپلماتیک به همراه داشت و می خواست در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یابد. این اقدام دولت آمریکا باعث عصبانیت وی شد و از نیویورک به کشورش بازگشت و تا زمانی که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا عذرخواهی ننموده بود، به نیویورک بازنگشت.

رأی الیوم نوشت: توهین های آمریکا به بسیاری از مسافران عرب را نمی توان فراموش کرد و حتی اقدامات توهین آمیز دولت آمریکا شامل حال بعضی از شهفرایندان آمریکایی با اصالت عربی یا پیروان دین اسلام شده است. از دولتی که ورود شهفرایندان پنج کشور مسلمان را به کشورش به بهانه های واهی منع می نماید و مدعی می گردد که آنها برای ایالت متحده خطر تروریستی دارند، این گونه موارد عجیب نیست. آمریکا عظیم ترین کشور تروریست پرور و حامی تروریسم در دنیا است و دستان حاکمان آن به خون بیش از 2 میلیون عراقی، لیبیایی، سوری و فهرست بلندبالایی از دیگر کشور ها آلوده شده است.

در انتها گزارش آمده است: این ادعای مسخره ای بود که دولت آمریکا از مشارکت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد جلوگیری کرد، این در حالی است که وی دانش آموخته آمریکاست. بنابراین یا باید اقدامات تحریک آمیز آمریکا متوقف یا اینکه مقر سازمان ملل متحد به کشور دیگری منتقل گردد؛ کشوری که به منشور ملل متحد احترام بگذارد، از اقدامات تحریک آمیز و نژادپرستانه بپرهیزد و بی طرف باشد.

انتهای پیغام/4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "لزوم متوقف کردن اقدامات وقیحانه آمریکا در لغو ویزای هیئت های دیپلماتیک، از کاخ سفید انتظاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم متوقف کردن اقدامات وقیحانه آمریکا در لغو ویزای هیئت های دیپلماتیک، از کاخ سفید انتظاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید