برترین زمان برای سفر به سریلانکا چه زمانی است؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سریلانکا، بیست و پنجمین جزیره بزرگ دنیا، دارای خط ساحلی است و تا چشم کار می نماید با درختان نخل پر شده است. برترین زمان برای بازدید از این جزیره زیبا کی است؟

برترین زمان برای سفر به سریلانکا چه زمانی است؟

وبلاگ کوجی هامی: برترین زمان برای بازدید از سریلانکا تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما می خواهید از کدام منطقه بازدید کنید.

جزیره گرمسیری سریلانکا در گوشه جنوبی هند بین خلیج بنگال و دریای لاکادیو واقع شده است. این جزیره بیست و پنجمین جزیره بزرگ دنیا است و دارای خط ساحلی است که تا آنجا که چشم کار می نماید با درختان نخل پر شده است. سریلانکا به علت نزدیکی به خط استوا، همراه با دمایی که در تمام طول سال در حدود 27 درجه سانتیگراد (80 درجه فارنهایت) است.

آب و هوای جزیره به وسیله دو فصل مهم موسمی مشخص می گردد و به علت اینکه آنها متناوب هستند، سریلانکا را می توان به عنوان یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال دید. به طور خلاصه، برترین زمان برای بازدید از سواحل غربی و جنوبی از دسامبر تا مارس است، در حالی که برترین آب و هوا در سواحل شرقی از آوریل / مه تا سپتامبر است.

اکتبر تا مارس - برترین بازدید از خط ساحلی غربی و جنوبی

شامل: Chilaw در غرب، Galle در جنوب، و مرکز کلمبو در جنوب غربی

اگرچه دما در تمام طول سال 27-29 درجه سانتیگراد نسبتاً ثابت است، این منطقه از آوریل تا سپتامبر فصل موسمی یالا را تجربه می نماید. در این دوره مرطوب ترین ماه ها آوریل، می و ژوئن هستند. بیشتر هتل های ساحلی در این منطقه هستند.

اگر در پی گذراندن وقت در ساحل هستید، در ماه های بین اکتبر و مارس که برترین آب و هوا را نوید می دهند، به آنجا بروید - هرچند نمی توان بارش باران را نادیده گرفت.

اگر دوست دارید در دریا شنا کنید، تعطیلات خود را بین ژانویه تا مارس، زمانی که دریا آرام است، برنامه ریزی کنید. مزیت دیگر این است که در این ماه ها به احتمال زیاد نهنگ های آبی را مشاهده می کنید.

میزبانان باید در ماه آوریل برای جشنواره سال نو سینهلا و تامیل نادو به آنجا بروند. این خاتمه فصل برداشت محصول سریلانکا برای مردم سینهالی است. این جشنواره حدود یک هفته طول می کشد و میزبان مجموعه ای از رویدادهای اجتماعی و خوراک شناسی است .

پوتاندو وایساخی تامیل هندو سال نو (ج) آمیلا تنناکون

جولای شروع جشنواره های سنتی Esala است که اولین آن در Kataragma برگزار می گردد. این فستیوال ها یادآور اولین آموزه های بودا است.

در عوض، آگوست میزبان دومین جشنواره اسالا است، اما این بار در منطقه کندی برگزار می گردد. این فستیوال به طور خاص ده روز به طول انجامید و مانند کاتاراگاما، رقصندگان، شعبده بازان، نوازندگان، آتش نفس ها و فیل هایی با تزئینات مجلل را برای کسانی که می خواهند شرکت نمایند، ارائه می دهد. حتما غذاهای محلی از جمله بامیه و گل موز را امتحان کنید.

شایان ذکر است که مدارس سریلانکا با ترم دوم خود در ماه های می، ژوئن و جولای در حال فعالیت هستند. بنابراین، اگر می خواهید یک تعطیلات آرام یا حتی بدون کودک داشته باشید، این ماه ها برترین ماه ها برای سفر هستند.

برترین زمان برای بازدید از تپه های مرکزی

شامل: Kandy، Nuwara Eliya و باغ گیاه شناسی Peradeniya

تپه های مرکزی منطقه ای است که در جنوب مرکزی سریلانکا واقع شده است. منطقه تپه ای مثلثی شکل به ارتفاع بیش از 300 متر می رسد و حدود 20 درصد از کل مساحت جزیره را پوشش می دهد.

به علت موقعیت و ارتفاع، تپه های مرکزی در طول سال خنک هستند و در واقع بسیار خنک تر از منطقه ها ساحلی با میانگین دمای 15 درجه سانتی گراد هستند. ژانویه تا مارس آفتابی ترین و خشک ترین زمان است. مرطوب ترین ماه ها اکتبر و نوامبر است.

آیا برای سریلانکا به ویزا احتیاج دارم؟

ویزاهای سریلانکا به سه دسته تقسیم می شوند: ویزا برای سفرهای کاری، ویزای گردشگری و ویزای ترانزیت. شما می توانید برای مجوز سفر الکترونیکی (ETA) خود به صورت آنلاین درخواست دهید.

آوریل تا سپتامبر برترین زمان برای بازدید از منطقه ها شرقی و شمالی است

شامل: Eravur، Passikudah، و Trincomalee در شرق و Habarana و Vavuniya در شمال، و Trincomalee در شمال شرقی.

فصل باران های موسمی ماها از حدود نوامبر تا مارس به منطقه ها شرقی و شمالی می رسد و مرطوب ترین ماه ها نوامبر و دسامبر است. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع بین آوریل تا سپتامبر به آنجا بروید.

آگوست و سپتامبر معمولاً خشک هستند و برای تعطیلات خانوادگی ترجیح داده می شوند، اگرچه ممکن است بسیار گرم باشد و در این زمان بارش باران کوتاه و تند است.

توجه: در طول ترم مدرسه، از ژانویه تا آوریل، زمانی که همه چیز به طور طبیعی بسیار ساکت تر است، به آنجا بروید.

اکتبر و نوامبر - دوره بین موسمی

دوره بین موسمی بسیار نامنظم است و سیل و رعد و برق شدید می تواند در هر مکانی در هر زمانی رخ دهد. از طرف دیگر، این فصل کم پیک است و ازدحام جمعیت وجود ندارد، تا زمانی که از بارش های غیرقابل پیش بینی برایتان مهم نباشد.

جشن دیوالی در سریلانکا

جشنواره دیپاوالی (دیوالی) که به معنای جشن چراغ ها است نیز هر ساله بسته به تقویم قمری هندو در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار می گردد. این یک رویداد واقعا زیبا است که در آن می توانید شاهد خانه های درخشانی باشید که به وسیله مردم محلی ایجاد شده است، غذاهای محلی را امتحان کنید و از Kandaswamy Kovil، یکی از تحسین برانگیزترین معابد هندو سریلانکا تماشا کنید.

منبع: مگزین تراول magezine travel

منبع: توریسم آنلاین

به "برترین زمان برای سفر به سریلانکا چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای سفر به سریلانکا چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید