قدرتمندترین سلاح آمریکا آماده پرواز می شود، عکس

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، در نوامبر 2023، نورثروپ گرومن، با همکاری نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، برای اولین بار B-21 Raider را به پرواز درآورد.

قدرتمندترین سلاح آمریکا آماده پرواز می شود، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کوجی هامی ، معرفی آن در سال 2022 و پرواز در سال بعد، ویژگی هایی از این بمب افکن را به نمایش گذاشت که نشان می دهد صرفاً جایگزین B-52 Stratofortress، B-1 Lancer و B-2 Spirit نخواهد شدو چشم انداز نیروی هوایی آمریکا را به کلی تغییر خواهد داد.

این بمب افکن جایگزین ناوگان بمب افکن های استراتژیک بین قاره ای نیروی هوایی آمریکا خواهد شد و برای اثرگذاری نیاز به محفوظ ماندن اطلاعات دارد؛ با وجود این، برخی اطلاعات از آن در دسترس است. نیروی هوایی و Northrop Grumman نشان می دهند که چگونه این پلت فرم تازه هوابرد می تواند محموله های معمولی و ترموهسته ای را در هر نقطه از جهان تحویل دهد.

B-21 Raider قرار است در اواسط دهه 2020 وارد سرویس فعال شود و تا سال 2040 جایگزین مدل های قبلی خود شود. در طول دهه آینده، ممکن است جزئیات بیشتری از طراحی این بمب افکن منتشر شود، اما آنچه اکنون می دانیم نشان می دهد که B-21 Raider برنامه ریزی استراتژیک هوایی آمریکا را تغییر می دهد. این بمب افکن نه تنها قادر به پرواز با آخرین فناوری رادارگریز است، بلکه به طور مستقل عمل می کند و از عملیات هوایی سرنشین دار و بدون سرنشین پشتیبانی می کند.

یکی از مهم ترین نوآوری هایی که B-21 به ارمغان می آورد، استقرار فناوری دیجیتال آن است. در حالی که بمب افکن های قدیمی تر نیروی هوایی ایالات متحده بارها ارتقا و مجهز شده اند، برخی از سکوها چندین دهه قدمت دارند و جایگزینی کامل آن به نوسازی ناوگان این سرویس کمک می کند.

B-21 را می توان به صورت سرنشین دار یا از راه دور کنترل کرد، که آن را به اولین بمب افکن استراتژیک بین قاره ای تبدیل می کند که قادر به حمل بمب های هسته ای بدون خلبان است. B-21 همچنین دارای بسکمک از قابلیت های عملیات از راه دور مشابه MQ-1 Predator و سایر وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین است. مسلماً، یک خلبان واجد شرایط همچنان نیاز به پرواز با هواپیما دارد، اما آنها می توانند این کار را از خانه خود در ایالات متحده یا در یک پایگاه عملیاتی پیشرو که در جای دیگری ایجاد شده است، انجام دهند. این نشان دهنده یک پیشرفت قابل توجه در عملیات پرواز استراتژیک نیمه خودمختار است.

B-21 از بدنه و فناوری مشابه B-2 استفاده می کند، اما از بسکمک جهات بسیار فرق دارد. طول بال های آن 132 فوت است که 40 فوت کوتاهتر از B-2 است و قیمت آن به طور قابل توجهی فرق دارد، زیرا B-2 تقریباً 1.157 میلیارد دلار برای هر هواپیما (در سال 1999 دلار) هزینه داشت. هزینه پیش بینی شده این بمب افکن تازه 692 میلیون دلار است و نیروی هوایی قصد دارد 100 فروند از آن را سفارش دهد. کاهش میزان و کاهش هزینه احتمالاً نشان می دهد که هزینه های بهره برداری و نگهداری کاهش می یابد.

یکی از تفاوت های کلیدی بین B-21 و B-2 در بارگیری است. با یک بدنه کوچکتر، B-21 می تواند محموله ای به وزن 30000 پوند را حمل کند. در حالی که B-2 می توانست تنها دو برابر بیشتر حمل کند. در نهایت، این بمب افکن نسل ششم تازه، نقطه اوج بیش از 70 سال نوآوری در فناوری و عملیات بمب افکن های استراتژیک است. عملکرد و قابلیت های کامل آن برای مدتی مخفی باقی خواهد ماند. با این حال، همه چیزهایی که Northrop Grumman و نیروی هوایی منتشر کردند نشان می دهد که هواپیمای تازه وقتی به طور کامل وارد خدمت شود، در آسمان سراسر جهان بسیار قدرتمند عمل خواهد کرد.

منبع: SLASHGEAR

227227

منبع: خبرآنلاین

به "قدرتمندترین سلاح آمریکا آماده پرواز می شود، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین سلاح آمریکا آماده پرواز می شود، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید