سیاست های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه سیاست های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است،گفت برخی از کدورت هایی که با برخی از همسایگان مطرح بود برطرف شده است، روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

سیاست های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است

احمد وحیدی در حاشیه همایش ایران و سیاست همسایگی جمع وبلاگ کوجی هامی با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق این روابط می تواند داشته باشد، گفت: همسایگان برای ما از یک جایگاه بسیار مهمی در سیاست های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست های خارجی شناخته شده است.

وزیر کشور تأکید کرد: سیاست های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است، امروز هم توسعه روابط با کشورهای همسایه کوشش خوبی صورت می گیرد. برخی از کدورت هایی هم که با برخی از همسایگان مطرح بود برطرف شده است، روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه یک کوشش جدی برای توسعه روابط استان های مرزی با استان های همسایگان در حال اجرا است، اضافه نمود: علاوه بر اینکه در وزارتخانه های ذیربط و مالی و ... کوشش زیادی برای توسعه روابط صورت می گیرد.

وحیدی با اشاره به اینکه یک مفهوم جدیدی در حوزه سیاست خارجی است، اضافه نمود: وزارت کشور هم از حیث اینکه به ویژه در حوزه کشور های همسایه و استان های مرزی و مسائل تبادلات مرزی نقش مهمی دارد این سیاست را به جد دنبال می نماید.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی پیرامون حضور تماشاگران برای بازی های تیم ملی، توضیح داد: راجع به علاقه مردم برای حضور و تشویق تیم ملی با نهایت ملاحظات بهداشتی قرار شد که تعدادی از عزیزان تماشاگر بتوانند حضور پیدا نمایند که بتواند تیم ملی را تشویق نمایند و خواست عزیزانمان عملی شده باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سیاست های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید