خبرنگاران کره شمالی: امیدی به مذاکره با آمریکا نیست

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران- خبرنگاران- کره شمالی روز سه شنبه در واکنش به سخنان اخیر مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا علیه پیونگ یانگ گفت که امیدی به مذاکره با واشنگتن نیست.

خبرنگاران کره شمالی: امیدی به مذاکره با آمریکا نیست

به گزارش شبکه خبری آسیا، کره شمالی با انتشار بیانیه ای با انتقاد از سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تشویق جامعه جهانی به حفظ تحریم ها علیه پیونگ یانگ هشدار داد که می تواند مصاحبه با ایالات متحده را قطع کند.

در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده است، یک مقام ناشناس گفت که مسئول مذاکرات پیونگ یانگ با ایالات متحده اظهارات پومپئو را مضحک خواند.

این مقام مسئول کره شمالی با بیان این که ما راستا خود را خواهیم رفت، افزود: سخنان مضحک پومپئو باعث شد که ما از گفت گو با واشنگتن نا امید شویم.

مقام کره شمالی ادبیات پمپئو علیه پیونگ یانگ را با توجه به نامه اخیر ترامپ به کیم جونگ اون توهین آمیز خواند.

این انتقادها پس از آن صورت گرفت که کره شمالی روز یکشنبه گفت که با موفقیت پرتابه بزرگ را آزمایش کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی بامداد روز یکشنبه، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دو پرتابه جدید که ظاهرا دو موشک بالستیک کوتاه برد بوده اند به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای گفت مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل مشخصات این پرتابه ها هستند که هر دو در ساعت 6: 10 صبح روز یکشنبه از شمال شرقی به سمت شهر ساحلی وونسان شلیک شده اند.

گزارش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می افزاید این موشک ها بعد از 30 کیلومتر ارتفاع حدود 230 کیلومتر پرواز در ساحل وونسان فرود آمده اند.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی 21 مارس (2 فروردین 1398) انجام شد، هنگامی که پیونگ یانگ دو موشک بالستیک با برد کوتاه شلیک کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کره شمالی: امیدی به مذاکره با آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کره شمالی: امیدی به مذاکره با آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید