سقوط ارزش بیت کوین

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، به دنبال اعلام دولت چین مبنی بر محدودیت فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور، ارزش بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سقوط کرد.

سقوط ارزش بیت کوین

به گزارش ایرنا از تلویزیون سی جی تی ان چین، لیو خه معاون نخست وزیر چین روز گذشته /آدینه/ در جلسه شورای دولتی این کشور بیان کرد که فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال محدود خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که دولت استخراج و معاملات بیت کوین را محدود می نماید و همچنین از سرایت ریسک های فردی به اجتماع جلوگیری می نماید.

پیش از این نیز در روز چهارشنبه، سه ناظر اقتصادی چینی فعالیت موسسات اقتصادی مربوط به رمزنگاری را ممنوع نموده بودند.

کمیته توسعه و ثبات اقتصادی شورای دولتی چین پس از جلسه روز آدینه نیز گفت: همچنین اقدامات غیرقانونی در بازار اوراق بهادار را تحت فشار قرار داده و ثبات را حفظ خواهد نمود.

چین بیشترین استخراج بیت کوین دنیا را انجام می دهد. براساس داده های مرکز اقتصادی کمبریج، چین بیش از 70 درصد قدرت محاسباتی دنیا برای بیت کوین بین سپتامبر 2019 تا آوریل 2020 را به خود اختصاص داده است.

استخراج ارزهای رمزپایه در سالهای اخیر توجه نظارتی را در چین جلب نموده است. در آوریل 2019، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین استخراج ارز رمزنگاری شده را به دلیل نگرانی هایی از جمله اتلاف انرژی و تنظیم مقررات، در لیست اولیه صنایع مورد نظر برای حذف قرار داد و طبق نسخه نهایی منتشر شده در ماه نوامبر سال جاری استخراج ارز رمزنگاری شده را از لیست حذف کرد.

در ژوئن 2019، بانک مرکزی چین در بیانیه ای بیان کرد: کلیه مبادلات ارز رمزنگاری داخلی و خارجی و وب سایت های ارائه دهنده سکه های دیجیتال را ممنوع می نماید.

اواخر آوریل 2021، منطقه خودمختار مغولستان داخلی واقع در شمال چین بیان کرد که برای کاهش انتشار کربن در منطقه، مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده که از سوخت های فسیلی استفاده می نمایند را تعطیل خواهد نمود.

با توجه به تشدید مقررات در اقتصادهای عظیم، بیت کوین پس از تردید ناشی از توییت های ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در خصوص تأثیرات زیست محیطی استخراج رمز ارزها، پیروز به بهبود کاهش قیمت هفته گذشته خود نشد. وزارت خزانه داری ایالات متحده هم روز پنجشنبه خواهان اعمال قوانین جدیدی شد که از معاملات عظیم اقتصادیات اخذ می نماید.

هنگ کنگ چین نیز روز آدینه پیشنهاد داد که مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در این شهر باید به وسیله تنظیم نماینده بازار مجوز داشته باشند و فقط مجاز به ارائه خدمات به سرمایه گذاران حرفه ای هستند.

قیمت هر بیت کوین در حال حاضر حدود 36 هزار دلار است، در حالی که این رقم پیش از کاهش قیمت در دو هفته اخیر حدود 63 هزار دلار بود.

منبع: عصر ایران

به "سقوط ارزش بیت کوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط ارزش بیت کوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید