خرید و فروش کدام اقلام دست دوم توصیه شده است؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، جهان امروز، جهان انتخاب است. مردم در سراسر جهان، در هر روز، درباره هزاران مسئله تصمیم می گیرند و اینکه آن ها در این تصمیم ها کدام گزینه را انتخاب می نمایند، به ظرفیت های آنان، بستگی دارد. می توانم فردا بیشتر کار کنم؟ می توانم امروز مرخصی بگیرم و به دیدار کسی بروم؟ می توانم یک خودروی صفر بخرم؟ هزینه های ادامه تحصیل را چطور پوشش بدهم؟ می توانم یک مبل تازه بخرم؟ پاسخ این سوال ها در سطح درآمد افراد به عنوان یکی از ظرفیت های زندگی آنان است. هر سطحی از درآمد با خود فرصت ها و محدودیت هایی را به دنبال دارد که افراد در انتخاب هایشان به آن توجه می نمایند. با این حال، قرار نیست جهان همواره بر مدار داشتن یک چیز و نداشتن چیز دیگر بچرخد.

خرید و فروش کدام اقلام دست دوم توصیه شده است؟

از سوی دیگر، این روزها فناوری به یاری آمده و شکل و شمایل زندگی ها را تغییر داده است. به همین دلیل، بسیاری از کارها که در گذشته معانی خوبی در فرهنگ نداشت، تبدیل به یک کار روتین و بامعنی شده است. خرید کالای دست دوم، یکی از این کارها است.

امروزه خرید کالای دست دوم نه تنها نشانه سطح پایین زندگی و رفاه افراد نیست بلکه در بسیاری از موارد توصیه هم شده است. در خرید کالای دست دوم، علاوه بر صرفه جویی مالی، می توان اجناسی را خریداری کرد که تقلبی نیست و یکبار امتحان خود را پس داده است. همچنین در شرایطی که دنیا با آسیب های جدی زیست محیطی روبرو است، خرید اجناس کارنموده می تواند یاری عظیمی به محیط زیست کند.

سایت بیزینس اینسایدر، فهرستی از چیزهایی منتشر نموده که حتما باید آن را از سایت های خرید و فروش آنلاین کالای دست دوم خریداری کرد. دوچرخه، لباس بچه، اسباب بازی بچه، کتاب های درسی، لوازم آشپزخانه کوچک و عظیم از لباسشویی گرفته تا مخلوط کن و همزن برقی، مبلمان و لباس عروس، کنسول های بازی، زیورآلات و حیوانات خانگی در فهرست بیزنس اینسایدر قرار گرفته است. خرید بسیاری از این اقلام، هزینه های بالایی را به خانوار تحمیل می نمایند در حالی که دوره مصرف آن ها در زندگی افراد بسیار کوتاه است. نکته مهم دیگر اینکه، برخی اقلام دیگر فراوری نمی گردد یا فراوری بیشتر آن که به تقاضای آن کالا در جامعه وابسته است، عوارض جانبی زیان باری مثل تخریب محیط زیست را به همراه دارد.

مثل خودرو در هر فصل مدلی تازه از یک دوچرخه فراوری می گردد که ممکن است تنها در برخی جزییات با مدل های قبلی تفاوت داشته باشد. نکته دیگر اینکه خرید دوچرخه تنها مسئله علاقه مندان به آن نیست. استفاده از دوچرخه به لوازم جانبی مثل ابزار تعمیر، کلاه ایمنی و یا سبدهای خاص دوچرخه احتیاج دارد که بیشتر مردم برای خرید آن می توانند به سایت های خرید و فروش کالای دست دوم مراجعه نمایند و با هزینه کمتر، نمونه هایی را بخرند که تفاوت چندانی با مدل های قبلی ندارد.

هزینه ای که خرید کتاب های درسی به دانشجویان و دانش آموزان تحمیل می نماید، در برخی دوره های دانشگاهی به بیش از 200 دلار می رسد، در حالی که می توان این کتاب ها را با قیمت کمتر از دیگران خرید.

لباس های نوزاد که به دلیل فرایند رشد سریع کودک خیلی زود قابلیت هایش را برای استفاده از دست می دهد، بهتر است دست دوم خریداری گردد. در حراج های خانگی یا سایت های خرید و فروش آنلاین کالای دست دوم، می توانید علاوه بر لباس نوزاد، اسباب بازی های ارزانی را خریداری کنید که فرزند شما خیلی زود از داشتن آن ها خسته می گردد. نکته دیگر اینکه بسیاری از عظیمتر ها دوست دارند اسباب بازی های قدیمی خودشان را با قیمت پایین بفروشند تا فضای کمتری از خانه آن ها را اشغال کند. بسیاری از این گزینه ها، علاوه قیمت مناسب کیفیت بالایی هم دارد. شما می توانید از بچه هایی که عظیم شدند و دیگر وقت دل کندن آن ها از اسباب بازی هایشان رسیده است، اجناسی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را خریداری کنید.

لباس عروس، دسته گل های مصنوعی، سبد هدیه عروس، تور عروس و بسیاری از تجهیزاتی که برای برگزاری یک عروسی معمولی ضروری است، هزینه های بسیاری را به زوج ها تحمیل می نماید. با وجود امکان خرید و فروش کالای دست دوم، می توان بسیاری از این هزینه ها را حذف کرد. بیزینس اینسایدر به عروس خانم ها توصیه می نماید با لباس های دست دومی که برای مراسم های مختلف تهیه می نمایند مهربان باشند. بازار خرید و فروش این لباس ها به اندازه ای پررونق است که آن ها می توانند هزینه صرف شده را دوباره به جیب خود برگردانند.

خرید حیوان خانگی که پیش تر در خانواده ای دیگر زندگی می نموده، علاوه بر کاهش هزینه های خانوار آثار مثبت دیگری هم دارد. کاهش قاچاق حیوانات خانگی و برچیده شدن کسب وکارهایی که بر پایه زاد و ولد مینیاتوری حیوانات شکل گرفته، برخلاف اصول انسانی و بشری است. نکته دیگر این که می توان در بازار خرید و فروش حیوانات خانگی، به گزینه هایی رسید که صاحبان آن ها همه امور سلامتی و بهداشتی حیوان را انجام داده اند و به دلایلی قادر به نگهداری آن نیستند.

وب سایت های بین المللی و محلی بسیاری در حوزه خرید و فروش کالای دست دوم فعالیت یم نمایند که بدون شک عظیم ترین آنها Ebay است. اما در کنار آن و به صورت تخصصی تر وب سایت هایی نظیر ThreadUp، Poshmark، Rakuten و حتی خود آمازون نیز در این صنعت فعالیت می نمایند. در ایران دیوار به مرجعی برای خرید و فروش آنلاین انواع کالای دست دوم تبدیل شده است. در این سایت 10 فیلتر برای خرید و فروش در نظر گرفته شده که هر یک از فیلترها دارای چند زیر مجموعه تا خرید و فروش کالاها با جزییات و دسته بندی های تعیین انجام گردد.

منبع: فرارو

به "خرید و فروش کدام اقلام دست دوم توصیه شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش کدام اقلام دست دوم توصیه شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید