صالحی امیری: درباره والیبال بهتر است سکوت کنیم!، بحران بودجه نداریم

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، رییس کمیته ملی المپیک بسیاری از مسائل موجود در ورزش و کمیته ملی المپیک را پاسخ داد.

صالحی امیری: درباره والیبال بهتر است سکوت کنیم!، بحران بودجه نداریم

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، رضا صالحی امیری در نشست با وبلاگ کوجی هامی در مورد کمیسیون ها بیان نمود: کمیسیون ها اتاق فکر ما هستند. ایجاد اتفاق فکر بنای جدیدی است تا بنای تصمیم گیری در ورزش ایران از مجرای اتاق فکر باشد.

صالحی امیری در مورد اعزام نشدن بسکتبال سه نفره به مسابقات جهانی ساحلی گفت: در ستاد عالی دو نگاه اعزام و عدم اعزام داشتیم. ما نمی دانستیم قطر با اصول اخلاقی مسابقات را برگزار می کند اگر می دانستیم اینگونه است قطعا تیم بسکتبال سه نفره را اعزام می کردیم.

او در مورد انتقاد از حضور همراهان زیاد در قطر گفت: من و سجادی و خانم اسلامیان برای نشست انوک در قطر شرکت کردیم. قراخانلو به عنوان سفیر فرهنگی از ستاد فرهنگی انوک دعوت شده بود. تمام هزینه ها هم رایگان بود. تصمیم گرفتیم از این به بعد در هر سفر رییس یک نفر از هیات اجرایی و یک رسانه او را همراهی کند. پیمان فخری خوب درخشید و نشان داد اداره کاروان های بزرگ را دارد.

درباره والیبال بهتر است سکوت کنیم

رییس کمیته ملی المپیک در مورد شرایط والیبال اظهار کرد: اشکالات به وضعیت فعلی والیبال وارد است. والیبال پدیده نوظهوری در ورزش است که می تواند رقیب فوتبال در جامعه باشد. اکنون بهترین کار این است که سکوت کنم. با وزیر صحبت کردم و در اینده نزدیک والیبال از بلاتکلیفی خارج می گردد و من دفاعی ندارم.

رییس فدراسیون چهره ملی باشد جهش زیادی می کنیم

او در مورد جلوگیری از حضور افراد با نفوذ در فدراسیون و رسیدن پست ها به کارمندهای فدراسیون شرح داد: نکته مهمی است و پاسخ آن یک خط نیست. مدیریت ورزش باید از مرزبندی شغل و غیر شغل بودن خارج گردد. نفر اول اگر بتوانیم چهره ملی بیاوریم که منابع و امکانات بیاورد خیلی حهش می کنیم اما نفر دوم در فدراسیون ها باید افراد فنی باشند و این به نظرم منطقی است در غیر این صورت لطمه می بینیم. بستر را برای حضور چهره های ملی فرام کنیم در غیر این صورت ورزش قهرمانی لطمه می بینید. بخشی از آن در اساسنامه دارد حل می گردد و بخشی دیگر به سیاست ما (وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک) بر می گردد که دنبال افراد تاثیر گذار باشیم.

شروع پرداخت بودجه 5 میلیاردی به فدراسیون ها

او در مورد هزینه برای تجهیزات اکادمی ملی المپیک و تخصیص بودجه فدراسیون ها گفت: ما تاکنون بیش از 7 میلیارد تومان هزینه کرده ایم و باز هم کمک می کنیم. 90 درصد از بودجه فدراسیون ها را داده ایم و برای پرداخت 10 درصد دیگر مسئله ای نداریم. قرار است خارج از سقف بودجه 5 میلیارد تومان به کل فدراسیون های المپیکی پرداخت کنیم اما مشروط به ارائه برنامه به آقای سجادی و تصویب در ستاد عالی بازی ها. کمیته ملی المپیک 27 میلیارد به فدراسیون ها کمک مستقیم خواهد کرد. کمیته ملی المپیک بحرانی به نام بودجه واقعا ندارد و با فدراسیون ها صحبت کنید می گویند 90 درصد گرفته اند . الان شروع به پرداخت بودجه 5 میلیاردی کرده ایم و تاکنون پرداخت به فدراسیون های کشتی، بسکتبال، والیبال، کاراته مصوب شده است.

صالحی امیری در مورد حل نشدن مشکل کاری قراخانلو گفت: من از آقای احمدی دانشگاه تربیت مدرس خواهش کردم با حضور اقای قراخانلو در آکادمی ملی المپیک موافقت کند چون برنامه ای را شروع کرده و باید به انتها برسد. در تماس تلفنی با اقای احمدی ، با ماموریت اقای قراخانلو در اکادمی ملی المپیک موافقت کرد و در نامه کتبی هم موافقت شد اما کارشناس ها ایراد گرفتند که باید این اختلاف را حل کنیم. آقای قراخانلو سرمایه ملی است و حضورش برای ما فرصت است.

صالحی امیری در مورد از دست ددن کرسی ها توسط فدراسیون ها از جمله در تیراندازی نیزگفت: برای تیراندازی مکاتبه ای کردم که تعداد از کشورها پاسخ مثبت دادند و تلاش می کنیم این کرسی را برای اقای دادگر احیا کنیم. این مشکل هست که نگاه کوتاه وجود دارد و مانند بیماری برای ورزش است. باید تلاش کنیم فدراسیون ها قانع شوند، تغییرات نباید باعث حذف کرسی ها گردد.

صالحی امیری در مورد کمک مالی به فوتبال گفت: فوتبال در لیست کمک بودجه ای کمیته ملی المپیک نیست اما تیم امید هست. در هیات اجرایی تصویب شد معادل قبل به تیم امید کمک گردد. من وزیر و اقای تاج جلسه ای داشتیم و قرار شد حمایت سه جانبه ای انجام گردد تا طلسم شکنی گردد و تیم به المیک برود. اینکه چه میزان پیروز خواهیم بود از کارشناسان فنی آقای تاج و استیلی سوال کنید. اما ما حمایت مالی و معنوی خواهیم داست.

او در مورد معرفی دبیرکل نیز بیان نمود: در یک ماه آینده دبیرکل معرفی می گردد و به نتیجه رسیدیم. ما 9 کاندیدا را مطالعه کردیم و با مشورت با هیات اجرایی افراد، صاحب نظر به جمع بندی رسیدیم و حداکثر یک ماه آینده معرفی خواهیم کرد.

به سال قبل برگردم برای عارف حکم نمی زدم/ رضوانی جایگزینش شد

صالحی امیری در مورد حضور حمیدرضا عرف در کمیسیون صلح و ورزش و استعفا او و اینکه دستاوردش چه جیز بوده است، بیان نمود: اینکه کسی بگوید سیاسی نیستم خلاف واقع است اما ما در جایگاهی که هستیم سیاسی عمل نمی کنیم. چون باور داریم دستگاه را نمی توان سیاسی اداره کرد و هیچ کدام از افراد سیاسی انتخاب نشدند. در مورد عارف. هیچ کسی به من توصیه نکرد و حتی پدرش یکبار هم توصیه ای نکرد. کسی به من زنگ نزد و من هم زنگ نزدم. او با جمعی از اصحاب سینما و هنر به من مراجعه داشت که پروژه ای را از دو سال قبل شروع کردند که موضوع آن صلح و زنان بود. حتی در وزارت ارشاد هم به من مراجعه کرد و آن فیلم در حال تولید است. عارف به من گفت می توانیم این کارها را با برند کمیته ملی المپیک انجام دهیم و این فیلم ها را به ioc ببریم و جهانی گردد. به نظرم ایده خوبی بود و با اعضا مشورت کردم.

او ادامه داد: اگرچه من به هجمه ها توجه نکردم اما دید فشار هست تقاضای استعفا کرد ما هم ابتدا استعفا او را نپذیرفتیم اما کمیسیون هم تعطیل شد. در نهایت با استعفا او موافقت شد اگر همان قبل این کار را می کردیم تفسیر دیگری می شد. تصمیم گرفتیم رضوانی رییس کمیسیون گردد. اگر به مهر سال گذشته بر نمی گشتیم برای او حکم نمی زدم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صالحی امیری: درباره والیبال بهتر است سکوت کنیم!، بحران بودجه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: درباره والیبال بهتر است سکوت کنیم!، بحران بودجه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید