خورشیدی: نمی توانستیم از روی عکس و اینترنت کمپ و هتل انتخاب کنیم

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران گفت: از 38 هتلی که فیفا برای تیم ها در نظر گرفته است، 25 هتل رزرو شده بود و ما باید از بین 13 هتل، گزینه های یک تا سه تیم ملی را انتخاب می کردیم.

خورشیدی: نمی توانستیم از روی عکس و اینترنت کمپ و هتل انتخاب کنیم

به گزارش گروه ورشی وبلاگ کوجی هامی، مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه با برنامه رادیویی تهران ورزشی درباره سفر به قطر و انتخاب کمپ برای تیم ملی، گفت: حدود 10- 12 روز پیش نامه ای به دست ما رسید. در این نامه فیفا به کشور ها اعلام کرده که تا 13 دسامبر وقت دارند که سه گزینه خود را نهایی کنند و از آنجا که ما نمی توانستیم از روی عکس و اینترنت اطلاعات هتل ها و کمپ ها را ببینیم، به قطر رفتیم. متاسفانه ابتدا با یک مشکل روبرو شدیم و دیدیم که فیفا در سال 98 و 99 با فدراسیون ها مکاتبه کرده است. تمام کشور هایی که عضو فیفا هستند و تمام تیم هایی که شانس صعود به جام جهانی دارند، باید کمپ شان را انتخاب می کردند و خیلی از تیم ها که اصلاً شانسی برای حضور در جام جهانی نداشتند هم کمپ انتخاب کردند. ما متأسفانه در سال های گذشته نسبت به این ایمیل ها بی تفاوت بودیم و سومین ایمیل هم 10، 12 روز پیش به دست مان رسید. متأسفانه از 38 هتلی که فیفا برای تیم ها در نظر گرفته است، 25 هتل رزرو شده بود و ما باید از بین 13 هتل، گزینه های یک تا سه تیم ملی را انتخاب می کردیم.

وی اضافه کرد: خیلی از دوستان می گفتند که برای چه به قطر رفتید و هتل را از همین جا انتخاب می کردید. در حالی که دایره انتخاب ما محدود شده بود و 13 انتخاب بیشتر نداشتیم. از همین 13 گزینه انتخابی، دو گزینه، خوابگاه دانشجویان شماره یک و دوی قطر بود و یکی هم زمین هندبال بود که تجهیز کرده بودند. ما هر 13 گزینه را دیدیم و توانستیم انتخاب های خوبی داشته باشیم. ما سه گزینه موردنظرمان را طی یک فرایند خاص باید انتخاب می کردیم. اعضای کمیته بین الملل ما باید با پهنای باند خوب به محضی که سایت باز می شد، گزینه ها را انتخاب می کردند. این انتخاب ها به صورت آنلاین انجام می شد و هر کسی که زودتر انتخاب می کرد، گزینه های یک تا سه را ثبت می کرد. فکر می کنم گزینه هایی که انتخاب کردیم گزینه های خوبی بودند و می توانیم اردو های خوبی داشته باشیم.

سرپرست تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که گزینه های انتخابی تیم ملی چه شرایطی دارند، گفت: ما برای انتخاب های مان، استاندارد هایی را داشتیم و سه گزینه ای که انتخاب کردیم خیلی خیلی به استاندارد های ما نزدیک بودند و تمام موارد را که نزدیک به 30 آیتم بودند، در انتخاب مان رعایت کردیم. تمام مواردی را که به تیم آرامش بدهد، در نظر گرفتیم و با نظر رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی تمام موارد رعایت شد. تمام مسائل را به اسکوچیچ گزارش کردیم و نظر او را خواستیم و با نظر رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم و با کمک خدا کمپ های خوبی را انتخاب کردیم.

خورشیدی تصربح کرد: به عنوان مثال در دوره گذشته جام جهانی (روسیه 2018) ایتالیا کمپ لوکوموتیو را انتخاب کرده بود و ایران گزینه دومش کمپ لوکوموتیو بود و بعد از اینکه ایتالیا به جام جهانی نرفت و ایران کمپ لوکوموتیو را به عنوان گزینه دوم انتخاب کرد. این شرایط در این جام جهانی هم وجود دارد و ممکن است یکسری از تیم ها به جام جهانی نرسند. برای مثال اگر ایتالیا یا پرتغال به جام جهانی نرسند هتل های آن ها آزاد می شود. البته یکسری تیم های دیگر قبلاً هتل های ایتالیا و پرتغال را برای گزینه های بعدی شان رزور کردند و منتظر هستند تا تکلیف ایتالیا و پرتغال تعیین شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در سال های 98 و 99 به ایمیل های فیفا توجهی نشده است؟، گفت: فکر می کنم شاید متوجه متن نامه نشدند و فکر می کردند فقط تیم هایی که به جام جهانی صعود می کنند، باید تلاش کنند. مسئولان فیفا به ما می گفتند که شما الان اولین بار است که آمدید، ولی کشور های دیگر برای دومین و یا شاید سومین بار است که این موضوع را بررسی می کنند. اگر گزینه اول ما رای بیاورد می تواند خیلی به ما کمک کند و چیزی از استاندارد های بین المللی کم ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خورشیدی: نمی توانستیم از روی عکس و اینترنت کمپ و هتل انتخاب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشیدی: نمی توانستیم از روی عکس و اینترنت کمپ و هتل انتخاب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید