عکس ، این عکس ها در شب با آیفون گرفته شده است؛ چگونه در شب برترین عکس ها را با آیفون بگیریم؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، گجت نیوز نوشت: در این مطلب شرح می دهیم که چطور با استفاده از حالت شب یا نایت مود - Night Mode گوشی های آیفون، عکس هایی خیره کننده در تاریکی بگیرید.

عکس ، این عکس ها در شب با آیفون گرفته شده است؛ چگونه در شب برترین عکس ها را با آیفون بگیریم؟

حالت شب (Night Mode) یکی از موثرترین قابلیت های دوربین گوشی های آیفون به شمار می رود که می تواند خروجی عکس ها در تاریکی را دگرگون کند. البته ممکن است بعضی متوجه حضور چنین حالتی در گوشی آیفون نشده باشند؛ از آنجا که بر خلاف بقیه حالت های برنامه Camera، نیازی به کشیدن انگشت روی صفحه یا ضربه روی دکمه تاگل برای فعال سازی این حالت نیست و وقتی گوشی در محیط کم نوری قرار بگیرد، حالت شب خود به خود فعال می گردد.

پس از فعال سازی Night Mode، خروجی دوربین آیفون به لطف افزایش زمان نوردهی (Exposure Time) بهبودی چشمگیر پیدا می نماید. در ادامه به نحوه استفاده از حالت شب آیفون و نمونه عکس های گرفته شده در تاریکی با این حالت می پردازیم. پیش از ارائه توضیحات بیشتر، باید این نکته را ذکر کرد که حالت شب برای آیفون 11 و مدل های پس از آن و آیپد پرو در دسترس قرار گرفته است. در ضمنً چون امکان فعال سازی دستی آن مهیا نیست، باید در محیطی با نور کم یا میانه حضور داشته باشید تا آیکون ماه خاکستری یا زرد مختص به این حالت برای شما ظاهر گردد.

نحوه گرفتن عکس در تاریکی با حالت شب آیفون

حالت شب (Night Mode) در آیفون 14 پرو

  1. برنامه Camera را باز کنید، به حالت عکس برداری بروید و در پی آیکون ماه در بالا سمت چپ (یا پایین سمت چپ در حالت لنداسکیپ) بگردید.
  2. در صورتی که آیکون خاکستری باشد، حالت شب وجود دارد اما به علت نور بیش از حد صفحه نمایش، به صورت اتوماتیک فعال نشده است.
  3. اگر آیکون ماه رنگ زرد داشته باشد، حالت شب به طور اتوماتیک فعال و آماده استفاده شده است.
  4. فلش ریز رو به بالا و بعد از آن، آیکون ماه زردرنگ در پایین را برای تنظیم زمان نوردهی بزنید.
  5. حالا طی عکس گرفتن با آیفون خود در تاریکی، تا جایی که می توانید گوشی را ساکن نگه دارید. آیکون ماه زرد مدت زمان را نشان می دهد و بالای دکمه شاتر هم شمارش معکوس برای ثبت عکس به نمایش در می آید.

حالا تعدادی عکس دیدنی را که با Night Mode گوشی های آیفون در تاریکی گرفته شده اند، مشاهده می کنید:

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این عکس ها در شب با آیفون گرفته شده است؛ چگونه در شب برترین عکس ها را با آیفون بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این عکس ها در شب با آیفون گرفته شده است؛ چگونه در شب برترین عکس ها را با آیفون بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید