فردا SX5 به شکل رسمی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، این روزها تب همکاری با کمپانی های چینی بین شرکت های ایرانی بسیار بالا گرفته است؛ به ویژه بعد از اعمال تحریم و خروج خودروسازان مطرح اروپایی، ژاپنی و کره ای از بازار کشور، حالا صنعت گران ایرانی همکاری چراغ خاموش با خودروسازان چینی را ترجیح می دهند. خودروسازی فردا، فردا SX5 شاسی بلند نو این شرکت را به صورت رسمی معرفی کرد.

فردا SX5 به شکل رسمی معرفی گردید

در سال 1397 پروژه نشان اختصاصی خودروسازی فردا آغاز شد و در سال 1398 نخستین محصول با نشان اختصاصی فردا موتورز به بازار آمد.

فردا SX6 اولین محصول این خودروسازی خصوصی است که در کلاس کراس اوورهای تورینگ قرار می گیرد و همچنان قرار است فرایند عرضه این خودرو ادامه داشته باشد.

دومین محصول خودروسازی فردا، کراس اوور SX5 نام دارد که در اواخر پاییز 99 معرفی گردید.

بیشتر بخوانید: سمند پلاس وارد خط فراوری شد

نمای داخلی فردا SX5

خودروسازی فردا، اولین پیش فروش این محصول را به تازگی با تخفیف 40 میلیون تومانی آغاز نموده است. این خودرو که یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای کراس اوور کامپکت اتوماتیک بازار ایران است، در خطوط فراوری این شرکت در شهر سمنان ساخته می گردد.

مدیر فروش و بازاریابی خودروسازی فردا با اعلام جزئیات فروش فردا اس ایکس 5، گفت: فردا SX5 با قیمت 629 میلیون تومان عرضه شده است که برای متقاضیان با تخفیف 40 میلیون تومانی، 589 میلیون تومان تمام خواهد شد.

محمدرضا آریان نژاد اضافه نمود: برای خرید فردا SX5 احتیاج به پیش پرداخت 294 میلیون 500 هزار تومانی خواهید داشت و به مدت یک ماه بعد نیز مبلغ 117 میلیون و 800 هزار تومان پرداخت خواهید کرد.

در این طرح، خریداران 50 درصد قیمت خودرو را پرداخت می نمایند. سپس بعد از یک ماه 20 درصد دیگر را پرداخت خواهند کرد. در این طرح سود مشارکت 18 درصدی برای خریداران در نظر گرفته شده است که در زمان تحویل از مبلغ به جای مانده نهایی خودرو کسر خواهد شد. ضمن این که فروش با قیمت قطعی انجام می گردد.

آریان نژاد تاکید نمود: در خودروسازی فردا مصمم هستیم تا با تحویل به موقع خودرو قدردانی خود از خریداران را نشان دهیم و به همین منظور تنها در شرایطی طرح های فروش خودرو در خودروسازی فردا آغاز می گردد که به همان مقدار خودرو در خط فراوری وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد

او در مورد خدمات پس از فروش این خودرو نیز به وبلاگ کوجی هامی گفت: به علت تجربه طولانی که در همکاری با خودروسازان کره ای و چینی کسب نموده ایم، در این بخش نگرانی نداریم. زیرا بیش از 130 نمایندگی فعال ما در سراسر کشور در حال حاضر خدمات گسترده ای را به محصولات به بیش از 250 هزار خودرو کره ای و چینی که قبلا در سبد فروش ما قرار داشتند، ارائه می نمایند و همین نمایندگان با آموزش و سازماندهی که اجرا شده است، خدمات پس از فروش SX5 را نیز ارائه می نمایند.

مدیر فروش و بازاریابی خودروسازی فردا اعلام نمود: این رویکرد به خریداران اطمینان خاطر می دهد که خودروی خریداری شده به وسیله آنها در زمان مقرر تحویل داده خواهد شد.

فردا SX5 در واقع همان دانگ فنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگ فنگ X5 فروخته می گردد. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جست وجو کنید، متوجه می شوید که دانگ فنگ، این خودرو را تحت برند Dongfeng Fengxing در بازار چین می فروشد؛ برندی که خودش زیر مجموعه جوینت ونچر Dongfeng Liuzhou است.

فردا SX5 یک کراس اوور میانه به حساب می آید که عرضه آن به وسیله شرکت خودروسازی فردا آغاز شده است. این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 123 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز است.

پیشرانه SX5 از سری موتور 4A92 کمپانی میتسوبیشی است که ساختار MIVEC در آن دیده می گردد. توان این پیشرانه به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلوی این کراس اوور منتقل می گردد.

گفتنی است که خودروی کراس اوور فردا SX5 تنها با جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه می گردد و مصرف سوخت 7.5 لیتری به صورت ترکیبی برای کارکرد 100 کیلومتری خواهد داشت.

این خودرو جرم خالص 1350 کیلوگرم را دارد و به همین علت، می تواند در کنار نسل سوم جعبه دنده CVT گشتاور خوبی را در شیب نوردی به نمایش بگذارد.

فردا SX5 از جمله کراس اوورهای تازه بازار ایران است که توانسته استانداردهای تازه را پشت سر بگذارد و با اعتبارنامه های ECE و ای-مارک قدم در بازار خودرو گذاشته است.

بیشتر بخوانید: فیس لیفت سانگ یانگ تیوولی وارد بازار شد

این خودرو به دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی، سامانه ABS ،EBD ،BAS، سامانه کنترل پایداری ESP و پیشگیری از هرزگردی TCS، کنترل آغاز حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روزتاب، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، تریم داخلی چرم دورنگ، سانروف، تهویه الکتریکی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه دنده، تعویض دنده تیپ ترونیک و … مجهز است.

متاسفانه اطلاعات دقیقی پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد این مدل از سوی گروه خودروسازی فردا منتشر نشده است؛ اما منابع چینی، بیشینه سرعت SX5 را حدود 160 کیلومتر بر ساعت عنوان نموده اند؛ بعلاوه، نتوانستیم به داده های رسمی و معتبر پیرامون شتاب این خودرو در منابع چینی یا داخلی دست پیدا کنیم؛ اما با توجه به وزن 1350 کیلوگرمی این خودرو و نیز مقدار قوای فنی پیشرانه تنفس طبیعی آن، می توان حدس زد که این کراس اوور چینی، احتمالا به زمانی بیش از 13 ثانیه جهت انجام فرآیند شتاب گیری صفر تا صد احتیاج خواهد داشت.

منبع: بلاگ دیوار

به "فردا SX5 به شکل رسمی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا SX5 به شکل رسمی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید