روابط تهران- باکو در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه است

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، رئیس دفتر رئیس جمهور، روابط تهران- باکو را در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه خواند و تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با همسایگان و بویژه جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی قائل نیست.

روابط تهران- باکو در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه است

به گزارش وبلاگ کوجی هامی،دکتر محمود واعظی عصر سه شنبه و در دیدار ساحل بابایف وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری و حمایت های اصولی دو کشور از یکدیگر در مجامع بین المللی، اظهارداشت: ایران و آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی در همه ابعاد و زمینه ها همکاری دارند و باید روند این مناسبات بیش از پیش شتاب بگیرد.

وی پیوندها و اشتراکات گسترده دو ملت را سرمایه ای بزرگ برای تعمیق همکاری های دو کشور برشمرد و توضیح داد: با توجه به تغییرات کنونی دنیا، باید کشورهایی که اشتراکات و دیدگاه های نزدیکی با یکدیگر دارند، برای منافع ملت های خود، همکاری ها را گسترش دهند.

وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید براینکه گسترش حجم روابط تهران-باکو در سایه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بوجود آمده است، تاکید نمود: جمهوری آذربایجان اولویت خاصی برای توسعه و افزایش روابط با جمهوری اسلامی ایران قایل است.

ساحل بابایف با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده برای تعمیق همکاری ها و تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه های اشتغال زایی، تامین نیروی کار و تامین رفاه اجتماعی معلولان و مستمری بگیران، گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و روند افزایش مبادلات تجاری و مالی بین دو کشور چشمگیر بوده است.

وی همچنین با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور آذربایجان به دکتر روحانی، بار دیگر از ایشان برای سفر به جمهوری آذربایجان و همچنین شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در این کشور دعوت کرد که دکتر واعظی ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در آن شرکت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روابط تهران- باکو در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تهران- باکو در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید